הסופה הגדולה בירושלים, חורף 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הסופה הגדולה בירושלים, חורף 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בועז נחמיה מ"ירושמיים" ל"כל העיר": "יירד שלג בוודאות, אבל לא תהיה סופה כמו ב-2013"

לפי התחזית המעודכנת של "ירושמיים", הערב, רביעי, השלג צפוי להתחיל לרדת החל מהשעה 18:00: "בסביבות השעה 20:00, פלוס מינוס, יהיה שיא הקור ואז יש סיכוי שהשלג ייתפס מעט על הקרקע, מדובר בסנטימטרים בודדים"

פורסם בתאריך: 15.1.19 17:43

שאלת השאלות: האם יירד שלג בירושלים ביום רביעי? המומחה למזג אוויר ירושלמי החזאי בועז נחמיה, מייסד ומנהל אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת' אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "יירד שלג בוודאות, אבל לא תהיה סופה כמו ב-2013, לא בטוח שזה ייתפס על הקרקע".

נחמיה מדגיש "יהיו רוחות שיגיעו ל-100 קמ"ש. בנוסף, בלילה, רביעי, יצנחו הטמפרטורות ל-1 מעלה. יירד שלג ונראה אותו באוויר. בגוש עציון למשל, השלג שיירד יכול להיתפס ולהגיע לגובה של כ-10ס"מ. כפי שציינתי סופת שלגים כמו בשנת 2013, לא תתרחש מחר".

לפי המידע שפורסם באתר 'ירושמיים', השלג יתחיל ביום רביעי בסביבות השעה 18:00. "שלג באוויר אפשרי ביום רביעי בשעות 23:00-18:00. בסביבות השעה 20:00, פלוס מינוס, יהיה שיא הקור ואז יש סיכוי שהוא ייתפס מעט על הקרקע עם סנטימטרים בודדים. זה נכון לגובה של 700 מטרים ומעלה. מגובה 850 מטר ומעלה יהיו עוד כמה סנטימטרים", מציין נחמיה.


בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)

בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)




במידה והשלג ייתפס קצת או בכלל לא – העירייה כבר נערכה למזג האוויר החורפי. יותר מוקדם היום הודיעה העירייה כי הלימודים בבתי הספר בירושלים יסתיימו מחר בשעה 15:00. במקרה הצורך יופעלו כ-150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. "העירייה הצטיידה ב-250 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חרום והצלת חיים".


פאניקה מיותרת? על רקע התחזית לשלג בירושלים: העירייה החליטה – הלימודים והצהרונים יסתיימו מחר, רביעי, בשעה 15:00


גם סיטיפס נערכת לקראת מזג האוויר הסוער והקר בירושלים: "סיטיפס קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. בעבר, בימי שלג, ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה".

עוד נמסר מסיטיפס: "על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרום נזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס מבעוד מועד אמצעים לפינוי וטיפול בשלג, ביניהם – כפות לפינוי שלג, מנגנון חימום למפלגים, מנגנון המונע התגבשות קרח על גבי כבלי החשמל ועוד".

סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 ס"מ בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות, השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר".


אמא ירושלמית – הטור של מיכל | הבהלה לשלג בירושלים


סיטיפס ועיריית ירושלים מקיימות שיתוף פעולה נרחב ושוטף וקיימו יחד ישיבות היערכות עם הגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המיתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.

היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול והתחזוקה לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.


הציפיות לשלג בירושלים גבוהות מדי? משרד הבריאות, העירייה ומד"א נערכים לקראת הסערה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר