ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי (צילום אוליבייה פיטוסי)
ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי (צילום אוליבייה פיטוסי)

יו"ר הבית הפתוח על רקע הפרסום באתר וואלה: "אנו מצפים מהשר ארדן להשעות מידית את אדרי מתפקידו כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים"

כך אומר ל"כל העיר" יו"ר הבית הפתוח ערן גלובוס, שכידוע מתנגד למינויו של אדרי למפכ"ל, שהיה מפקד מחוז ירושלים בזמן הרצח במצעד הגאווה בעיר. מוקדם יותר היום פרסם אתר וואלה כי אדרי נפגש עם בוחנת הפוליגרף שבדקה אותו לקראת הופעתו בפני ועדת גולדברג: "השר ארדן הפגין שיקול דעת לקוי, ואנו מצפים להתנצלותו בפני הציבור ולהשעייתו המידית של אדרי"

פורסם בתאריך: 5.12.18 17:03

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אומר הערב לאתר "כל העיר" כי "אנו מצפים מהשר ארדן להשעות מידית את אדרי מתפקידו כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים". כידוע, היום בצהריים פרסם אתר וואלה כי משרד המשפטים בודק חשד לפיו ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי הסתיר מוועדת גולדברג פגישה, שלפי החשד ערך עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו. היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט בודק מדוע הבוחנת לא סיפרה לוועדת גולדברג כי היא נפגשה עם אדרי, שהינו המועמד של השר לביטחון פנים גלעד ארדן למפכ"ל המשטרה. לפי החשד סייעה הבוחנת לאדרי להתכונן לבדיקת הפוליגרף.


ערן גולובוס (צילום: עופרי אסף)

ערן גלובוס (צילום: עופרית אסף)


כזכור, הבית הפתוח ובראשו היו"ר גלובוס, היו בין הראשונים לצאת נגד מועמדותו של אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, זאת על רקע העובדה כי שימש מפקד משטרת מחוז ירושלים בזמן רצח שירה בנקי ז"ל, במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2015. עוד אומר היום גלובוס ל"כל העיר" כי "החשיפה בדבר שיבוש הפוליגרף לכאורה מטלטלת ומטרידה".


השר גלעד ארדן (צילום: מוטי מילרוד)

השר גלעד ארדן (צילום: מוטי מילרוד)



"אם המידע מבוסס, אנו מצפים להשעייתו המידית של אדרי מתפקידו כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים", מציין גלובוס, "עד לבירור והכרעה האם לפתוח בהליך פלילי. לא ראוי שמנכ"ל משרד ממשלתי, ועוד בתחומי אכיפת החוק – יכהן בעודו מעורב לכאורה בניסיון שיבוש הליכים חמור שבחמורים".

עוד מבקר גלובוס בחריפות את השר לביטחון פנים: "השר ארדן הפגין שיקול דעת לקוי לכל אורך הדרך, ואנו מצפים להתנצלותו בפני הציבור ולהשעייתו המידית של אדרי – בכדי להגן על אמון הציבור במערכת, אמון שכבר נפגע קשות מהתנהלותו בהליך כולו. כל החלטה אחרת היא יריקה בפנים של כולנו".


מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)

מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)


הבית הפתוח בירושלים, כפי שפורסם ב"כל העיר", התנגד למינויו של אדרי למפכ"ל המשטרה, ששימש לפני שלוש כמפקד משטרת מחוז ירושלים בזמן מצעד הגאווה באוגוסט 2015, שבמהלכו נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל. הרוצח ישי שליסל רצח את בנקי ז"ל שלושה שבועות בלבד לאחר ששוחרר מהכלא, וזאת בתום ריצוי מאסר על פשע שנאה דומה שביצע במצעד הגאווה עשר שנים קודם. בדוח המסקנות של הוועדה המשטרתית לאחר הרצח במצעד הגאווה נרשמה לאדרי הערה פיקודית על אחריותו, ולא התבקשה הדחתו. לאחר מכן מונה אדרי למפקד מחוז תל אביב ובהמשך הוא מונה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים על ידי השר ארדן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר