רמת שלמה (צילום: אמיל סלמן)
רמת שלמה (צילום: אמיל סלמן)

רמת שלמה: הוועדה המחוזית דחתה את המלצת הוועדה המקומית להעברת בעלות של בתי כנסת המתוכננים לקום מהעירייה לדיירים

לאחר שהוועדה המקומית המליצה להעביר את הבעלות על בתי כנסת, המתוכננים לקום בפרויקט חדש ברמת שלמה, מהעירייה לידיים פרטיות - הוועדה המחוזית החליטה למחוק את ההמלצה. בתי הכנסת יישארו בבעלות העירייה

פורסם בתאריך: 20.1.21 12:25

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דחתה את המלצת הוועדה המקומית, בראשותו של סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), להעביר את הבעלות על שטחים ברמת שלמה, שבהם מתוכננים לקום בתי כנסת, מהעירייה לדיירים. הוועדה המחוזית החליטה לבטל את ההמלצה, לבקשתו של חבר הוועדה המחוזית מ"מ ראש העיר חיים כהן (ש"ס).


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)

אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)


מדובר בתוכנית, שקיבלה לאחרונה את המלצת הוועדה המקומית והוגשה לוועדה המחוזית, ביום שני שעבר, במסגרתה ייבנו כ-188 דירות חדשות בשלושה מגדלים, וכ-700 מ"ר יוקצו לשלוחת מתנ"ס, ו-705 מ"ר למעונות יום. בהמלצה שצורפה לתוכנית, וכאמור, נמחקה על ידי הוועדה המחוזית, נכתב בין השאר כי "על היזמים לבנות בשטחי המגורים שני בתי כנסת בגודל 250 מ"ר כל אחד, עבור הדיירים העתידיים להתגורר בפרויקט הנ"ל, שטחים אלו לא יועברו לבעלות עיריית ירושלים אלא יישארו בבעלות הדיירים".


חיים כהן, המשנה לראש העיר (צילום: פרטי)

חיים כהן (צילום: פרטי)


המתחם המתוכנן ברמת שלמה (צילום: מתוך הדמייה שהוצגה בוועדה המקומית)

המתחם המתוכנן ברמת שלמה (צילום: מתוך הדמייה שהוצגה בוועדה המקומית)


חבר הוועדה המחוזית מ"מ ראש העיר חיים כהן, שהתנגד להמלצה, הפנה את תשומת ליבם של חברי הוועדה המחוזי והייעוץ המשפטי של הוועדה לסעיף הבעייתי, ובעקבות כך, הוחלט למחוק את הסעיף. השטח בסופו של דבר לא יועבר לידיים פרטיות, אלא יישאר בבעלות העירייה ויינתן לציבור באמצעות הקצאה מסודרת והליך תקין.

במענה לפניית "כל העיר" יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר מסר בתגובה כי "הוועדה לא התייחסה לסעיף משום מה". לשאלה בכמה מקרים הוועדה המקומית ממליצה להעביר שטחים מידי העירייה לידיים פרטיות, משיב ראוכברגר ואומר ל"כל העיר" כי הוא "לא מכיר פרקטיקה כזו. אנו תמיד בעד העברת השטחים לעירייה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר