קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: FraKctured, מתוך ויקיפדיה)
קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: FraKctured, מתוך ויקיפדיה)

בתקציב של 64 מיליון שקלים: מוזיאון אלברט איינשטיין ייבנה באוניברסיטה העברית

סוף-סוף: הממשלה אישרה אתמול, ראשון, להקים את מוזיאון אלברט איינשטיין באוניברסיטה העברית בעיר. החלטת הממשלה כוללת הקמת מבנה ייחודי בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית, בו ישכון ארכיון איינשטיין המלא. כמו כן, המוזיאון יציג את מורשתו, פועלו ומחקריו של זוכה פרס נובל

פורסם בתאריך: 24.10.22 13:29

לאחר לא מעט שנים של דיונים, אתמול, ראשון – יום פתיחת שנת הלימודים האקדמית, הממשלה החליטה לאשר את הקמת בית אלברט אינשטיין באוניברסיטה העברית בירושלים, בעלות תקציבית של 64 מיליון שקלים. ההחלטה, בהובלת משרד ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין והאוניברסיטה העברית, כוללת הקמת מבנה ייחודי בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית, בו ישכון ארכיון איינשטיין המלא. הארכיון יונגש באופן דיגיטלי לציבור הרחב ויהווה מתחם חדשני לחינוך מדעי וטכנולוגי.

כמו כן, המוזיאון יציג את מורשתו, פועלו ומחקריו של זוכה פרס נובל פרופ' אלברט איינשטיין. בעזרת שיטות תצוגה מודרניות, הדגמות מדעיות ומסמכים מקוריים תוצג תרומתו האדירה של איינשטיין למדע, את השפעת התגליות שלו על חיינו היום, את העניין שלו בנושאים שהיו בזמנו על סדר היום של האנושות, את הפעילות הציבורית שלו, ואת הקשר העמוק שלו עם גורלו של העם היהודי, עם מדינת ישראל ועם האוניברסיטה העברית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הקהל יוכל לבקר בספרייה הפרטית המשוחזרת של איינשטיין, להיכנס למשרדו המשוחזר, ואף לעיין במסמכים מקוריים. מנהלי הפרויקט מצפים שבית אלברט איינשטיין יהפוך גם לאבן שואבת לתיירות ולחיזוק המתחם הממשלתי והאקדמי במרכז ירושלים.

ל"כל העיר" נמסר כי "ההחלטה על הקמת המוזיאון התאפשרה לאחר הצלחת משרד ירושלים ומורשת לאגם תקציבים ממשרדי ממשלה נוספים, כמו משרדי החינוך, התרבות והספורט, רה״מ והאוצר. סך התקציב הממשלתי שיוקצה לפרויקט עומד על 22.5 מיליון שקלים, מול .41.5 מיליון שקלים שיוקצו לפרויקט מצד האוניברסיטה העברית.

עוד נמסר כי "עם אישור החלטת הממשלה והעברת הכספים, יחל השלב הראשון בתכנון הפרויקט ומיד לאחריו תצא לדרך הקמת הבניין הייחודי בלב הקמפוס בגבעת רם".

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "ביום פתיחת שנת הלימודים האקדמית, אנו מביאים החלטה משמעותית לחיזוק האקדמיה הישראלית, בירת ישראל והאוניברסיטה העברית. הקמת בית אלברט איינשטיין וקביעת בית קבע לארכיונו המלא תחזק את מעמד האקדמיה הישראלית בכלל והאוניברסיטה העברית בפרט בזירה הבינלאומית, תחזק את מעמדה הבין לאומי של ירושלים כבירת ישראל, ותביא עשרות אלפי תיירים שיגיעו למוזיאון הייחודי. אני מודה לשותפים בממשלה ובאוניברסיטה לפרויקט המיוחד, וכבוגר ומרצה לשעבר באוניברסיטה העברית מאחל הצלחה רבה למאות אלפי הסטודנטים שיתחילו את לימודיהם באקדמיה בשבוע הבא".

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, ציין כי "מורשת המצוינות המחקרית והאקדמית של אלברט איינשטיין, מתומכיה הבולטים של מדינת ישראל ומאבות המייסדים של האוניברסיטה העברית, מצויה בכל אחת מאבני היסוד עליה מושתתת האוניברסיטה העברית. הישגיו המדעיים של איינשטיין, ששינו את עולם הפיזיקה משפיעים עד היום על החיים של כל אחד ואחת מאיתנו- מתחום הלייזר, דרך אנרגיה גרעינית וטיסות לחלל. מקורם של כל אלה ועוד בתאוריית היחסות שפיתח בראשית המאה הקודמת. בשמי ושם קהילת האוניברסיטה העברית אני רוצה להודות לשר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין ולממשלת ישראל על קידום מוזיאון שישמר ויוקיר את מורשתו של גדול המדענים של זמננו".


מחפשים דירת 3 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר