טכס חנוכת עמדת החייאה חכמה (צילום: שגיב כהן)
טכס חנוכת עמדת החייאה חכמה (צילום: שגיב כהן)

מצילים חיים: 30 עמדות מפעם (דפיברילטור) חכמות חדשות של מד"א יוצבו בירושלים

העמדות החדשות עתידות להצטרף ל-66 העמדות של מד"א שכבר פועלות בעיר ומצילות חיים במרחב הציבורי. "כפראמדיק ומתנדב במד"א, אני יודע ממקור ראשון את חשיבות הציוד המתאים ברגעים קריטיים", אמר ג'יל גייד, מייסד ומנכ"ל Cross River

פורסם בתאריך: 7.11.22 17:18

בטקס מיוחד שנערך בכיכר צה"ל בירושלים ביום חמישי, 3.11, נחנכה עמדת מפעם (דפיברילטור) חכמה של מגן דוד אדום. העמדה החדשה היא אחת מתוך 30 עמדות חדשות אשר נתרמו על ידי מייסד ומנכ"ל Cross River ג'יל גייד, בשיתוף אגודת ידידי מד"א בישראל ועיריית ירושלים ויוצבו ברחבי העיר על מנת לסייע להציל את חייהם של תושבי ותיירי ירושלים והסביבה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ברחבי ישראל מוצבות למעלה מ-1,000 עמדות מפעם חכמות של מגן דוד אדום המצילות חיים במרחב הציבורי בעת מקרה חירום. עשרות העמדות החדשות עתידות להצטרף ל-66 העמדות של מד"א שכבר פועלות בעיר ומצילות חיים במרחב הציבורי. בטקס החגיגי נכחו ראש העיר משה ליאון, מייסד ומנכ"ל Cross River ג'יל גייד, מנהל מרחב ירושלים במד"א אורי שחם, מנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל אורלי אריאל, ומכובדים נוספים.

"התרומה הנוכחית היא המשך לשותפות של החברה ברישות ירושלים בעמדות מפעם", נמסר ל"כל העיר". "לפני כשנה, לקראת חגי תשרי, תרמה חברת Cross River המעסיקה בירושלים כ-180 עובדים, יחד עם הקרן לידידות, משה גרינברג ותורמים נוספים שגויסו על ידי אגודת ידידי מד"א בישראל ועיריית ירושלים 600 מכשירי מפעם שמוצבים בבתי כנסת בעיר".

"מתן מכת חשמל למטופל בפרק זמן של 3-5 דקות מרגע תחילת אירוע דום לב יכולה להעלות את סיכויי השרידות בעשרות אחוזים", עוד נמסר. "בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכ-7% עד 10% וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע".

מנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל, אורלי אריאל: "מגן דוד אדום מודה על התרומה המכובדת והמרגשת, אשר תשפר משמעותית את השירות לתושבי ירושלים והסביבה ותסייע במאבק להציל חיים במרחב הציבורי. אנו מודים למר ג'יל גייד, תורם ותיק של מד"א אשר פועל למען אזרחי ישראל במגוון תחומים. התרומה הנה שיתוף פעולה בין מד"א ועיריית ירושלים במטרה לשפר את השירות לתושב".

"כפראמדיק ומתנדב במד"א, אני יודע ממקור ראשון את חשיבות הציוד המתאים ברגעים קריטיים", אמר ג'יל גייד, מייסד ומנכ"ל Cross River, "המשך השותפות של קרוס ריבר עם מד"א לרכישת עמדות דפיברילטור חכמות תציל חיים של רבים ותתמוך בתושבי ירושלים לשנים רבות".

ראש העיר משה ליאון: "התרומה המשמעותית למען תושבי ירושלים היא מצילת חיים של ממש. הפרויקט הוכיח את עצמו כבר בבתי הכנסת בעיר ובזכותו ניצלו חיי אדם. אני מודה לתורם היקר מר ג'יל גייד ולמד"א על שיתוף הפעולה והתרומה למען תושבי ירושלים".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "פרויקט הצבת הדפיברילטורים במרחב הציבורי מוכיח עצמו פעם אחר פעם – בעת חירום והופך לקלף מנצח שמציל חיים פשוטו כמשמעו. ככל שנציב יותר מכשירים ברחבי הארץ – כך נצליח להעמיד לרשות הציבור הרחב אמצעי מהותי, מקצועי ומשמעותי שיכול להפוך טרגדיה לנס. ברצוני להודות לשותפינו לפרויקט המבורך ובראשם התורם הנכבד, ג'יל גייד מחברת Cross River – על עזרתנו ותרומתו ארוכת השנים למשפחת מגן דוד אדום ולמען בריאות האזרח".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר