בית המשפט העליון בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)
בית המשפט העליון בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

העליון: 17 שנות מאסר לגבר שביצע עבירות מין חמורות בנערה קרובת משפחה

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של גבר, אשר הורשע בבית המשפט המחוזי בביצוע עבירות מין רבות כלפי נערה - בת משפחה, ונידון לעונש של 17 שנות מאסר בפועל. הגבר הורשע כי נהג לסמם את בת המשפחה ולבצע בה בה עבירות מין רבות. כמו כן, הוא התקין מצלמה זעירה בחדר האמבטיה וצילם אותה בזמן המקלחת

פורסם בתאריך: 3.12.18 14:46

בית המשפט העליון בירושלים קיבל את עמדת פרקליטות מחוז ירושלים, ודחה את ערעורו של גבר, אשר הורשע בביצוע עבירות מין רבות כלפי בת משפחה, ונידון לעונש של 17 שנות מאסר בפועל. לפי עובדות כתב האישום, במשך כשלוש שנים, בעת היות בת המשפחה בגילאי 18-15, נהג הגבר לפורר או להמיס תרופה מסממת, במינון גבוה, לתוך האוכל שהכין לה, בלא ידיעתה, זאת על מנת לאפשר לו לבצע את זממו מבלי שתוכל להתנגד למעשיו. כאשר היתה הנערה תחת השפעת התרופה המסממת, נהג הגבר להיכנס לחדרה ולבצע בה עבירות מין רבות בהזדמנויות שונות. כמו כן, התקין הגבר מצלמה זעירה בחדר האמבטיה וצילם את המתלוננת בזמן המקלחת.



הנאשם הורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון ב-13 עבירות של אינוס בת משפחה, 12 עבירות של מעשה סדום בבן משפחה, בריבוי עבירות של מעשים מגונים, תוך ניצול חוסר יכולת לתת הסכמה חופשית וללא הסכמה, ובעבירות נוספות.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על הנאשם עונש של 17 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך של 120,000 שקלים. הנאשם הגיש ערעור על חומרת העונש, אשר נדחה כאמור על ידי בית המשפט העליון.

"מעשיו של המערער חמורים במיוחד", מצוין החלט העליון. "לאחר שגרם למתלוננת לחוש כי הוא מעוניין בטובתה וטיפח את דמותו בעיניה כמעין דמות אב, עשק ממנה את ילדותה ואת שנות נעוריה – וגזר עליה חיים בצל ההשפלה והביזוי שהפגין כלפיה. העובדה כי המערער לא הפעיל "אלימות פיזית רגילה" אינה מורידה כהוא זה מחומרת מעשיו – ואף להיפך: מעשיו מפגינים זלזול מוחלט בזכותה של המתלוננת לאוטונומיה על גופה, תוך החדרת תרופות למזון שאכלה והתקנת מצלמות בחדר האמבטיה בלא ידיעתה. אין להקל ראש בהתנהלותו השיטתית והאכזרית של המערער, אשר כל כולה נועדה לקנות בעלות באדם אחר ולהפכו לכלי למימוש מאווייו המיניים".

מעשיו של המערער לא היו מתגלים לעולם אלמלא תושייתה של הנערה, "אשר הצליחה לגייס כוחות ולעמת את המערער עם הדברים שעולל לה – וזאת על רקע חששותיה כי המערער יפגע בנערות ובנשים נוספות. יש לשבח את התנהלותה הבוגרת של המתלוננת ואת אומץ ליבה להתמודד מול המערער חרף הנסיבות המשפחתיות המורכבות, על כל המשתמע מכך".

בבית המשפט המחוזי נוהל ההליך על ידי עו"ד גלעד סוקולובר מפרקליטות מחוז ירושלים. הליך הערעור בבית המשפט העליון נוהל על ידי עו"ד קובי מושקוביץ מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר