המחאה אמש בסמוך לקמפוס בצלאל החדש (צילום: מעגלי צדק)
המחאה אמש בסמוך לקמפוס בצלאל החדש (צילום: מעגלי צדק)

קטנה אבל חשובה: המחאה אמש על אוזלת היד בטיפול בתאונות עבודה

מאז תחילת חודש נובמבר נפצעו באורח אנוש 13 עובדי בניין, כשב-2022 נהרגו 65 עובדים. אמש התקיימה מחאה של פעילי תנועת מעגלי צדק וסטודנטים מבצלאל בכניסה לקמפוס בצלאל החדש שנמצא בבנייה, זאת בעקבות פציעתו של בתחילת השבוע של אחד העובדים באתר

פורסם בתאריך: 25.11.22 08:24

זה כבר הפך להיות דבר שבשגרה, כמעט מדי שבוע מדווח על עוד תאונת עבודה באחד מאלפי אתרי הבנייה הפעילים כיום בישראל ובירושלים. הנפגעים הפכו להיות סוג של אנשים שקופים, אלה שהחברה כבר לא מתייחסת אליהם יותר מדי, למעט אולי לאחר אירועים קשים אז ישנו סיקור חדשותי כזה או אחר. 65 פועלים נהרגו מאז תחילת 2022 בתאונות עבודה, 2 מהם בירושלים, כשרק בחודש האחרון נרשמו 13 תאונות קשות, בהן נפצעו באורח אנוש 13 עובדים. בשנה שעברה, שנת 2021, כך על פי נתוני הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה – נהרגו 8 עובדים באתרי בנייה ותעשייה במרחב ירושלים – מה שהפך את העיר להיות הקטלנית ביותר בארץ לשנת 2021.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בתחילת השבוע האחרון נפצע באורח אנוש עובד באתר הבנייה של קמפוס בצלאל החדש במרכז העיר, סמוך לכיכר ספרא. בעקבות פציעה זו, שבקושי דווחה, קיימו אמש (חמישי) פעילים של תנועת מעגלי צדק וסטודנטים מבצלאל אירוע מחאה בכניסה לקמפוס הנבנה. לא היתה זו מחאה גדולה ששחפה המונים – אבל היא כן היתה ועודנה מחאה חשובה, כזו שראוי שיצטרפו אליה רבים.

"אנחנו כאן לאחר שנפצעו 13 עובדים באופן אנוש מתחילת החודש ו65 עובדים נהרגו מתחילת השנה", ציינה תהל אוברמן-לאו, פעילה בתנועת מעגלי צדק. "התאספנו יחד כדי להתפלל לרפואת הפצועים, לזכור את ההרוגים ולקרוא למדיניות חברתית אחרת".


תמונות ההרוגים בתאונות עבודה (צילום: מעגלי צדק)

תמונות ההרוגים בתאונות עבודה (צילום: מעגלי צדק)


אביטל ורטהיימר, סטודנטית בבצלאל ופעילה במחאה הוסיפה : "כולם בבצלאל מדברים על המעבר לקמפוס החדש, אבל אף אחד לא מדבר על המחירים של הבנייה שלו. הייתי מצפה שמקום עם מעמד כמו בצלאל שמכשיר אדריכלים ואמנים יתייחס לנושא ברצינות ויעלה אותו על סדר היום".

במהלך הערב הפעילים הדליקו נרות נשמה לצד תמונות ההרוגים, הקריאו קטעי זיכרון וקיימו תפילה משותפת לרפואת הפצועים.

"אנחנו כאן כדי להפגין סולידריות עם ההרוגים והפצועים ולקרוא לממשלת ישראל להרחיב את האחריות על התאונות לקבלנים וליזמים, להגדיל את מספר הפקחים ולהחמיר את האכיפה והענישה שכמעט ולא קיימים היום", אמר עידו שטינברגר, ראש תחום מדיניות בארגון מעגלי צדק. "הממשלה היוצאת כמעט לא קידמה דבר בנושא ואנו מקווים שהממשלה החדשה תעלה את הנושא החשוב הזה על סדר יומה".

 

 

כאמור, כפי שצוין לעיל, על פי נתוני הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשיה – בשנת 2021 ירושלים היתה העיר הקטלנית ביותר לעובדים בארץ – כאשר שמונה עובדים נהרגו בה במהלך השנה. במהלך השנה האחרונה בירושלים 25 עובדים נפצעו באופן קשה ובינוני בירושלים ועובדים רבים נפצעו באופן קל. הפעילים מבקשים לשנות את המציאות המדממת הזו ולהחיל טיפול משמעותי בנושא.


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר