חג הסיגד בשנים קודמות (צילום: מערכת "כל העיר")
חג הסיגד בשנים קודמות (צילום: מערכת "כל העיר")

היום, חג הסיגד בירושלים: רבבות מבני הקהילה האתיופית צפויים לחגוג בטיילת ארמון הנציב

היום, רביעי, 23.11, חוגגים יוצאי אתיופיה את חג הסיגד. האירוע המרכזי מתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג בטיילת ארמון הנציב; בנוה יעקב ייחנך מרכז חדש עבור הקהילה האתיופית

פורסם בתאריך: 23.11.22 14:13

היום, רביעי, 23.11.22, כ"ט במר-חשוון, חג הסיגד של בני הקהילה האתיופית – רבבות מיוצאי אתיופיה צפויים להגיע לטיילת ארמון הנציב, שם יתקיים האירוע המרכזי בהשתתפות נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, נציגי הממשלה והכנסת, קייסים ונכבדי הקהילה, כמו גם חניכי תנועות הנוער וחיילי צה"ל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חג הסיגד יצוין בשורה של אירועים בירושלים וברחבי הארץ בכלל, כשאירוע החגיגות המרכזי ייערך, כאמור, בטיילת ארמון הנציב בהשתתפות רבבות. חג הסיגד, יומם המיוחד והמשמעותי של יהודי אתיופיה, מסמל את חידוש הברית בין העם לאלוהים, בעקבות השיבה לירושלים מגלות בבל. קהילת בית ישראל בשהותם באתיופיה, נהגו לציין את החג בעלייה המונית אל ההרים, חמישים יום לאחר יום הכיפורים.


חג הסיגד (צילום: ציון גטהון, רכז קהילתי – המחלקה לפיתוח והעצמה בקהילה. אגף חברה בעיריית ירושלים)

חג הסיגד (צילום: ציון גטהון, רכז קהילתי – המחלקה לפיתוח והעצמה בקהילה. אגף חברה בעיריית ירושלים)


כיום, כידוע, רוב יהודי אתיופיה מתגוררים בישראל. עם עלייתם של ראשוני היהודים מאתיופיה, הוחלט על ידי ראשי הקהילה כי יהיה מקום כינוס מרכזי בחג הסיגד – טיילת שרובר בארמון הנציב בירושלים, תוך צפייה לעבר הר המוריה בו היה ממוקם בית המקדש. במהלך היום מתפללים הקייסים וקוראים טקסטים מתוך האוּרִית (התורה) ומברכים את הבאים והבאות. המון המתפללים המגיע בלבוש לבן מסורתי, עם מטריות הקייסים הצבעוניות, יוצר מראה ססגוני ומרהיב, המושך אליו עשרות צלמים וחובבי צילום מהארץ ומהעולם.

האירוע בטיילת ארמון הנציב יתקיים בין השעות 10:00 ל-15:00, ויינשאו בו ברכות מפי קייסים, נשיא המדינה ונבחרי ציבור נוספים.

בהמשך היום, בשעות הערב, ייחנך בירושלים מרכז חדש עבור הקהילה האתיופית, שישמש בית למגוון פעילויות ואירועי תרבות קהילתיים
המרכז, שנבנה בהובלת עיריית ירושלים, ישמש את תושבי הקהילה המתגוררים בשכונות נווה יעקב ופסגת זאב. הוא עתיד להיות מרכז רב-תכליתי בו יתקיימו שלל פעילויות תרבות והעשרה למבוגרים ולצעירים, סדנאות, לימודי עברית, תפילות, אירועי קהילה ועוד.

המרכז יפעל במבנה בעל שתי קומות עם חצר גדולה שתשמש כגינה קהילתית. הוא יכלול בתוכו בית רוחני לקהילה, אולם קטן, אולם גדול, שני חדרי פעילות (חדר מחשבים וחדר לגיל הזהב), מרפסת לפעילויות ואמפיתיאטרון.


המרכז הרוחני לקהילה האתיופית בנווה יעקב (צילום: ציון גטהון, רכז קהילתי – המחלקה לפיתוח והעצמה בקהילה. אגף חברה בעיריית ירושלים)

המרכז הרוחני לקהילה האתיופית בנווה יעקב (צילום: ציון גטהון, רכז קהילתי – המחלקה לפיתוח והעצמה בקהילה. אגף חברה בעיריית ירושלים)


טקס החניכה של המרכז יתקיים בהשתתפות ראש העיר משה ליאון,הרב הראשי לירושלים שלמה משה עמאר, הרב הראשי ליהודי אתיופיה הרב ראובן וובשט ומוזמנים נוספים.

בתוך כך, אתמול פתח המרכז החברתי לגיל השלישי של יוצאי אתיופיה בנוה יעקב את אירועי חג הסיגד, במבנה החדש לאוכלוסייה דוברת אמהרית. האירוע כלל הרצאה על החג ועל משמעויותיו באתיופיה ובארץ, וכן התקיימה ארוחה קהילתית, חגיגית ומסורתית, שבהכנתה היו שותפים כל אחד מחברי המועדון.

 

"ירושלים היא עיר של תרבויות, עדות ואוכלוסיות מגוונות שיוצרות יחד פסיפס קהילתי עוצמתי ומיוחד במינו", אומר ראש העיר ליאון לקראת חג הסיגד. "הערכים העמוקים של הקהילה האתיופית הם אות ומופת עבור החברה הישראלית כולה, ואנו רואים חשיבות רבה בשימור המורשת שלכם והעברתה לדורות הבאים. עיריית ירושלים תמשיך לשמור על ייחודיותה של כל קהילה בעיר ולתמוך ביוזמות שיסייעו במטרה זו ויקדמו את רווחתם, תחושת השייכות ואיכות חייהם של כלל התושבים".

על רקע הפיגוע המשולב בירושלים – ממשטרת ירושלים נמסר כי "תחנת עוז של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד תחנת עוז, סנ"צ אבי ביטון, נערכת משעות הבוקר לקראת אירוע חג הסיגד שמתקיים היום בטיילת ארמון הנציב. עשרות שוטרים של מחוז ירושלים יחד עם שוטרי מג"ב, נוטלים חלק במשימת האבטחה, בשמירה על הסדר הציבורי ובהכוונת התנועה, למען ביטחונם ושלומם של המבקרים והחוגגים במקום".

עוד נמסר כי "משטרת ישראל מבקשת להישמע להוראות והנחיות השוטרים בשטח ולדווח למשטרה על כל חפץ חשוד והתרחשות חריגה המצריכה התערבות משטרתית. אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולדווח על כל אירוע חריג למוקד 100 של המשטרה. משטרת ישראל מאחלת לכל קהילת יוצאי אתיופית חג סיגד שמח ובטוח!".


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרכז רוחני עולי אתיופיה בנווה יעקב תוכנן על ידי משרד אדריכלים "שירי פרץ אדריכלים" בהובלת אגף מבני ציבור של עיריית ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר