משה ליאון בכנס :40 שנה למכון ירושלים לחקר מדיניות (צילום: דניאל שטרית)
משה ליאון בכנס :40 שנה למכון ירושלים לחקר מדיניות (צילום: דניאל שטרית)

ראש העיר משה ליאון, בכנס מכון ירושלים, על פעילות wework בשבת: "זה לא חילול שבת בפרהסיה, אין לי בעיה עם זה"

הבוקר, רביעי, במסגרת כנס 40 שנה למכון ירושלים למחקרי מדיניות, התייחס ראש העיר ליאון לפרסום ב"כל העיר" על מאבק החרדים נגד פתיחת מתחם wework בשבת: "מצידי שכל העיר תהיה מלאה במתחמי wework"; עוד דיבר ליאון על כך שהוא מתכוון לקיים כבר השנה את הבטחתו להעניק חניה חינם לשעה-שעתיים הראשונות לתושבי ירושלים

פורסם בתאריך: 12.12.18 11:02

היום, רביעי, מתקיים במכון ירושלים למחקרי מדיניות כנס לציון 40 שנה לפעילות המוסד. הבוקר התארח בכנס ראש העיר משה ליאון – העיתונאית נטעלי שם טוב ראיינה אותו ובמהלך הדברים הוא נשאל על פעילות מתחם wework בשבת בירושלים: "זה לא חילול שבת בפרהסיה", ציין ליאון, "אין לי בעיה עם זה, מצידי שכל העיר תהיה מלאה במתחמי wework".

הדברים של ליאון על פעילות wework בשבת בירושלים מגיעים לאחר הפרסום הראשון ב"כל העיר" בשבוע שעבר. כפי שפורסם, חלק מחברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים נאבקים נגד פתיחת wework בשבת. מדובר במתחם משרדים חדש שנפתח במרכז העיר, המיועד ליזמים ויזמיות, לחברות סטארט-אפ ולחברות שונות אחרות, קטנות כגדולות. לפי מודל wework ברחבי הארץ והעולם, אופי הפעילות במקום מתנהל בצורה שעל כל שוכר ניתנת האופציה לעבוד במקום 24/7, אבל עובדי חברת wework לא עובדים במקום במהלך סוף השבוע, וייתכן שכללי חוק עזר העירוני (פתיחת עסקים וסגירתם) כלל לא חל על המתחם.

מ–wework נמסר: ״WeWork לא פועלת בשבת. אנחנו מכבדים את כל מגוון האוכלוסיות בירושלים ואת המסורות שלהן״.



עוד התייחס ליאון להבטחתו לפני הבחירות לראשות העיר כי יעניק חניה חינם של שעה עד שעתיים לתושבי ירושלים כבר השנה. "החניה תהיה השנה חינם לתושבי ירושלים, ואני רוצה להסביר למה זאת לא הבטחה פופוליסטית", אמר ליאון, "אני לא מדבר על חניה ליום שלם, אלא מישהו שמגיע לעשות קניות וצריך לשלם עם הפנגו את השעה הראשונה והשניה זה לא הגיוני ולא חכם. יכול להיות ששבעה שקלים לשעה לא משפיע על כולם אבל יש גם כאלה שכן ולכן הנחתי את מנכ"ל העיריה לתקציב של 2019 בין שעה לשעתיים חינם לתושבים".



האירוע נערך בנוכחותם של ליאון, השר ירושלים ומורשת זאב אלקין, ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך ואישי ציבור נוספים. הכנס עסק בסוגיות הבוערות של ירושלים, וביניהם: עתידו של מזרח ירושלים והמגמות הצפויות באזור, ההשפעה של הרכבת על כלכלת ותעסוקת בבירה והמצב החברתי בעיר.

בתוך כך, על מזרח ירושלים אמר ליאון: "ביום ירושלים האחרון החליטה הממשלה להשקיע שני מיליארד שקלים במזרח העיר. אך זה לא חוכמה רק לתקצב אלא על מה להוציא. יש פיגור רציני מאוד ממש לא אנושי בכל מה שקשור לתשתיות ולשירותים. אני באמת מתכוון להכנס לנושא הזה ולצמצם את הפערים באופן מוחלט. הרי לא יכולים לבוא ולהגיד אנחנו בעד ירושלים מאוחדת ולאחד מזרח ומערב אבל להזניח את הצד המזרחי. ניתנו לנו הכלים ועכשיו רק צריך להשתמש בהם. עבדתי הרבה עם מנהיגי מזרח ירושלים, יש עם מי לדבר, יש עם מי לעבוד, כשאתה רוצה לסלול כביש אז יש שם הרבה עבודה אבל צריך לבצע את זה ולא להישבר".

על ההגירה השלילית אמר ליאון: "אם ההגירה השלילית תצטמצם לאפס אני אהיה הכי מאושר בחיים, אני חושב שזה בידיי ואני מסוגל לעשות את זה. צריך לבנות ולעודד את הצעירים לגור כאן. אני חושב שאני מסוגל לעשות את זה ואני אעשה את כל המאמצים לעשות את זה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה לא פועל בשבת אז אתם לא מכבדים את הציבור החילוני.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאון צריך להתבייש במה שאמר שאין לו בעיה אם זה זה לא חילול שבת בפראסייה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הצוות המשרדי שמנהל את המקום לא נמצא בשבת. אבל המקום פתוח. כל מי ששוכר שם משרד יכול לעבוד שם בשבת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר