המגדל ברחוב אגרון (צילום: משרד איאן באדר אדריכלים בע"מ)
המגדל ברחוב אגרון (צילום: משרד איאן באדר אדריכלים בע"מ)

ממשיכים להתחדש: אושרו תוכניות ל-700 יחידות דיור בירושלים

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכניות להתחדשות עירונית בבירה בהיקף כולל של כ-700 יחידות דיור. בנוסף, החליטה הוועדה על הגבלת הוצאת היתרי בניה במתחם בארמון הנציב המיועד להתחדשות עירונית

פורסם בתאריך: 4.12.22 11:13

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה להפקיד תוכניות להתחדשות עירונית בהיקף כולל של כ-700 יחידות דיור בעיר. בנוסף, החליטה הוועדה על הגבלת הוצאת היתרי בניה במתחם בשכונת ארמון הנציב המיועד להתחדשות עירונית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ברחוב שלמה בן יוסף 22-48 החליטה הוועדה על הפקדת תוכנית הכולל תשעה מבני שיכון ובהם 97 יחידות דיור. התכנית החדשה מציעה שלושה מגדלים בגובה מרבי של עד 30 קומות סה"כ ומוצעות בו 408 יחידות דיור וחזית מסחרית- ציבורית הפונה לרחוב שלמה בן יוסף. כ-82 יחידות דיור מתוך כלל יחידות הדיור תהיינה דירות קטנות. כמו כן, התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי בתחומה ומציעה שטחים ציבוריים בהיקף של כ-1,800 מ"ר, מבנים ומוסדות ציבור ושטח ציבורי פתוח, שטחים ציבוריים פתוחים וכן מעברים עבור כלל תושבי השכונה.
התוכנית הוגשה על ידי אחוזת ירושלים בניה ויזמות בע"מ ונערכה על ידי סטודיו o2a אדריכלים בע"מ.

ברחוב אשר 2-6 בשכונת בקעה החליטה הוועדה על הפקדת תוכנית המציעה מגדל בגובה של עד 24 קומות שישלב בקומות התחתונות שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-4000 מ"ר, וכן מבנה למגורים בגובה של עד 9 קומות. סה"כ מוצעים כ-140 יחידות דיור. 28 מתוך כלל יחידות הדיור תהיינה דירות קטנות. כיום מצויים במתחם, שלושה מבני שיכון ובהם 48 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט החדש. כמו כן, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי בתחומה ע"י הרחבת הדרכים ברחובות הסמוכים, למוסדות ציבור עבור שלוש כיתות מעון ו-100 מ"ר לטובת שימושי קהילה ותרבות, ושטח ציבורי פתוח לטובת כלל תושבי השכונה.

יצוין כי התוכנית הוגשה על ידי י.ד.ברזני, ונערכה על ידי יגאל לוי – אדריכלים.

במפגש הרחובות המלך ג'ורג' ואגרון, החליטה הוועדה הפקדת תוכנית להקמת מגדל בן 30 קומות הכולל 140 יחידות דיור שישלב חזית מסחרית-ציבורית הפונה לרחוב המלך ג'ורג'. 28 מתוך כלל יחידות הדיור תהיינה דירות קטנות. התוכנית החדשה קודמה בהתאם למדיניות הבינוי לאורך צירי רכבת קלה.

כיום מצויים במתחם מבנה יחיד ובו 40 יחידות דיור ושטח מסחרי שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

יצוין כי התוכנית הוגשה על ידי חברת ענב-יזום אגרון ונערכה על ידי משרד איאן באדר אדריכלים בע"מ.

בתוך כך, החליטה הוועדה על ארכת תקופת הגבלת הוצאת היתרי בנייה במתחם אלקחי 4-10, ודרזנר 2-12,13, בארמון הנציב זאת לשם מתן עדיפות לקידום תכנית להתחדשות בראייה כוללת. מדובר במתחם בשטח 17 דונם הכולל עשרה מבני שיכון וותיקים ובהם 180 יחידות דיור, והתוכנית החדשה מציעה כ-800 יחידות דיור, שטחים פתוחים ושטחים למבני ציבור.

בחודש אוגוסט 2021 החליטה הוועדה המחוזית על עצירת היתר מכוח תמ"א 38 במתחם, על מנת לתת עדיפות לקידומה של תכנית כוללת לפינוי בינוי. בדיון ביום שני הובהר כי מרבית הדיירים במתחם מעוניינים בקידום תכנית לפינוי בינוי וכי הגיעו אף להסכמות עם דיירי המתחם תמ"א 38. על כן החליטה הוועדה המחוזית על המשך המגבלות להוצאת היתרים וזאת לתקופה של 18 חודשים נוספים. בהחלטתה ציינה הוועדה כי תוספות בנייה נקודתיות לא ממצות את הפוטנציאל התכנוני של ההתחדשות במתחם ועשויות לסכל את התכנית להתחדשות עירונית במתווה של בינוי פינוי.

מ"מ מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן, ציין כי "מדובר בתכניות חשובות המאפשרת התחדשות למבנים ישנים תוך שיפורי משמעותי של השלד והמרחב הציבורי, עירוב שימושים ושדרוג רמת השירותים העירוניים, המסייעים בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. זאת בייחוד במתחמים המצויים לאורך צירי הרכבת הקלה. בכך תוכניות ההתחדשות משפרות את איכות החיים העירונית בירושלים ומאפשרות לתת מענה לביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן".


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר