החל מיום שישי: קווים חדשים ומשודרגים יופעלו במסגרת פעימה נוספת של "סופרבוס" באשכול ירושלים מרכז

בסך הכול תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. "מהלך זה יספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בירושלים", אומרים בסופרבוס

פורסם בתאריך: 13.12.22 18:14

חדשות משמחות לתושבי ירושלים. החל מיום שישי הקרוב, 16.12: יופעלו קווים חדשים יותר אשר יקשרו בין השכונות המרוחקות יותר למרכז העיר, וישפרו את הנגישות של התושבות והתושבים למרכזי פנאי ועסקים. זאת, במסגרת הפעימה הנוספת של חברת "סופרבוס" בירושלים, לאחר זכייתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית במרכז העיר, של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במסגרת הפעימה יופעלו שני קווים חדשים אשר יקשרו בין קצוות העיר למרכזה.

קו 97 אשר יספק קשרים חדשים ומהירים בין שכונות דרום העיר לאזור הכניסה לעיר. הקו יסע מרמת רחל אל התחנה המרכזית דרך ארנונה, תלפיות, עמק רפאים, רחביה וקריית הממשלה.

קו 580 אשר יקשר בין שד' גולדה מאיר לציר בר אילן וירמיהו, יאפשר ממשק נח לתחבורה הבין עירונית באזור הר חוצבים ויפעל בתדירות המותאמת לביקושים עד לשעה 2:40 לפנות בוקר בכל ימות השבוע. הקו יסע מצומת רמות אל הר חוצבים, ציר בר אילן וירמיהו, לנת"צ שמגר-שפע חיים ובחזרה לצומת רמות.

מאז תחילת יישום המכרזים בירושלים התווספו למערך התחבורה הציבורית בעיר 12 קווים חדשים ותוגברו כ-7 קווים קיימים, תוך מתן דגש על קשרים מהירים למוקדי תעסוקה ומסחר, התחנה המרכזית ולשיפור הקשרים הבין שכונתיים.

יש לציין כי עם כניסתה של סופרבוס לירושלים ביולי 2021, והעברת הפעילות בהדרגה מחברת אגד, אשכול מרכז ירושלים התחדש והתרחב עם קווים חדשים, תדירותם של קווים קיימים תוגברה, ושילוב אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. החברה מקדמת את התוכניות החדשות לשדרוג מערך

התחבורה הציבורית וייעול רמת השירות בעיר, בהתאם לתנאי המכרזים שקידם משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וצוות תכנית אב לתחבורה.

ל"כל העיר" נמסר כי "המהלך ימשיך בהדרגה במספר פעימות נוספות, עד לשלהי שנת 2023, ובכפוף לתנאי מכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני". במהלך שנה זו תשלים סופרבוס את הפריסה של הפעלת אשכול מרכז ירושלים עם כניסת קווים חדשים שיופעלו גם הם באמצעות אוטובוסים חשמליים".

עוד נמסר כי "בסך הכול תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. בתוך כך, ישולב באשכול צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם: 174 מפרקיות, 18 מיניבוסים, 44 דיזל קצר. בנוסף, יופעלו 146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וידידותית לסביבה: כ-95 רכבים חשמליים וכ-51 בגז טבעי שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר, לשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת החוויה העירונית של התושבים והמבקרים".

"מהלך זה יספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בירושלים", מציינים בסופרבוס. "השינויים בתחבורה הציבורית יחזקו את החיבור שבין השכונות שנמצאות בקצוות למרכז העיר ולמוסדות ציבוריים כגון משרדי ממשלה ובתי חולים, וכן יקלו על הגישה לאמצעי תחבורה בינעירוניים".

אסי אברהמי, סמנכ״ל, ראש חטיבת תחבורה ציבורית, תכנית אב לתחבורה ירושלים: "קו 97 מהווה שדרוג משמעותי לתושבי דרום העיר והוא יעניק קישור בין שכונות הדרום לכניסה לעיר. קו 580 החדש מהווה בשורה של ממש למשתמשי השירות הבין עירוני בירושלים. מעתה יהיה ניתן להגיע במהירות וביעילות מאזור בר אילן לשירות הבין עירוני בהר חוצבים ושפע חיים, ובחזרה. השירות משלים את המהפכה הברוכה שנעשתה בהסטת הקווים הבין עירוניים מהאזור הצפוף והעמוס של בר אילן לצירים המהירים. אנו ממשיכים לעקוב כדי להמשיך ולשפר את השירות לנוסעים".

צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "שמחים להפעיל במסגרת מכרז אשכול ירושלים קווים נוספים חדשים שיחברו את השכונות בעיר אל יעדים מבוקשים נוספים. סופרבוס תמשיך ותפעל למתן שירות תחבורה ציבורית יעיל ומתקדם ותעשה כל שיש על מנת להעניקו לתושבי העיר וסביבתה".

ניתן להתעדכן בלוחות הזמנים המדויקים של הקו החדש במוקד 'כל קו' 8787* ובאתר סופרבוס.


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיכאל

    לא מבין את הצורך ואת המסלול של קו 97.
    האוטובוס עובר בכבישים עמוסים כגון רחוב רבקה -מרחוב עין גדי עד פייר קניג וברחוב מטודלה. יתקל בפקקים וייצור פקקים.

  2. שרית

    שידאגו גם לנהגים נורמלים. זוועה מה שנהיה מהנהגים בירושלים.
    נהגים חסרי סבלנות, עצבניים, מדברים בנייד בלי בושה, לא עוצרים בתחנות ומתווכחים ללא הפסקה עם נוסעים אם צלצלו או לא. ברקסים מכוערים שמעיפים את כולם. נסיעה נהייתה סיוט בירושלים.
    מישהו שם מתפקדדד???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר