יענקי מייזליש, סמנכ"ל שיווק טרא - התחדשות (צילום: יח"צ טרא נדלן)
יענקי מייזליש, סמנכ"ל שיווק טרא - התחדשות (צילום: יח"צ טרא נדל"ן)

טרא (התחדשות): אמינות, איכות, אנושיות

את מהפכת ההתחדשות העירונית שעוברת ירושלים מובילה חברת טרא (התחדשות) עם יותר מ-7000 יחידות דיור שנמצאות בשלבי תכנון ובנייה שונים. יונה גרין, המנכ"ל ומבעלי החברה, מספר על הפעילות של טרא בעיר על מגוון אוכלוסיותיה ועל היחס האישי והצמוד המוענק ללקוחות. "הם מבחינתנו שותפים לכל דבר. אנחנו מפנים אותם מהבית הפרטי שלהם, בית שלעיתים הוא היחיד שהם מכירים ובו הם התגוררו, והיחס חייב להיות בהתאם"

פורסם בתאריך: 22.9.22 23:03

בשנים האחרונות משנה ירושלים את פניה, ומעיר אפרורית שהייתה מזוהה בעיקר עם אוכלוסיות מבוגרות ומותגה כעיר הקודש, הופכת להיות עיר שנותנת מענה לכל האוכלוסיות ולכל הגילאים.

יונה גרין, שותף ומנכ"ל בחברת טרא (התחדשות), סיפר לנו על היקפי החברה, התוכניות העתידיות וגם על כך שהחברות הגדולות במשק גילו את העיר ורוצים להיות חלק מהמהפכה. "לנו כחברה יש כיום בירושלים יותר מ-7000 יחידות דיור מבחינת היקפים תכנוניים. חלקן לאחר אישור הפקדה וחלקן לאחר אישור תב"ע", אומר גרין. "כיום, אנחנו נחשבים לחברה הכי גדולה בעיר מבחינה תכנונית ונמצאים בכל השכונות – מנווה יעקב בצפון דרך שכונת רמת אשכול, מעלות דפנה, הגבעה הצרפתית ודרך קרית משה, בית הכרם, אגריפס במרכז העיר, המושבה הגרמנית, קטמונים, ארמון הנציב וגילה. יש לנו מנעד עצום של פרויקטים, חלקם מסוג תמ"א 38 של חיזוק והריסה וכן פרויקטים של פינוי-בינוי, שבחלקם הם מגה פרויקטים, כמו בנווה יעקב – 520 יחידות דיור, במספר אזורים בגילה – יותר מ-1,000 יחידות דיור, ובארמון הנציב – 2,400 יחידות דיור".

למה דווקא ירושלים?

"בשנים האחרונות ירושלים מובילה את ענף ההתחדשות העירונית ונמצאת במקום שתל אביב והמרכז היו לפני כעשור. ירושלים היא מנעד צבעוני מגוון, וכך אנחנו מתייחסים אליה ועושים את כל ההתאמות הנדרשות בתכנון הפרויקטים ובהתנהלות מול הדיירים. מצד אחד, יש לנו לקוחות מהאוכלוסייה החרדית, כמו בשכונת נווה יעקב, שהפרויקטים שלהם מאתגרים, אם זה מבחינת מורכבות הבנייה, מעליות שבת, מרפסות סוכה ואם זה מבחינת הדאגה למרחבים המותאמים למשפחות ברוכות ילדים. מצד שני, יש לנו את הציבור הכללי כמו בגבעה הצרפתית, בית הכרם ואגריפס במרכז העיר, שעבורם התכנון שונה עם חלוקה לחללים גדולים, בית חכם ושטחים ירוקים. אנחנו צריכים לתת התייחסות שונה לכל אחד מהם, והניסיון וההבנה שיש לחברה כמו שלנו מסייעים רבות לכל הגורמים".

אגריפס מרכז העיר (הדמיה: ביטמן בן-צור אדריכלים)

אגריפס מרכז העיר (הדמיה: ביטמן בן-צור אדריכלים)

אחד הדברים שעליהם שמים דגש בחברה הוא היחס האישי והעבודה הצמודה מול הלקוח. "יש שלושה דברים עיקריים שהחברה מתבססת עליהם, וזה א.א.א – אמינות, איכות ואנושיות. אנחנו משקיעים רבות בהסתכלות שלנו מול הלקוחות. הלקוחות שלנו, שהם בעלי הדירות שאנחנו אמורים לפנות במסגרת פרויקט פינוי-בינוי, הם מבחינתנו שותפים לכל דבר. אנחנו נכנסים איתם לתהליכים שלעיתים אורכים שבע-שמונה שנים ואפילו יותר, וההתייחסות חייבת להיות בהתאם. אנחנו מפנים אותם מהבית הפרטי שלהם, בית שלעיתים הוא היחיד שהם מכירים ובו הם התגוררו, בית שרכשו אותו במיטב כספם, גרו בו מילדות או לאחר החתונה, והחובה היא לעבוד איתם באופן צמוד. לכן כל תהליך הפעילות מול הדיירים נעשה אצלנו בחברה. גם אם לקחנו חברת אדריכלים גדולה לפרויקטים, יש לנו בחברה את האדריכליות שלנו שעובדות איתם בשיתוף פעולה. יש לנו מחלקת שינויי דיירים ושירות דיירים, וכולם יושבים בתוך החברה. אנחנו נותנים את כל המעטפת, ובעלי הדירות הקיימים וגם הרוכשים החדשים יודעים שהם נכנסו איתנו לתהליך ואנחנו הולכים איתם יד ביד לאורך כל הדרך. ההרגשה היא מאוד משפחתית".

חברת טֶרא (התחדשות) הוקמה בשנת 2013 וקצת לאחר הקמתה הצטרף לחברה יונה גרין, המשמש כיום מנכ"ל החברה. גרין הגיע לישראל משווייץ, החל את דרכו כאדריכל מצטיין ונכנס לעולמות היזמות. את דרכה החלה החברה בתמ"א חיזוק (38/1) ולאט-לאט פרצה לעולמות ההתחדשות העירונית, וכיום לחברה עשרות פרויקטים ברחבי העיר. הצוות המוביל את חברת טרא (התחדשות) מורכב ממיטב אנשי המקצוע בתחום הנדל"ן והבנייה בישראל. אנשי הצוות הם בעלי ניסיון רב בייזום ובניית פרויקטים גדולים ומורכבים בארץ ובחו"ל, מתמצאים לעומק בחוקי הרישוי, בעבודתן של ועדות בנייה מקומיות ומחוזיות ובעבודה מול משרדי ממשלה ורשויות.

"בשל אופייה המיוחד, ירושלים, יחסית לערים במרכז, קצת יותר איטית בהתפתחות", מציין גרין, "אבל ראוי לציין את ראש העיר משה לאון. האיש בולדוזר אמיתי ומקדם את תהליכי ההתפתחות בעיר בצורה מדהימה. זה נכון שחלק מהתוכניות החלו אצל הקודמים לו בתפקיד, אבל הוא דוחף את היזמים להתקדם, מקיים ישיבות מקצועיות מדי שבוע, הדלת שלו ושל מהנדס העיר יואל אבן וכל צוות התכנון בעיר פתוחה כל הזמן, והכל מתוך הרצון לשמוע את המצוקה של היזמים ולחשוב על פתרונות מעשיים. נכון שאין פתרונות להכל, אבל רואים את ההתפתחות בתפיסה, בחשיבה ובהתייחסות, ולראיה – לא מעט חברות בנייה גדולות מבקשות להיכנס לירושלים. מצד אחד, החברות הגדולות מבינות את הפוטנציאל הירושלמי, ומצד שני הן מבינות שמדובר בשפה שונה מתל אביב. הירושלמים אוהבים שמדברים בשפה שלהם ובצורה חמימה. והחברות החיצוניות שהבינו זאת, מבקשות לקיים שותפות עם חברות ירושלמיות".

 

 

ויש מקום בעיר גם לחבר'ה צעירים?

"ירושלים קצת יקרה לחבר'ה הצעירים שרוצים לקנות דירות, אבל לשמחתי, גם לכך מתחילים למצוא פתרונות, וזה ניכר בבנייה של דירות יותר קטנות של שניים ושלושה חדרים. העיר התפתחה, מבחינת מקומות בילוי, חינוך ותעסוקה, ורואים לא מעט צעירים שמסתובבים בעיר ונותנים בה אמון. אני חושב שאם מגיע לעיר מישהו שלא היה בה שנים רבות, הוא מיד רואה את השינוי בירושלים, וזה לא רק בתעסוקה, בילוי ובהשכלה גבוהה, אלא גם ברמת התכנון הירושלמי, שבעבר הייתה שמרנית והיום ניתן לראות משרדים ומגדלים מגורים של 30-25 קומות, דבר שלא היה קודם".

ועדיין יש גבול עד כמה ירושלים יכולה לגדול. איך אתם מתמודדים אם זה?

"נכון. לא בכל שכונה אפשר לעשות פינוי-בינוי ובטח לא בשנים הקרובות, לכן כהחלטה אסטרטגית של החברה וההבנה שמדינת ישראל עד שנת 2048 תכפיל את עצמה ויהיה צורך בדיור לעוד מיליוני תושבים, החלטנו, כחברה, לצאת לפריפריה ולפתח את הנגב והגליל. כבר כיום אנחנו פועלים באזור הדרום והצפון המרוחקים, שם האתגרים יותר גדולים, גם כי בסיס האם שלנו בירושלים וצריך לפתוח שלוחות שיפעלו במקום ולא בשלט רחוק, וגם כי בחלק מהמקומות אין עדיין מדיניות תכנונית, וישנו כמובן גם האתגר הכלכלי, מכיוון שהמחירים שם שונים מאוד מירושלים והסביבה וזה מצריך בניית כמות גדולה יותר של יחידות דיור בכל פרויקט על כל המשתמע מכך".


טרא (התחדשות), בית יהב רחוב ירמיהו 80, ירושלים
אתר החברה >>>
פייסבוק: טרא – התחדשות
טלפון: 3117*
דוא"ל: [email protected]

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאוני בלוני

    מעניין למה הם לא בונים מגדלים בשכונות החרדיות. חסרות שם דירות זולות ואפשר לבנות מגדלים במחיר מוזל, כי הארנונה מסובסדת
    ובה בשעה, בונים מגדלים של 30 קומות במקום טחנת הקמח וממררים את חיי התושבים שגרים שם 20 שנה ומעלה, בשכונה דתי שקטנה והפוכים אותה לכביש איילון עם חילול שבת ועם טרקטורים שכל היום חוצבים בהר בלי אישורי בניה מתאימים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר