כייס (צילום אילוסטרציה: Anyaberkut/depositphotos.com)
כייס (צילום אילוסטרציה: Anyaberkut/depositphotos.com)

"מרגישים חוסר ביטחון": הכייס שמשגע את תושבי מקור ברוך

ברחוב רש"י במקור ברוך מתלוננים בחודשים האחרונים על תופעה רחבה של כייסים אשר מרוקנים את תכולת הארנקים שגנבו אצלם בבניין. לטענתם, הם פנו אינספור פעמים למשטרה, שלא עשתה דבר ולא פעלה לעצור את הכייסים. "זה מרגיש שלמשטרה בכלל לא איכפת", אומרת דיירת בשכונה. המשטרה: "כל דיווח המתקבל במשטרה ומעלה חשד לגניבה או עבירות פליליות אחרות נבדק ומטופל בהתאם"

פורסם בתאריך: 8.6.23 20:00

תופעת הכייסות ידועה במדינות רבות בעולם ויש אזהרות רבות בעיקר למטיילים הנחשבים לטרף קל מפניה, אך מתברר שהיא ממש לא פוסחת גם על ירושלים. דיירי רחוב רש"י 113 (ליד לשכת גיוס) מתלוננים בחודשים האחרונים על תופעה רחבה של גנבי ארנקים באזור מרכז העיר, התחנה המרכזית ובפרט ברכבת הקלה. מדובר בכייס אחד או יותר הלוקחים את מבוקשם, כלומר כסף מזומן או כרטיסי אשראי, ואז מגיעים לבניין הרחוב ושם מרוקנים במקומות שונים את שאר התכולה. "זו תופעה רחבה ובלתי נסבלת של כייס אחד ולפעמים גם יותר של גנבים הגונבים לאנשים את כספם ואת שאר הכרטיסים פשוט מפזרים בין תיבות הדואר, בתוך פח על עליית הגג או סתם בחדר המדרגות", מספרת בשיחה עם "כל העיר" תושבת העיר שהוריה מתגוררים בבניין.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בארמון הנציב? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"עד כמה שזה ישמע מוזר, מדובר בכייס שמעדיף לרכז את שאר הכרטיסים בבניין, אולי כדי שדיירי הבניין יחזירו לפחות חלק מהתכולה של הארנק לבעליו", היא מספרת ומוסיפה, "רק שזה הפך למטרד עבור הוריי ועבור דיירי הבניין שבכל יום הגנבים מרוקנים בין 5 ל-10 ארנקים שהם גנבו בבניין. זאת כמובן מלבד החשש מהגנב או הגנבים".

לדבריה, ליבם של דיירי הבניין נחמץ והם פונים ומתקשרים לאותם אנשים אשר נגנב מהם הארנק כדי להחזיר לפחות חלק מהכרטיסים: "הם מודים לנו שלפחות את הרישיון נהיגה, תעודת הזהות או קופת חולים אנחנו מחזירים להם והם לא צריכים לחדש, אבל זה מצב מפחיד ומבהיל".

פניתם למשטרה?
"בוודאי. מי לא פנה אליהם? במשטרה רוצים תמונות או סרטון ושנעקוב אחריהם, כאילו זו עבודה שלנו. אין מצלמות באזור, מדובר בבניין של תושבים חרדים שאין להם טלפונים חכמים עם מצלמות וגם רבים מהם מבוגרים, ומדובר באופן כללי בבניין די מוזנח. כנראה שלא סתם הכייסים בחרו את הבניין הזה. את המשטרה זה לא מעניין, הם היו אומנם מספר פעמים במקום, אבל לא עשו דבר, כנראה שיש להם דברים חשובים יותר והם לא עושים דבר כדי שהתופעה תיפסק".

 

 

אתם יודעים במי מדובר?
"כן. אני בעצמי מזהה אותו, ישנתי אצל הוריי כמה פעמים וראיתי אותו. בחור גדול, חזק, לרוב עם קפוצ'ון ויש לפעמים גם מישהי שעוזרת לו. הוא כנראה מכייס ברכבת הקלה או באזור התחנה המרכזית, ואז מגיע לרוקן את שאר התכולה בבניין. הדיירים חסרי אונים, לא יודעים מה לעשות, המשטרה לא עושה כלום. הילדים באזור מפוחדים ומפחדים לצאת. אחת השכנות היתה בתחנה המרכזית וניגשה לשוטרים שהיו שם, היא זיהתה אותו אוכל והצביעה עליו, אבל המשטרה לא עשתה דבר".

ברכה (שם בדוי), היא תושבת הבניין אשר בעצמה מתקשרת ומנסה לאתר את בעלי הארנקים הגנובים כדי להחזיר חלק מהפריטים. "אני משתדלת בעצמי לאתר את האנשים, זה כבר הפך לתעסוקה יומיומית. המשטרה ביקשה מאיתנו להתקשר מיד כשזה קורה ואכן התקשרנו, אבל הם ממש לא מגיעים מיד והם מפספסים אותו או לא מגיעים בכלל. מדובר באוכלוסייה חרדית, אין לנו מצלמות ויכולות טכנולוגיות רבות, זה מרגיש שלמשטרה לא איכפת יותר מדי. הם אמרו לי שאין להם גם מה לעשות עם זה יותר מדי ושאחרי שבוע או שבועיים ממילא הוא ישוחרר ויחזור לעיסוקו כגנב. הוא ממש מתפרנס מזה. הוא גם לא היחיד, אני מצליחה לזהות כייס נוסף באזור ויש עוד שלושה להערכתי שמסתובבים באותם אזורים, אבל יש בחור ספציפי שמגיע רק לבניין שלנו כדי לרוקן את שאר התכולה ואפילו מפזר את זה בין התיבות, כנראה כדי שנחזיר את זה לבעלים".

ברכה טוענת כי בימים האחרונים יש פרצת דרך קלה, בתקווה שהמשטרה תתעשת ותעצור את הכייס. "יש בחור אחד שהוא גנב ממנו כרטיס אשראי שלו והוא החל לעקוב אחריו. יש תיעוד שלו מבצע רכישות בכרטיס האשראי כולל סרטון ותמונות ואני מקווה שהמשטרה תעשה עם זה משהו, למרות שאני די סקפטית".

את מרגישה חוסר ביטחון?
"אנחנו מרגישים חוסר ביטחון, למרות שהוא לא אלים, אבל נוח לו לבוא לבניין שלנו, כי יש לו כאן עליית גג והוא יכול להסתתר שם וכשהוא מרגיש בטוח הוא יורד בחזרה לרחוב או לכניסת הבניין. יש תחושה גדולה של תסכול בגלל אוזלת היד של המשטרה. אנשים לא מפסיקים לבכות לי בטלפון על כספם שנגנב או כרטיס האשראי ושאר כרטיסים שנגנבו. הוא מחפש לגנוב מאנשים מבוגרים, תיירים, אבל אפילו מצעירים נגנבו כי הוא ממש זריז. יש גם עובדת זרה שמסייעת לו כנראה, כי ראיתי אותם ביחד כמה פעמים והיא משתפת איתו פעולה. הגיע הזמן שהמשטרה תטפל בזה. היא יכולה לעקוב אחריו וגם על אחרים ברכבת הקלה, בתחנה המרכזית ובמרכז העיר שזה אזור המחייה שלו. אני כבר ממש מזהה שניים מתוכם. אנחנו מחכים שהמשטרה תתעורר ותעצור אותם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כל דיווח המתקבל במשטרה ומעלה חשד לגניבה או עבירות פליליות אחרות נבדק ומטופל בהתאם. מבדיקה ראשונית שערכנו, עולה כי מתחילת השנה התקבל רק דיווח אחד במשטרה מדיירי המקום אודות גניבה. גם דיווח זה נבדק מיד עם קבלתו ולאחר בירור שערכו השוטרים נמצא כי אין חשד לפלילים. לצד זאת, הנושא ייבדק שוב והמשטרה תפעל באזור ותגביר את פעילותה היזומה לאיתורם חשודים והגברת תחושת הביטחון לתושבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר