רב"ט אורי לורי (צילום: דובר צה"ל)
רב"ט אורי לורי (צילום: דובר צה"ל)

טוראי אורי לורי מגבעת שאול, מתנדב לצה"ל: "היה לי חשוב להתגייס"

טוראי אורי לורי, בן 18 מגבעת שאול, בוגר תיכון דרור, שמתמודד עם מחלה גנטית ועיוורון לילה, יכול היה לוותר על גיוס לצה"ל, אך התעקש להתגייס, והיום הוא בגלי צה"ל

פורסם בתאריך: 24.9.18 11:36

ההתנדבות לצה"ל היא עניין שאין לזלזל בו: המתנדבים לצבא הם אנשים שהתעקשו להתגייס למרות שקיבלו פטור מלא מהצבא, ויותר מזה – ברגע גיוסם הם ישרתו ככל החיילים, ללא הנחות וללא הקלות (למעט אלו הנוגעות למצבם הבריאותי, כמובן). טוראי אורי לורי, בן 18 מגבעת שאול, בוגר תיכון דרור בעיר, החליט ממש לאחרונה לעשות זאת, למרות בעיות בריאותיות שאיתן הוא מתמודד, והתגייס לפני כחודש לאחת היחידות המבוקשות ביותר: גלי צה"ל.



"התחלתי להתעניין בתחום התקשורת והקולנוע מגיל עשר", מספר לורי. "למדתי שלוש שנים במגמת תקשורת בתיכון, וסיימתי עם ציונים גבוהים. ידעתי שאני רוצה לתרום בתחום שבו אני הכי טוב היום: תקשורת ותיאטרון, לכן רציתי להגיע לתיאטרון צה"ל או לגלי צה"ל. לא רציתי 'להעביר' שנתיים, אני רוצה שהשירות שלי יהיה משמעותי".


רב"ט אורי לורי (צילום: דובר צה"ל)


לורי מתמודד עם עיוורון לילה ועם מחלה גנטית שפגעה בתנועת הרגליים שלו. למרות זאת, הוא בחר במסלול הגיוס למתנדבים – גם אם זה אומר ואף לנסוע בכל יום מירושלים לבסיס גלי צה"ל ביפו. ומה לגבי תהליך הקבלה? בניגוד למה שנהוג לחשוב, הוא דווקא היה קל למדי, לדבריו: "זה היה די מהיר, להפתעתי, למרות שהזהירו אותי שזה ייקח הרבה זמן. זומנתי למיונים, אחר כך לריאיון ראשון וכמה ימים אחרי הריאיון השני כבר הודיעו לי שהתקבלתי".

ומה המשמעות, מבחינתך, בעצם הגיוס לצה"ל?

"אני רוצה להיות חלק מהחברה. כל החברה תורמת למדינה כאן, דרך הצבא, דרך השירות הלאומי, וגם לי היה חשוב להתגייס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר