צומת גולומב-מלחה-רמת שרת (צילום: חברת מוריה)
צומת גולומב-מלחה-רמת שרת (צילום: חברת מוריה)

צומת גולומב-רמת שרת-מלחה: החלו עבודות תשתית; הרמזורים יושבתו

השבוע החלו עבודות בצומת - בין השאר ישודרג מערך הרמזורים; הכוונת כלי הרכב תתבצע באמצעות שוטרי תנועה; בחברת מוריה מבטיחים כי "לא תיחסם התנועה בצומת"

פורסם בתאריך: 7.8.18 12:49

ביום ראשון, 5.8, החלו עבודות תשתית בצומת גולומב-רמת שרת-מלחה – מדובר בעבודות שמבוצעות על ידי משרד התחבורה והעירייה, באמצעות חברת מוריה. מדובר בעבודות לשדרוג מערך הרמזורים בצומת וביצוע שינויים גיאומטריים. בחברת מוריה מבטיחים כי "במהלך העבודות לא תיחסם התנועה בצומת". יחד עם זאת, בשבוע הבא יושבת מערך הרמזורים בצומת  – במסגרת זו שוטרי אגף התנועה יכוונו את כלי הרכבת בצומת.

לפי התוכנית, הרמזורים יופעלו מחדש בחמישי בערב, 16.8. העבודות בפרויקט כולו צפויות להסתיים בחודש ספטמבר, אחרי החגים.



במוריה מסרו ל"כל העיר" כי "העבודות הן חלק מהמשך פרויקט אורה משואה, והן מנוהלות ומבוצעות על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים. הפרויקט כולל שדרוג צמתים וצירי תנועה ברחובות קוליץ וגולומב, על רקע פתיחת כביש אורה משואה. עם פתיחתו הפך כביש אורה משואה לעורק תנועה חשוב בעלי נפחי תנועה גדולים ולכן היה צורך גם לשדרג את צירי התנועה המובילים אליו והיוצאים ממנו. בפרויקט התווסף מעגל תנועה ליד הכניסה לגן החיות וכן נוסף רמזור חדש בצומת רחוב השועל".

צומת גולומב-רמת שרת-מלחה (צילום: חברת מוריה)

(צילום: חברת מוריה)

במוריה מוסיפים ומוסרים ל"כל העיר" כי "השינוי הגדול הוא בשינוי מעגל התנועה המרכזי לצומת מרומזר. מטרת הפרויקט היא לשדרג את מערך הבטיחותי של הכביש והגדלת נתיבי התנועה שיוכלו להכיל את התנועה הרבה שנוסעת בו מדי יום. העבודות בפרויקט צפויות להסתיים בחודש ספטמבר השנה, אחרי החגים".

כאמור, בשבוע הבא יבוצעו עבודות שדרוג ברמזורים של ציר קוליץ-גולומב – דבר שיצריך הפסקה זמנית של עבודות הרמזורים לכמה ימים. התנועה במקום תוסדר על ידי שוטרי תנועה עד להפעלת מערך הרמזורים החדש.

צומת גולומב-רמת שרת-מלחה (צילום: חברת מוריה)

(צילום: חברת מוריה)

כידוע, בהמשך ציר גולומב, כפי שפורסם בתחילת חודש יולי ב"כל העיר", נחסם אחד הנתיבים לתנועה בצומת פת – וזאת במסגרת עבודות התשתית לקו הירוק של הרכבת הקלה. מדובר בכביש מצומת פת לכיוון כביש בגין, שנסגר לתנועת כלי רכב – כיום, הכביש כולל שני נתיבים בלבד במקום שלושה. הנתיב יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-40 חודשים.

כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר