(צילום: דניאלה זלצר)
באסטות מזון (צילום: דניאלה זלצר)

מוסמכים להצלת מזון: כ-25 ירושלמים הוכשרו להקמת והפעלת באסטות ושווקי קיימות קהילתיים בשכונות העיר

במסגרת הקורס למדו המשתתפים על תזונה בת קיימא ורכשו ידע על משבר האקלים וחיבורו למערכות מזון. בנוסף, קיבלו כלים להפעלת באסטות ומערך הצלת מזון

פורסם בתאריך: 20.12.22 14:35

מצילים מזון: עיריית ירושלים, בשיתוף ארגון ׳מצילות מזון׳, הכשירה כ-25 מתושבי העיר להקמת והפעלת באסטות ושווקי אוכל, המבוססים על עודפי תוצרת טרייה מהשוק הסיטונאי בעיר. ההעשרה נועדה גם לסיוע בשינוי תודעתי והתנהגותי ביחס שבין צריכה, סביבה ותזונה עירונית בת קיימא בקהילה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"במסגרת הקורס למדו המשתתפים על תזונה בת קיימא ורכשו ידע על משבר האקלים וחיבורו למערכות מזון", מוסרים בעירייה. "בנוסף, קיבלו כלים להפעלת באסטות ומערך הצלת מזון. במסגרת הקורס התגבשה קהילת פעילים בשכונות ונוצרו שיתופי פעולה מפרים ומעשירים עם שפים, התקיימו סדנאות בנושא שימור מזון והתססה, הרכבת תפריטים מתאימים לחומרי גלם ויוזמות להכנת ארוחות קהילתיות בשכונות".

עוד נמסר כי "בוגרי הקורס מובילים ומפרסמים בשכונתם את האפשרות לפתיחת שוק קיימות. מידי שבוע מקבלים הבוגרים עודפי תוצרת חקלאית מהשוק הסיטונאי, מביאים לשכונתם ומנגישים את השפע הקיים לתושבי השכונה. כל שוק יכול לקדם סביבו פעילות מגוונות כדוגמת ארוחות קהילתיות מהתוצרת בחגים, סדנאות, החלפות בגדים, ספרים ועוד".

ראש העיר משה ליאון: "המעורבות החברתית והערבות ההדדית היא בנפשנו. פועלה של העירייה וקבוצת 'מצילות המזון' המסייעת למשפחות נזקקות באמצעות שימוש מקסימלי בעודפי תוצרת טרייה וזמינה היא ברוכה. זאת, לצד מניעת בזבוז המזון ותזונה בת קיימא. נמשיך לעודד יצירת מציאות מיטבית ולחנך לקיימות ושמירה על משאבי הטבע בעיר ירושלים".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר