מפת הרכבות הקלות עם סימון התוואי המוצע, הדמיית הקו התכלת של הרכבת הקלה (צילומי הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה, ארי כהן – אדריכלות ובינוי ערים)
מפת הרכבות הקלות עם סימון התוואי המוצע, הדמיית הקו התכלת של הרכבת הקלה (צילומי הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה, ארי כהן – אדריכלות ובינוי ערים)

מוקד ההפגנות הבא? אושר תוואי הקו התכלת של הרכבת הקלה – ברחוב שמעון הצדיק וקרל נטר

הקו התכלת צפוי לחבר בין הקו האדום לבין הקו הכחול העתידי וליצור מסלול המשכי ורציף בין שכונות העיר. החשש? תושבי האזור יפתחו במחאה כפי שקורה בבר אילן-מאה שערים

פורסם בתאריך: 15.1.23 07:58

רשת הרכבות הקלות בירושלים – ה-JNET – הולכת והופכת למציאות: עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה להפקדה את תוואי קו התכלת של הרכבת הקלה – קו אשר צפוי לחבר בין הקו האדום הקיים לבין הקו הכחול העתידי. התוואי שאושר בעיריית ירושלים הינו במקטע שמעון הצדיק וקרל נטר באזור שכונת מעלות דפנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בפסגת זאב? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


כעת ינסו בעיריית ירושלים לצלוח מכשול לא פשוט – התוואי המוצע עובר, כאמור, ברחוב שמעון הצדיק ושכונת מעלות דפנה – אזורים חרדים מובהקים. האם אזור זה יהפוך למוקד חיכוך והפגנות כפי שמתרחש באזור בר אילן-מאה שערים?


מפת הרכבות הקלות - המקטע המוצע מסומן בעיגול (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה)

מפת הרכבות הקלות – המקטע המוצע מסומן בעיגול (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה)


כך או כך, קו התכלת, כאמור, הינו חלק מרשת הרכבות הקלות המתכוננות בעיר – אשר בסופה ייסעו ברחבי ירושלים לא פחות מ-8 קווים תפעולים על 3צירים מרכזיים – הציר האדום (הקיים), הציר הירוק (שצפוי להיות מושלם עד לשנת 2025) והציר הכחול (שחלקים ממנו יחלו בנסיעה תפעולית בשנת 2028).

"התכנית היא חלק מהשלמת כל צירי הרכבת הקלה במטרה לפרוש רשת רכבות קלות שייתנו מענה לרוב חלקי העיר ובכך יעודדו שימוש נרחב יותר בתחבורה ציבורית", מציינים בעיריית ירושלים. "הקו התכלת הינו מקטע באורך של כקילומטר, הצפוי לעבור בשכונות שמואל הנביא ומעלות דפנה. הקו יחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע עד להר הצופים. התוואי שכאמור, יחבר בין שני קווים שכבר אושרו (האדום והכחול), יאפשר נסיעה רציפה בין דרום העיר לצפונה".

 

 

ראש העיר משה ליאון: "הקו התכלת הוא חלק מרשת הרכבות הקלות, מערכת הסעת המונים הראשונה והיחידה במדינה, שמשדרגת את הרקמה העירונית, משפרת את איכות החיים בעיר ומצמצמת מטרדים סביבתיים הנובעים מעומסי תחבורה. הקווים השונים יהוו יחד את עמוד השדרה התחבורתי בעיר הבירה, בהתאם לחזון העירוני לצמצום זיהום האוויר ותעדוף התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. כך, ירושלים תהיה הראשונה שתצא מהפקקים".


הדמיית הקו התכלת של הרכבת הקלה (צילום הדמיה: ארי כהן – אדריכלות ובינוי ערים)

הדמיית הקו התכלת של הרכבת הקלה (צילום הדמיה: ארי כהן – אדריכלות ובינוי ערים)


מנכ"ל תכנית אב לתחבורה זוהר זולר: "הקו התכלת מצטרף לשאר קווי רשת הרכבת הקלה. הוא יעניק קישור בין הקו הירוק, האדום והכחול. הקו התכלת יחבר את אזור הר הצופים למלחה דרך מרכז העיר, מתחם התחנה , עמק רפאים ותלפיות ויתרום לשימושיות ויעילות הרשת אשר תבטיח הסעת המונים מהירה, נקייה ונוחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב שמעון הצדיק

    אני גר שם ואין שם כמעט חסידים של הרב ברלנד.
    סתם מנסים לדחוף את השם שלו לכל כותרת…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר