השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
שריפה באזור ליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

אחרי שלוש שעות – הושגה שליטה על השריפה בליפתא: הכביש בין בגין ליציאה מהעיר נפתח

כוחות כיבוי גדולים בגיבוי מטוסים הצליחו להשתלט על האש ולמנוע ממנה מלהגיע לבתים ולכביש 1

פורסם בתאריך: 30.5.18 18:30

***עדכון: צוותי הכיבוי הרבים בליווי מטוסי כיבוי – הצליחו להשתלט על השריפה שפרצה באזור ליפתא בכניסה לעיר. הכביש שנסגר לתנועה – בין דרך בגין לבין היציאה מהעיר, נפתח מחדש לתנועה.

השריפה פרצה בסביבות השעה 18:00 סמוך לכניסה לעיר, באזור ליפתא. האש התפשטה במהירות במעלה ההר – צוותים מכבאות והצלה ירושלים פעלו בזירה לכיבוי האש ולמניעת התפשטותה לעבר בתים באזור. ארבעה מטוסי כיבוי הוזנקו לאוויר וסייעו בפעולות הכבאים בשטח. הכבאים דיווחו כי בשטח רוחות ערות שנישבו במקום וגרמו לדליקה להתפשט.

במשטרת ירושלים עדכנו זמן קצר לאחר פרוץ השריפה כי הציר בין דרך בגין ליציאה מהעיר נסגר לתנועה. "בעקבות שריפה באזור ליפתא בשטח פתוח, נסגר הציר בין דרך בגין ליציאה מהעיר", נמסר מהמשטרה, "כוחות משטרה ולוחמי האש כבאות והצלה במקום פועלים באירוע".

בהמשך התקבל עדכון מהכיבוי: "עקב פעילות לוחמי האש וטייסת הכבאות, כביש בגין בסמוך לליפתא נסגר לתנועה על ידי משטרת ירושלים. לוחמי האש פועלים בשטח בשתי גזרות עיקריות, ובשניהן הצליחו הצוותים לבלום את התפשטות האש".

כאמור, השריפה כובתה והכביש נפתח לתנועה.

שריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

בכבאות והצלה ירושלים ציינו כי "ארבעה צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים, פועלים בשריפת חורש ועשבוני באזור ליפתא בסמוך לכניסה לעיר. לוחמי האש מרכזים מאמץ בכדי לעצור את האש, ולמנוע את התפשטות הלהבות אל עבר בתים, מתקני תשתית סמוכים ונתיבי תחבורה ראשיים".

מכבאות והצלה נמסר עם פרוץ הדליקה כי "השריפה בוואדי של ליפתא מתפשטת במהירות במעלה ההר בחסות הרוחות הערות המנשבות במקום. למקום הוזנקו רביעיית מטוסים של כב"ה עם חומר מעכב בעירה, בכדי לסייע ללוחמי האש על הקרקע. כמו כן, עוד 4 צוותי כיבוי והצלה עם רכבי אספקת מים הוזנקו למקום".

השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: כבאות והצלה ירושלים)

כזכור, גם בשבוע שעבר פרצה שריפה בליפתא – ביום שלישי שעבר, בשעות הצהריים, כשהטמפרטורות טיפסו ל-33 מעלות ורוחות שרביות נשבו בירושלים, הכבאים הוקפצו לשריפה שפרצה באזור ליפתא, בשטח עם חורש טבעי. ארבעה צוותי כיבוי ורכב לאספקת מים נקראו להשתלט על להבות האש, שאיימו להתפשט. הפעם האירוע הסתיים במהירות, אבל הכבאים נמצאים כבר תקופה ב'כוננות קיץ' – וכפי שפורסם בהרחבה בשבוע שעבר ב"כל העיר" – בשירותי הכבאות חוששים לגל שריפות משמעותי בשבועות הקרובים, בעיקר בימים החמים.

השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: כבאות והצלה ירושלים)

השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: כבאות והצלה ירושלים)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר