מתפללים בבית הכנסת (צילום: מוטי מילרוד)
מתפללים בבית הכנסת (צילום: מוטי מילרוד)

תפסיקו לקשקש על אנטישמיות של השמאל: על הצעת החוק של תמר זנדברג | דעה

הצעת החוק של תמר זנדברג היא מבורכת וחשובה. יש למנוע באופן מוחלט את ההחזרה בתשובה מאותה סיבה שהיינו רוצים למנוע בחוק את האפשרות שימירו את דתם של ילדים לנצרות, איסלאם או בודהיזם. לאף אחד לא עומדת הזכות לשדל לדעותיו את מי שאינו מסוגל לעמוד על דעתו | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.6.21 13:43

סערה גדולה פרצה בשבוע שעבר בעקבות הצעת החוק של תמר זנדברג, הקוראת להטיל עונשים כבדים על מיסיונרים אשר מנצלים את העובדה שדעותיהם ואמונותיהם הדתיות של צעירים פחות מגובשות, במטרה להחזירם בתשובה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


סערה זו מחזירה אותי אחורה לשנת 2011. הימים הם ימי כיתה ז׳ והרביתי בשוטטות שאפיינה את התקופה. ערב אחד עוצר לידי וליד החבר׳ה שלי רכב לבן, בו נמצא בחור צעיר הלבוש בלבן ובשחור, שומע מוזיקה שחורה שעושה אדם לבן. כלומר, אדם חרדי יושב באוטו, שומע ראפ משונה ומחלק לנו דיסקים. הבחור הציג עצמו כאמרגן של ראפר בשם אלירן, שעושה ראפ לשם שמיים, והציע לנו לבוא לשיעורי תורה שנערכים בבית של אחד החבר׳ה שלו. על פניו, לא קורצת לנו האפשרית להחליף את השוטטות הקבועה בהתפלפלות בכתובים, אבל אז מגיעה שורת המחץ – על כל חודש שנתמיד ונגיע לשיעורים נקבל 100 שקלים כל אחד ויהיו פיצות כמה שרק נרצה. וואו. עכשיו הוא מדבר.

הגענו לשיעור הראשון, ולשיעור שאחריו, ובלי להלאות בפרטים הגענו להבנה הדדית שלא נגיע יותר להבנות הדדיות בנושא אמונה ושיהיה הכי טוב לכולם שניפרד אחרי שני מפגשים. לא הרווחנו את הכסף, אבל היי, לפחות אכלנו פיצה.

והנה, מתוך הבוידעם של המוח נשלף הסיפור הזה, בו ניסו להחזיר אותי ואת חבריי בתשובה. למעשה, להמיר את דתנו מיהדות ליברלית חילונית ליהדות אדוקה ושמרנית, אשר יש לציין שמעבר לחגים ומנהגים משותפים, ועורלות חתוכות, אין הרבה במשותף בהווה.

אוסיף ואציין שרובנו ככולנו הגענו מבתים עם זיקה ליהדות (יש מי שהקפיד על הפרדה בין בשר וחלב ויש מי שהגדיל וקידש בשישי והבדיל במוצ״ש). והיום, בהסתכלות בוגרת אחורה, הוצע לי שוחד פר אקסלנס כדי שאכניס את עצמי לחוג תורה ומצוות עם החבר׳ה. זאת בניגוד מוחלט לרצון ותפיסת הוריי, שייתכן שלא שמעו מהעניין הזה מעולם. יש להניח שאם היו יודעים מזה בזמן אמת היו מבררים לעומק מי אותו מיסיונר ומהן מטרותיו.

הצעת החוק של תמר זנדברג היא מבורכת וחשובה. הורי כל אדם יחנכו אותו לפי ראות עיניהם ובהתאם לזכות השמורה להם, בין אם נסכים ובין אם לא נסכים עם תפיסות עולמם של ההורים, ובין אם זה מרגיז את ניקול ראידמן או לא.

יש למנוע באופן מוחלט את ההחזרה בתשובה מאותה סיבה שהיינו רוצים למנוע בחוק את האפשרות שימירו את דתם של ילדים לנצרות, איסלאם או בודהיזם. לאף אחד לא עומדת הזכות לשדל לדעותיו את מי שאינו מסוגל לעמוד על דעתו.

תפיסת עולם זו בדיוק, הביאה בשנת 2007 את חברי ש״ס ואת מנהיגה הרוחני הרב עובדיה יוסף ז״ל להציע מאסר של שנה שלמה למי שינסה להמיר את דתם של כל אחד מבני האדם, כשהחוק לדבריהם אינו מבדיל בין מיסיון למיסיון.

אז לפני שנקבע בפירוש שהשמאל הישראלי והציוני הוא תנועה אנטישמית שבאה לכלות את היהדות, בואו נחשוב אם היינו מוכנים לקבל על הדעת שאיזה "אמרגן ראפרים" במכונית מקרטעת יקבע וישדל לילדינו את דעותיו.

אשרי תמר זנדברג על הצעת חוק חשובה, אשרי הרב עובדיה יוסף וחברי ש״ס שניסו למנוע בעצמם את אותו הדבר כמעט בדיוק. עכשיו תפסיקו לבלבל במוח על אנטישמיות בבקשה.


הכותב הוא איתמר להב, פעיל חברתי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אראל. מ

    קשקוש בלבוש. אף אחד לא מכריח אף אחד לחזור בתשובה. הכל נעשה ללא כפייה. ככה נהוג בדת היהודית. בשביל מה לעשות חוק נגד? רק כדי לעצבן את היהודים במדינת היהודים. אגב יש מסיונריות בכל העולם ואין נגדם חוקים כמו שתמר זנדברג רוצה לחוקק.

  2. מזי

    הצעתה של תמר זנדברג חשובה ואני תומכת בה.
    רק את כותב המאמר אתקן ואומר שבודהיזם אינה דת, ורחוק מזה מאוד.

  3. עזרא עזרא

    קראתי בעיון את טור הדעה שלך .
    לעניין הראפר החרדי במידה והטרדתם מעבר
    לרצונכם להצטרף היה גם מקום להתלונן במשטרה
    על ההטרדה במידה וזה נמשך גם אחרי 2 הביקורים
    שלכם בשיעורים.
    ובעניין הצעת החוק המדוברת שכוללת את כולם בקטיגוריה הנ"ל ולא בצדק לפחות לגבי הדוכנים של חב"ד המציעים הנחת תפילין למעונינים בכך , ומצפייה שלי באופן אקראיי לא נתקלתי בשום מקרה למה שאתה מתאר, וההצעה שלהם נוזתרת לבחירתך תרצה להניח גש ויעזרו לך , לא תמשיך לדרכך בשלום ויניחו לך. בשוליי תגובתי אומר שגם אני כחובש כיפה סרוגה מתנגד לכפייה הדתית ולצאת הצעה הכוללת את כולם זו כפייה חילונית
    לשמה.

  4. עומר

    כל מטרת הכתבה היא לעורר פרובוקציה כדי למשוך קוראים.

    אין אף יהודי בעל גאווה יהודית שיחשוב שהחוק של זנדברג הוא לא אוטו-אנטישמי במהותו.

    אגב, בני נוער, כמו בני נוער, מסוגלים להגיד את המילה "לא", למרבה ההפתעה…
    אם בן נוער גדל בבית כמו של זנדברג וכמו שלך, הוא יהיה מסוגל להגיד את המילה הזאת למציעי הנחות התפילין, וגם למיסיונרים נוצרים, לצורך העניין, למרות שאין להשוות בין השניים.

  5. בוזו

    מדינה יהודית החבניקים לא קופאים שום דבר על אף אחד הם שואלים מי שרוצה בכיף מי שלא אז לא ויהודים צריכים טיפה להתקרב לדת שלהם קחו למדל את הזמר אביב גפן שמתחבר לדת שהוא היה בדיוק הפוך ממנה אז למה לחוקק חוק נגד היהדות במדינה יהודית תמר מאחל שתחזרי בתשובה מלאה ונראה אותך עם כיסוי ראש

  6. ייהודי

    קצת התבלבלת במונחים – 1.מיסיונר זה להמיר לדת אחרת וכאן לא מנסים לנצר אותך או לאסלם אותך
    2. אין דבר כזה יהדות חילונית – המצאה של ה0מאל שמתכחש ליהדותו. יהדות זה ללכת בדרכי הדת היהודית

  7. אנונימי

    א. זו מדינה יהודית
    גם במדינה אסלאמית יש את אלה שמשדלים להתאסלם.

    ב. מי אמר שאין כאלה שמנסים לגרום להתנצר או להתאסלם.

  8. אוהב מסורת

    מעניין מי יושב ומחליט אצלכם איזה תגובה תפרסמו כנראה שפגעתי לכם בקורקבן לכן לא פרסמתם

  9. רועי

    יש הבדל ענק בין לשדל להמיר את הדת לבין לבצע מצווה קטנה של הנחת תפילין, כמסורתי מוחלט יצא לי להניח תפילין לפני טיסות למשל רק בגלל חבדניקים שבאו אלי, יצא לי להתארח בבתי חב״ד בחול מבחירה
    הדבר הרגיש לי מאוד יפה ונוח ומאוד התחברתי לכך
    מכאן ועד לעצור אותם יש פער שנראה שהתפספס לגמרי

  10. יהודי

    זה שחבד מחזקים יהדות בכל העולם לא בהכרח שמנסים להחזיר בתשובה . ניתן לראות זאת בכמות החוזרים בתשובה שיש אצלהם.
    קצת חיבור לא יזיק אחרת לא תוכל להסביר למה עלינו לארץ והתיישבנו במקום הכי מסוכסך בכולם ולא נשארנו באירופה

  11. ראשלצי

    חילוני או מסורתי עם זהות יהודית בריאה לא רואה מה רע בדוכן הנחת תפילין.
    תמיד זה מלאי השנאה העצמית שרוצים לשכוח שהם יהודים שנגד כל דבר יהודי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר