שריפה בבית בפסגת זאב (צילום: קבוצת כב"ה ארצי)
הבית שעלה באש בפסגת זאב ביום חמישי (צילום: קבוצת כב"ה ארצי)

פסגת זאב: התגייסות למען המשפחה שביתה נשרף כליל ביום חמישי

המינהל הקהילתי ושכנים של בני המשפחה החלו באיסוף תרומות, לאחר שכל רכושם עלה באש. "לא נשאר להם כלום, שכל אחד יתרום משהו קטן"

פורסם בתאריך: 30.6.19 14:59

ערבות הדדית בפסגת זאב: תושבים וגורמים במינהל הקהילתי פסגת זאב מסייעים בימים האחרונים לבני המשפחה שביתם עלה באש ביום חמישי האחרון.

ביוזמות פרטיות החל איסוף תרומות עבור בני המשפחה, כשבמקביל עיריית ירושלים והמינהל הקהילתי החלו לסייע למשפחה הן במציאת מקום מגורים חלופי זמני והן בטיפול ראשוני בבית.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

יהודה גבאי, שכן של המשפחה, מספר על היוזמות: "אתמול, ביום שבת, העלנו את נושא התרומות לבני המשפחה בבית הכנסת. אני משמש כגבאי וביקשתי מכל המתפללים לתרום משהו. לא נשאר לבני המשפחה כלום בבית, וזו משפחה עם 11 ילדים קטנים. המצב של הדירה מחריד. לא נשאר כלום, לא ארונות, לא בגדים. אני מתכוון לעבור בנאדם-בנאדם ברחוב במטרה שכל אחד יתרום משהו קטן. מה שאפשר".



גבאי, שמשמש גם כחבר הנהלה במינהל קהילתי פסגת זאב, משחזר גם את המראות הקשים מבוקר השריפה בחמישי האחרון. "מי שלא ראה את הבית עולה באש, לא מסוגל לעכל את זה", הוא אומר. "אני מתגורר בסמוך ואיך ששמענו את הצעקות רצנו למקום. ראינו שכל הבית עולה באש והילדים היו תקועים. השכנים הצליחו לחלץ את בני המשפחה, אבל אחר כך הבנו שלא נשאר להם כלום בבית. כל מי שמעוניין לסייע להם מוזמן לפנות אלי בטל' 050-5589073".



כאמור, גם עיריית ירושלים והמינהל הקהילתי נותנים מענה חירום לבני המשפחה. ביום חמישי הגיע אל בני המשפחה צוות מאגף הרווחה והעביר אותם למקום מגורים זמני באחד מבית המלון בעיר. בהמשך, נערי פרויקט סח"י במינהל קהילתי פסגת זאב הגיעו לדירת המשפחה והחלו בניקוי ראשוני. "אנחנו נמשיך ללוות את המשפחה בכל מה שצריך", נמסר ממינהל קהילתי פסגת זאב.

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי האחרון התעוררו בני המשפחה לתוך להבות אש. צוותי הכיבוי שהוזעקו למקום ושכניהם של בני המשפחה הצליחו לחלץ את בני הבית. הכבאים תיארו כי הילדים היו מבוהלים, לוחמי האש הגנו על הילדים בגופם וחילצו אותם מהבית הבוער.

הפעיל החברתי וחבר הנהלת המינהל הקהילתי רונן בן יאיר: "ברגע שנודע לנו על השריפה והנזק לרכוש של המשפחה, ישנה התארגנות ספונטנית מצד תושבים שהחליטו לסייע למשפחה באבזור וחידוש הבית על מנת לאפשר להם לחזור לשגרה בהקדם האפשרי. אני קורא לתושבים וגורמים הרלוונטים להירתם ולעזור למשפחה ככל הניתן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר