רמות (צילום: Maglanist-מתוך ויקיפדיה)
רמות (צילום: Maglanist-מתוך ויקיפדיה)

רמות מתרחבת: יוקם מתחם מגורים חדש שבו 1,700 יחידות דיור

הוועדה המקומית לתכנון בעיריית ירושלים אישרה שתי תוכניות בניה חדשות, אשר ירחיבו את שכונת רמות לכיוון מזרח. התוכניות, במורדות שורק א' ו-ב' כוללות, כאמור, 1,700 יחידות דיור בבניינים בני 12 קומות, מבני ציבור, שטחי מסחר ופארקים

פורסם בתאריך: 2.5.23 08:08

שכונת רמות, מהשכונות הגדולות ביותר בישראל שבה חיים כבר כיום למעלה מ-50,000 תושבים, ממשיכה להתרחב – כאשר הכיוון הפעם הוא למזרח. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה להפקדה בוועדה המחוזית שתי תוכניות חדשות – במורדות שורק א' ומורדות שורק ב', אשר מהוות בעצם מתחם מגורים חדש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמת אשכול? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


שתי התוכניות, שהוגשו על ידי חברות פרטיות בשיתוף העירייה, כוללות 1,700 יח"ד חדשות במבנים בגובה של עד 12 קומות ממפלס הכניסה הקובעת, שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים למבנים ומוסדות ציבור ופארקים שכונתיים.

בעיריית ירושלים מציינים כי "התוכניות מקודמות במסגרת פוליגון מורדות נחל שורק שסומן לפיתוח בתוכנית מתאר 2000, ובהמשך לתוכנית השלד שהוכנה על-ידי העירייה, שהיוותה את הבסיס לתכנון מערך הדרכים ושטחי הציבור. תוכניות אלו מהוות יחד רצף אורבני לאורך שדרות רמות, שירחיבו את שכונת רמות לכיוון מזרח".

 

 

הבנייה לכיוון מזרח מרחיבה, כאמור, משמעותית את השטח של שכונת רמות והן אמורות לתת מענה למחסור הקיים ביחידות דיור – הן בשכונה והן בירושלים בכלל. התוכנית כוללת מעבר לבינוי למגורים גם הקמת כביש פנימי שיחבר בין השכונות העתידיות לשדרות רמות וליתר השכונות המקודמות במורדות שורק.

בעיריית ירושלים מציינים כי "במסגרת הדיון דרשה הועדה להגדיל באופן משמעותי את היקף השטחים למבנים ומוסדות ציבור, על מנת לתת מענה הולם לצרכים של התושבים העתידיים. עוד דרשה הועדה כי יסומן אזור חיץ בשיפולי המתחם, עבור מעבר צבאים והקמת טיילת גובלת לשטח החיץ – שתייצר מסלול הליכה מאזור חניון 9\4, ותתחבר בעתיד לתוכניות הנוספות המקודמות במורדות שורק. בהמשך לכך, קבעה הועדה כי יש לאפשר אמצעים שיקלו על נגישות הולכי רגל לעבור בין מתחמי הבינוי של התוכנית, עקב הטופוגרפיה המאפיינת אזור זה של העיר ירושלים".

"מדובר בתכנית אשר תרחיב את שכונת רמות לכיוון מזרח, תוסיף 1,700 יחידות דיור, תכלול גנים ציבוריים, מוסדות חינוך לגיל הרך, בתי ספר חדשים, מרכז שכונתי מקומי וחיבורים הליכתיים לטבע הסובב את השכונה", מסכם ראש העיר משה ליאון. "נמשיך במגמה העירונית ונאשר תוכניות בנייה למגורים, תוך שילוב הצרכים הקהילתיים לכל אזור ואזור בירושלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הכל טוב

    למה לבנות ברמות. גם ככה השכונה מאוד צפופה . צריך לבנות.פארקים ומקומות מסחר ובילוי.
    מספיק עם כל הפקקים שיש ברמות. בקושי התושבים שורדים. אוטובוסים מלאים עד אפס מקום.
    תפסיקו סתם להקים מגדלים.
    גם ככה מאוד צפוף

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה שאתה צודק העיקר בונים דחוס הורסים יערות שהשקיעו מאות אלפי כסף ע"מ שיהיה דיור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר