נהיגה בחורף (צילום: עמותת אור ירוק)
נהיגה בחורף (צילום: עמותת אור ירוק)

חורף מסוכן: בירושלים נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בכבישים שהיו רטובים או בוציים

על פי נתוני עמותת אור ירוק, מעל למחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים דווקא בתוך תחומי הערים והישובים. בירושלים נפגעו בעשור האחרון (2012-2021) 629 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים

פורסם בתאריך: 9.11.22 14:50

הכי מסוכנת בחורף: על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בירושלים נפגעו בעשור האחרון (2012-2021) 629 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גבר בשנות ה-30 לחייו נהרג בתאונת דרכים קטלנית סמוך לכפר יחזקאל ב-10.3.22. הגבר נלכד ברכבו וכוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו. פראמדיק מד"א סיפר כי "מדובר בתאונה חזיתית קשה, ירד גשם חזק וראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד מהרכבים נלכד גבר בשנות השלושים, הוא היה מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא נשימה וללא דופק ולאחר שהוא חולץ, נאלצנו לקבוע את מותו".

הימים הקרובים אמורים להיות גשומים במיוחד והכבישים צפויים להיות רטובים ובוציים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים בעקבות איבוד שליטה על כלי הרכב והחלקה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2021-2012) נפגעו למעלה מ-13 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 247 בני אדם נהרגו – 25 בני אדם מדי שנה בממוצע. 1,012 בני אדם נפצעו באורח קשה בכבישים החלקים והבוציים בעשור האחרון.

על פי הנתונים, מעל למחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים דווקא בתוך תחומי הערים והישובים. כאמור, בירושלים נפגעו בעשור האחרון (2012-2021) 629 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים, בתל אביב-יפו נפגעו 593 בני אדם ובחיפה נפגעו 499 בני אדם בכבישים רטובים / בוציים. בכל התחום העירוני נפגעו בעשור האחרון 6,807 בני אדם בכבישים רטובים, מהם 83 בני אדם נהרגו ו-519 נפצעו באורח קשה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנחנו בפתחו של החורף והימים הקרובים אמורים להיות גשומים במיוחד. מיעוט ימי הגשם בישראל יוצר מצב בו כמעט כל מערכת גשמים דומה מאוד למצב בו יש גשם ראשון – מצב בו הכבישים הופכים לבוציים וחלקים במיוחד. כאשר הכביש רטוב או בוצי מרחק העצירה מתארך, יכולת הבלימה נפגמת וכך גם אחיזת כלי הרכב בכביש. זה הזמן לפעול על מנת לצמצם את הסכנות שבנהיגה בכבישים רטובים ובוציים. על הרשויות המקומיות לנקות את פתחי הניקוז על מנת למנוע מצב של הצטברות מים והצפות כבישים. יש להדגיש את מוכנות כלי הרכב לחורף ובעיקר את תקינות הצמיגים. במספר פעולות פשוטות ניתן לצמצם את הסכנה להיפגעות בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים".


מחפשים דירת גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר