הגשר התלוי יוצא לדרך (צילום: ארנון בואסני)
הגשר התלוי יוצא לדרך (צילום: ארנון בואסני)

בשורה למטיילים: הגשר, הארוך ביותר בישראל, יפתח בירושלים במאי 2023

הגשר, שהינו באורך של כ-200 מטר, יעבור מעל גיא בן הינום ויחבר בין שכונות אבו טור, הר ציון והעיר העתיקה. על פי התכנון, הגשר יאפשר מעבר נוח של הולכי רגל בין השכונות והאתרים השונים ויהווה אטרקציה תיירותית בפני עצמו

פורסם בתאריך: 11.10.22 20:19

אבן הפינה הונחה השבוע לבניית הגשר התלוי בירושלים בטקס חגיגי במעמד שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין, יחד עם שר התיירות יואל רזבוזוב וראש העיר משה לאון.

הגשר, שהינו הגשר התלוי הארוך ביותר בישראל (באורך של כ-200 מטר), יעבור מעל גיא בן הינום בעיר ויחבר בין שכונות אבו טור, הר ציון והעיר העתיקה. הוא צפוי להיפתח במאי 2023. הפרויקט ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות , עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ובביצוע חברת מוריה. תקציב הפרויקט מוערך בכ-20 מיליון שקלים, מהם 7.5 מיליון מתקציב משרד ירושלים ומורשת, כ-7.5 מיליון מתקציב משרד התיירות וכ-5 מיליון מתקציב עיריית ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על פי התכנון, הגשר יאפשר מעבר נוח של הולכי רגל בין השכונות והאתרים השונים ויהווה אטרקציה תיירותית בפני עצמו. הקמתו כוללת עבודות פיתוח בשתי גדות הגשר, שיכללו שבילים, מעקות, ריהוט רחוב, מערכות הצללה, גינון והשקיה ועבודות תאורה בגדות הגשר ולאורכו.

"עבודות ההקמה של הגשר יוצאות לדרך לאחר שנים של עיכובים שנבעו מהליכים משפטיים שהוגשו נגד הפרויקט", נמסר ל"כל העיר". "בשנים האחרונות פותח גיא בן הינום בצורה משמעותית, מתקיימים בו פסטיבלים ואירועי ענק כמו ״אוטו אוכל״, יוגה בגיא, קיר הטיפוס, פארק בסמוך לשכונת אבו טור ועוד".

עוד נמסר כי "במשרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים פועלים להמשיך ולפתח את האזור, ולחזק את הפעילות התיירותית והשוטטות לציבור הרחב בגיא, ולשפר הנגישות לעיר העתיקה ולכותל".


הגשר התלוי יוצא לדרך (צילום: ארנון בואסני)

הגשר התלוי יוצא לדרך (צילום: ארנון בואסני)


שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "פרויקט גשר החבלים הוא פרויקט אסטרטגי חשוב בהובלת משרד ירושלים ומורשת ושותפים נוספים. אנו פועלים להפיכת גיא בן הינום לאזור תיירותי מפותח, ובכך להשיג שתי מטרות נוספות: האחת, חיזוק תחושת הביטחון והמשילות במקום, והשנייה היא הקלה בדרכי הגישה לעיר העתיקה. משרד ירושלים ומורשת בראשותי ימשיך לפתח את כל ירושלים, מזרח ומערב, ולהוביל אותה לעיר חדשנית ואטרקטיבית".

שר התיירות יואל רזבוזוב: "לאור מלחמתנו בבירוקרטיה ובסחבת אנו מובילים הוצאה לפועל של פרויקטים תיירותיים ברחבי הארץ אשר היו תקועים זמן רב. משרד התיירות שם דגש על פרויקטים תיירותיים באגן העיר העתיקה, ואנו רואים חשיבות רבה בפיתוח התשתיות התיירותיות באיזור – כמו פרויקט הגשר החדש. כך, ובהשקעה בתשתיות ברחבי הארץ, נעמוד ביעד הלאומי אותו הצבנו: 10 מיליון תיירים בישראל בשנה עד שנת 2030, שיכניסו כסף רב למשק הישראלי".

ראש העיר משה ליאון: "גשר החבלים אשר יוקם כאן
יהיה הגשר הארוך ביותר מסוגו בישראל ויהווה אטרקציה תיירותית ועירונית מרעננת וייחודית. הגשר ימשוך לאזור הנפלא הזה, עוד ועוד ירושלמיות וירושלמיים, עוד ועוד תיירות פנים ותיירות חוץ, ויאפשר תנועה חופשית ובטוחה, בין שתי הגדות, ובין שני האזורים מלאי ההיסטוריה והמשמעות, הניצבים בשני צדדי הגשר".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ה

    זו הבשורה הגדולה למטיילים בירושלים?
    מחריבים את גיא בן הינום והופכים עמק קדום, יפה להלל לדיסנילנד לעניים — והכל, בשביל מה?
    כדי לדחוק את רגלי הפלסטינים ממרחבי הקיום שלהם ועל הדרך, להלבין את פרויקט הייהוד של המרחב הפלסטיני מטעם עמותת הימין הקיצוני, המתנחלי, הגדולה והעשירה ביותר בירושלים: עמותת אלע"ד.
    שהרי כל מה שהגשר הזה עושה (מעבר לתקיעת אצבע בעיניים של הפלסטינים, כמובן) הוא לקשר בין שתי נקודות שאין להן דבר וחצי דבר עם טיולים בירושלים, או היכרות עם נופיה. אדרבא, הוא מאפשר למטיילים לדלג מעל לנופים (ולאנשים) ומקל עליהם לנוע בין שתי נקודות על מפת הייהוד של אלע"ד: "הבית בגיא" אולם שמחות שהעמותה הקימה (בסיוע כל הרשויות, כמובן) על אדמות הגיא, רובן ככולן אדמות מדינה מופקעות בצורה כזו או אחרת ובין תחנת הרכבל העתידית בהר ציון, עוד פרויקט מבית היוצר של אלע"ד.
    ככה זה, כשמדינה שלמה, על כל רשויותיה, משתפת פעולה עם עמותה פוליטית ימנית קיצונית וסוחבת את כולנו לפרויקטים שלה, רק כדי להרוס את רקמת החיים העדינה שעוד מתקיימת כאן. איכשהו.
    בתמונה: אפשר גם אחרת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היו לי ספיקות בנוגע אליו, כעת, אחרי התגובה השפלה הזו, אני לגמרי בעדו.

  3. עופר דגן

    תשובה ל-ה ולמשתמש אנונימי:
    אתם התחרפנתם? על כל דבר שקורה במדינה חייב להיות "בעד" ו"נגד"?? ולהתחיל ויכוחים על זה??
    מי שרוצה שיילך ומי שלא רוצה שלא יילך, ובזה נגמר העניין.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר