אריה קינג (צילומים: פרטי)
אריה קינג (צילומים: פרטי)

המהומות אמש בהילולת שמעון הצדיק – סגן ראש העיר קינג: "צלקת בלב"

במהלך הילולת שמעון הצדיק אתמול, ראשון, החלה התפרעות אלימה של חסידי ברלנד, במהלכה נפצע סגן ראש העיר אריה קינג מברזל ענק שהושלך לעבר הבמה. בשיחה עם "כל העיר" אומר קינג: ממש ראיתי שחור; כואב ועצוב שאני מגיע למקום קדוש והדם שלי צריך להישפך"

פורסם בתאריך: 24.10.22 11:49

אבנים, מוטות ברזל, כוסות שתייה חמה, רמקולים, בקבוקים ועוד – מהומות שמעון הצדיק אמש (ראשון) הפכה בתוך דקות ספורות לשדה קרב, זאת בעקבות התפרעות אלימה של חסידי אליעזר ברלנד, שהקימו מהומה רבתי עם הגעתו של הרב שמואל אליהו לכבד את המעמד, וזאת בשל עמדותיו של הרב אליהו כנגד עבריין המין המורשע ברלנד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במהלך המהומות נפצע בראשו סגן ראש העיר אריה קינג, מחזיק תיק מורשת, שהיה אחראי על קיום האירוע. בשיחה עם "כל העיר" הבוקר (שני) משחזר קינג את האירועים. "הגעתי כדי לראות שהאירוע מתקתק כמו שצריך", אומר קינג ומוסיף: "כשהרב שמואל אליהו, שהוזמן על ידי העיריית לכבד את האירוע, הגיע החלה התפרעות אלימה. זריקת אבנים, בקבוקים, רמקולים, ברזלים כוסות מים רותחים. ממש מכל הבא ליד, כשלי באופו אישי לא היה מושג על מה כל המהומה".


הצלקת בראשו של אריה קינג

הצלקת בראשו של אריה קינג (צילום: פרטי)


לדברי קינג, "בהתחלה, היה ניסיון להרגיע את החברה המתפרעים, אבל כשראינו שההתפרעות נמשכת ונמשכת – עמדתי כחיץ עם עם עוד כמה אנשים בין המתפרעים לבין הרב שמואל, כדי שהוא לא יחטוף. בשלב מסוים, מישהו זרק מאחד הגגות הסמוכים צינור ברזל בקוטר ענק שפגע לי בראש. איבדתי את ההכרה לכמה שניות. ממש ראיתי שחור. אני לא זוכר איך הגעתי לרצפה אבל הגעתי לשם. טיפלו בי בשטח. זה היה ממש טירוף".

הצלחת להבין מה היה הסיפור?
"ה הדבר הכי עצוב – אחרי שטיפלו בי והתאוששתי, יצאתי החוצה לדבר עם האנשים – גם עם אלה שהתפרעו – ושאלתי אותם אם הם יודעים על מי הם זרקו דברים? ומה הסיבה? הם השיבו לי שהם לא יודעים מי הוא ושהם התפרעו כי ככה אמרו להם. זה עצוב ומקומם. אלו נערים שטופי מוח".

"חשוב לומר", ממשיך ואומר קינג, "היו הרבה ברסלבים שניסו לעצור את ההתפרעות. זה היה קומץ קטן מתוך האנשים שהיו שם – אבל קומץ מופרע. החובשים שטיפלו בי אמרו לי שתהיה לי צלקת במצח לכל החיים, אז אמרתי שתהיה לי צלקת בלב, שאני מגיע למקום קדוש כזה והדם שלי צריך להישפך שם. זה יותר כואב ועצוב".

 

 

***
חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) התייחסה הבוקר אף היא לאירועים האלימים בקבר שמעון הצדיק ואמרה: "מה שקרה אתמול הוא עוד עדות לתוהו ובוהו אליו מדרדרים אותנו האנשים הקיצונים בעיר ובעירייה. אפילו בינם לבין עצמם הם דוחפים ונסחפים לאלימות. אני מגנה כל אלימות ושימוש בכח למעט הגנה עצמית, ומקווה שהאירועים ייחקרו וייטופלו גם הפעם במשטרה. אני מקווה שכל הציבור יביע את דעתו נגד הפשיעה, שליפת האקדחים, וההסתה לאלימות".


מחפשים דירת 5 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר