שדרות הרצל, בית הכרם (צילום: ארנון בוסאני)
שדרות הרצל, בית הכרם (צילום: ארנון בוסאני)

תעלומה בבית הכרם: מה גורם לריח חריף של דלק בשכונה?

דיירים בשכונת בית הכרם מתלוננים על ריח חריף של דלק או נפט, חלקם סובל מצריבות בעיניים. העירייה טרם הצליחה לגלות את מקור הריח: "נערכות סריקות"

פורסם בתאריך: 11.2.18 16:35

מה גורם לריח חריף של דלק בשכונת בית הכרם?

תושבים המתגוררים בשכונת בית הכרם מתלוננים בימים האחרונים על ריח חריף של דלק או נפט, שעולה בעיקר בשעות הערב בשכונה. במהלך ערב שישי שעבר התקשרו דיירים מאזור רחוב החלוץ למוקד העירוני, והתלוננו על ריח חריף של דלק ועל צריבות בעיניים.

דייר בבית הכרם מספר ל"כל העיר" כי מוקדני העירייה אמרו לחלק מתושבים כי הריח החריף מקורו בעבודות הרכבת הקלה, אולם, בשכונה כבר לא נערכות עבודות של הרכבת, כמו כן, מועד התלונות נרשם ביום שישי בערב – בזמן שלא נערכות כלל עבודות עירוניות בירושלים. אתמול, מוצ"ש, שוב החלו תושבי האזור לסבול מריח חריף של הדלק ומצריבות בעיניים.

רחוב הרצל, בית הכרם (צילום: אלון סין משה)

רחוב הרצל, בית הכרם (צילום: אלון סין משה)

בעקבות גל התלונות הגיעו בימים האחרונים צוותים של כבאות והצלה מחוז ירושלים ועובדי המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית ירושלים לשכונה. בכבאות מספרים ל"כל העיר" כי "צוותי ניטור וכיבוי הגיעו לבית הכרם מספר פעמים על מנת לאתר את מקור הריח. כמעט כל יום הגיעו צוותים. יחידת הניטור שלנו, שמומחית בנושא, לא זיהתה חומר שמסכן את הציבור. יש ריח של דלק בכל השכונה. אנו מניחים כי מדובר בריח של נפט המגיע מתנור הסקה לא תקין. הנושא הועבר לטיפול הגורמים המקצועיים בעירייה ובמשרד להגנת הסביבה".

 

 

גם הגורמים המקצועיים בעירייה טרם איתרו את מקור הריח. מהעירייה נמסר היום, ראשון, ל"כל העיר": "נערכות סריקות בשכונת בית הכרם על ידי גורמי המקצוע במחלקה לאיכות הסביבה של עיריית ירושלים על מנת לאתר את מקור מפגע הריח. ההערכה הראשונית היא שמדובר במערכת הסקה לא תקינה או כזו המוזנת בסולר לא תקני. במידה והסיבה לריח היא מערכת הסקה לא תקינה, הנושא ייבדק על ידי טכנאי מערכות הסקה. במידה והסיבה היא סולר לא תקני, יש לבצע שאיבת הדלק במיכל (על ידי החברה שסיפקה את הדלק) והחלפתו בסולר תקני. סריקה אחת כבר בוצעה אמש, ללא הצלחה לאפיין את המקור. סריקה נוספת תתבצע היום בשעות אחר הצהריים והערב, הזמן בו התקבלו מרבית הפניות. העירייה תמשיך לבדוק ולטפל ככל שיידרש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בני יעקבי

    אולי מדובר באדמה המזוהמת שהשאיר תע"ש מאחוריו, באיזור העמק בו עובר היום כביש בגין. אם כן, מדוע זה צץ רק עכשיו? האם מתקיימות שם עבודות שחשפו אדמה מזוהמת?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נמצא המקור, אכן מערכת הסקה תקולה באחד הבניינים בשכונה.
    תודה למשרד להגנת הסביבה על מעורבותם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר