כיכר ספרא, משה ליאון, לורה ורטון, יוסי חביליו ופלר חסן נחום (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, פרטי)
כיכר ספרא (משמאל עם כיוון השעון), משה ליאון, לורה ורטון, יוסי חביליו ופלר חסן נחום (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, פרטי)

הדרת נשים בחסות העירייה? אי שוויון קיצוני בהמלצות להענקת עיטור יקיר.ת ירושלים

מתוך 21 המלצות של הוועדה המקצועית - רק 5 הן נשים. לאור הנתון העגום הזה פנו המשנה לראש העיר פלר חסן נחום, סגן ראש העיר יוסי חביליו וחברת הקואליציה לורה ורטון במכתב דחוף לראש העיר וליו"ר הוועדה המקצועית לפתוח מחדש את ההליך. "בידינו שמות רבים של נשים שהוגשו כמועמדות לקבל הפרס, ולא נמצאות ברשימת ההמלצות"

פורסם בתאריך: 29.12.22 08:05

הנשים בירושלים (ובישראל בכלל) מהוות קצת יותר מ-50 אחוז מהאוכלוסייה, אולם נראה כי היא עדיין מודרות מהמרחב הציבורי. כך למשל קורה בירושלים, כאשר בחסות עיריית ירושלים מתרחש מדי שנה אי שיוון קיצוני ביחס בין נשים לגברים אשר מקבלים את עיטור יקיר.ת ירושלים.

למעשה, לאורך השנים האחרונות מספר ההמלצות על הענקת אות הכבוד הזה לנשים הינו כ-30 אחוז, נמוך ביחס למספר באוכלוסייה. לקראת הענקת אות יקיר.ת העיר לשנת 2023, נראה כי הפעם האפליה המגדרית מחריפה – כשוועדת השמות המקצועית המליצה רק על 5 נשים מתוך רשימה של 21 המצלות – נתון המהווה פחות מ-25 אחוז מהסך הכל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעקבות המספר הנמוך הזה של המומלצות, פנו 3 מחברי הקואליציה העירונית בדחיפות לראש העיר משה ליאון ולראש הוועדה המקצועית בדרישה להגדיל את מספר הנשים שיקבלו את עיטור הכבוד הזה. בפנייתם טענו המשנה לראש העיר פלר חסן נחום (ירושלים תצליח), סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) ולורה ורטון (מרצ) כי לאחר שבשנים עברו נטען כי לא הוגשו מספיק המלצות על נשים לוועדה, השנה ישנן לא פחות מ-9 נשים ראויות ואף למעלה מכך שעליהן נשלחה המלצה, אך הן עדיין לא נבחרו על ידי הוועדה המקצועית.

"התחושה היא שהמאבק המתמשך שלנו לשוויון מגדרי בהענקת עיטור יקירי ויקירות ירושלים, נפל השנה על אוזניים ערלות", מסרו חסן-נחום, חביליו ו-ורטון ל"כל העיר". במקום לראות המשך שיפור בתחום, מסתמנת השנה נסיגה של ממש, והמסר הערכי שיעבור מכך לציבור הינו בעייתי ביותר. אין שום סיבה הגיונית שנשים לא יהוו כמחצית מבין הדמויות שיקבלו את העיטור, וכל טענה אחרת – היא תירוץ. במידה ואי-השוויון לא יתוקן, נתקשה לתמוך ברשימה הסופית במסגרת ההצבעה במועצת העיר".

יצוין כי מתוך תקווה כי ראש העיר וראש ועדת ההמלצות יתקנו את האפליה המגדרית – שמן של הנשים לא מוזכר במכתב (שמן שמור במערכת "כל העיר"), זאת על מנת שלא לפגוע בכבודן.

"בשנים עברו, נטען כי המקור המרכזי לעיוות המגדרי בעת הענקת העיטור – נובע מלכתחילה מהיעדר נשים שהציבור המליץ עליהן", כתבו חסן נחום, חביליו ו-ורטון. "לכן, גם השנה, הוגשו המלצות רבות על נשים ראויות ביותר אשר עומדות בקריטריונים לקבלת העיטור".
בהמשך מכתבם נטען כי " על אף פניות חוזרות ונשנות בנושא, באופן עקבי ולאורך שנים, הרי ששוב נראה כי הרשימה המוצעת – משקפת אי-שוויון מגדרי חמור וקיצוני. מדובר על אי-שוויון מתמשך, המעביר מסר בעייתי מאוד. לאורך השנים, חלקן של נשים בקרב הרשימה הסופית – לא עולה על 30 אחוז. נשים מהוות כמחצית מהאוכלוסייה הירושלמית, ולא יעלה על הדעת שחלקן בקרב רשימת המלצות הוועדה המקצועית יהיה 25 אחוז בלבד".

 

 

השלושה הוסיפו עוד כי "בידינו שמות רבים של נשים שהוגשו כמועמדות לקבל הפרס, ולא נמצאות ברשימת ההמלצות של הוועדה המקצועית, כך שאין כל קושי להגדיל את ייצוג הנשים ברשימה. תת-הייצוג של נשים בקרב המלצות הוועדה – צורם ופסול… אנחנו מבקשים לפתוח מחדש את ההליך בוועדה המקצועית, לדון שוב בהמלצות על נשים שהוגשו, ולעשות כל הניתן בכדי להגיע לשוויון מגדרי".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הוועדה עתידה להתכנס בשבועות הקרובים ולקבל החלטה. כשתתקבל החלטה נביא את הממצאים לידיעת הציבור".


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר