המרכז הרפואי הדסה הר הצופים (גוגל: מפות)
המרכז הרפואי הדסה הר הצופים (גוגל: מפות)

לראשונה בארץ: קורס ייחודי בהדסה הר הצופים להכשרת הצוותים המטפלים בנשים, לזיהוי והתמודדות עם טראומות קשות

לראשונה בבית החולים הדסה הר הצופים - צוותי הגניקולוגיה והמיילדות עוברים הכשרה ייחודית המעניקה ידע וכלים על מנת לתת מענה מותאם לנשים המתמודדות עם אירועים שונים מעברן או בהווה, המהווים מקור לסטרס או טראומה

פורסם בתאריך: 29.11.22 16:02

חלק לא מבוטל מהנשים המטופלות במחלקות נשים ויולדות במרפאות ובתי חולים בארץ, חוו בעברן או חוות כיום, עדיין, אירועים שונים בחייהן, חלקם מורכבים ומעוררי סטרס ומלווים בתהליכי התמודדות לא פשוטים. המפגש עם הצוות הרפואי המטפל, אשר במרבית הפעמים אינו מתחום בריאות הנפש, דורש מהצוות להתמודד עם סיטואציות שונות ומורכבות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מהדסה נמסר כי "באגף נשים ויולדות בבית החולים הדסה הר הצופים מודעים היטב למצבים הרגישים המלווים חלק ממטופלות המרפאות בבית החולים, והצוות מקיים קשר רציף והדדי עם מרפאת "הילה" – במסגרתה ניתן טיפול נפשי לנשים במעגל הפריון וסביב הריון ולידה, על מנת לקבל מענה לסיטואציות מורכבות אלה".

עוד נמסר כי "במסגרת שיתוף פעולה זה הבינו ד"ר לורין לויט, מנהלת היחידה להריון בסיכון בהדסה הר הצופים, וד"ר ענבל ראובני, מנהלת מרפאת הילה בבית החולים, כי ישנה חשיבות עצומה בהכשרת הצוותים הרפואיים השונים להתמודדות עם אותן נשים, הזקוקות לתמיכה אחרת מזו הרגילה, וכך לראשונה בארץ נפתח קורס ייחודי להקניית ידע וכלים עבור הצוות הגניקולוגי והמיילדותי של הצוותים הסיעודיים והרפואיים לטיפול בנשים המתמודדות עם אירועים שונים של סטרס, אובדן וטראומה בעבר או בהווה".

"תגובתן של הנשים ההתמודדות עם חרדות, סטרס או טראומה, שונה מאישה לאישה ותלויה גם ברקע איתו היא מגיעה להתמודדות זו", מסבירות ד"ר לויט וד"ר ראובני. "הצוות הרפואי והסיעודי אשר פוגש נשים אלו, נדרש לזהות את סימני המצוקה של אותן נשים ולתת מענה מותאם לכל אחת ואחת, הן לעתות משבר והן להתאים את חווית המטופלת והטיפול בה לרקע עמו מגיעה. הצוות במחלקות האשפוז, המיון, חדרי הלידהי והמרפאות השונות מקיים את המפגש הראשוני עם הנשים הללו, והמענה המידי שהוא נותן למטופלות מאוד משמעותי, חשוב ובעל השלכות ארוכות טווח על חווית המטופלת.

"הבנו כי הצוות שאינו מגיע מתחום בריאות הנפש זקוק להדרכה וכלים על מנת שיוכל לתת מענה נכון ומדויק לנשים הללו במהלך הטיפול. שימוש בכלים הנכונים יאפשר לצוות לתת תיקוף, הרגעה ומסגור של האירוע, באופן שהינו בעל חשיבות גדולה ויש לו השפעה עתידית על המטופלת והמטפל".

יצוין כי הקורס כאמור הינו ייחודי וראשון מסוגו בארץ.

"מערך ההדרכה שבנינו כולל הכשרה תאורטית, אותה מובילות ד"ר יפה סטוקאר, ונסה ביאלרואי ורחל ברוור-חסיד, שלושתן פסיכולוגיות מבית החולים", משתפות ד"ר לויט וד"ר ראובני. "ד"ר סטוקאר בהמשך גם תנחה קבוצת הדרכה שנתית לצורך המשך ההכשרה המעשית והליווי של הצוותים במקרים בהם הם נתקלים בשגרה.

"משתתפי הקורס מקבלים כלים לעשיה היומיומית ובמקביל יבנו באופן יזום תוכניות התערבות לשיפור המענה הניתן לנשים בכלל חלקי האגף – מרפאות הנשים והפריון, מחלקת נשים וחדר ניתוח גניקולוגי, המחלקה להריון בסיכון, מיון גניקולוגי ומיילדותי, חדר הלידה ומחלקות היולדות. באמצעות הקורס תיווצר קבוצת איכות מובילה בתוך אגף נשים ויולדות אשר תפעל על מנת להמשיך ולשפר את הטיפול הניתן לנשים".


ד"ר לורין לויט וד"ר ענבל ראובני (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר לורין לויט וד"ר ענבל ראובני (צילום: דוברות הדסה)


"זהו צעד נוסף וחשוב בהתאמת המערכת להכרה של הצורך במענה מותאם, המתייחס גם לרקע איתו מגיעות המטופלות, באופן שיאפשר להן חוויה מיטבית, עוטפת ומכילה", אומרת ד"ר לויט. "בדחיפת הנהלת בית החולים ושרה פנסו מנהלת חטיבת מיילדות ונשים, הצלחנו לקחת חלום ולהפוך אותו למציאות".

"העבודה המשותפת של מרפאת הילה ומחלקות הנשים והיולדות בהדסה הר-הצופים, מאפשרת לנו להעניק למטופלות טיפול כוללני הרואה את כלל הצרכים שלהן סביב מעגל הפריון, ההיריון והלידה", מסכמת ד"ר ראובני.


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר