הפועל ירושלים כדורסל, אוהדים (צילום: שרון בוקוב)
אוהדי הפועל (צילום: שרון בוקוב)

הפועל בגמר הפיינל פור אחרי ניצחון ענק על ראשון לציון

76:93 לאדומים. דייסון הצטיין עם 22 נקודות ו-5 חטיפות. ערב מצוין גם להאוול, לקינזי ולג'רלס. ביום חמישי הגמר נגד מכבי חיפה

פורסם בתאריך: 12.6.17 20:47

ערב נהדר של ג'רום דייסון הוביל את הפועל הערב (שני) לגמר הפיינל פור אחרי 76:93 על מכבי ראשון לציון. הגארד המטיר 23 נקודות (והוסיף 5 חטיפות) על הראש של הכתומים מעיר היין, ונעזר במשחק מצוין גם של ריצ'ארד האוול (18 ב-78 אחוז מהשדה), טרנס קינזי (18 נקודות), קרטיס ג'רלס (15 נקודות ו-8 אסיסטים וליאור אליהו (12 ריבאונדים, 5 מהם בהתקפה, ו-6 נקודות) כדי לגמול לראשון לציון על ההפסד במשחק הגמר של העונה שעברה.

 

זו השנה השלישית ברציפות שבה מעפילה הפועל למשחקי הגמר. בשנה שעברה, כאמור, זה הסתיים באכזבה ובהפסד למכבי ראשון לציון ולפני שנתיים זה נגמר עם תואר אליפות היסטורי אחרי ניצחון בשני משחקים על הפועל אילת. זהו גם הגמר השלישי אליו מגיע הפועל העונה, בראשון היא ניצחה את מכבי תל אביב וזכתה בגביע ווינר, בשני היא הפסידה לצהובים מתל אביב בגמר הגביע, ובשלישי, שיתקיים ביום חמישי הקרוב, 15.6, היא תפגוש את מכבי חיפה שגברה על מכבי תל אביב בחצי הגמר השני.

 

עוד קלעו להפועל: קרטיס ג'רלס 15 נקודות ו-8 אסיסטים, אמארה סטודמאייר 8 נקודות, ליאור אליהו 6 נקודות, בר טימור 3 נקודות ויותם הלפרין 2 נקודות.

מהלך המשחק
הפועל עלתה את הפרקט עם החמישייה הרגילה שלה – קרטיס ג'רלס, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ליאור אליהו וריצ'ארד האוול, שפתח מצוין וקלע את שש הראשונות במשחק, תוך שהוא מספק גם הגנה מצוינת וחוטף כדור אחד. ראשון לציון נכנסה למשחק רק אחרי שתי דקות, כשפטריק ריצ'ארד העלה אותה על הלוח ובשתי ההתקפות הוסיפה שתי שלשות כדי לעלות ליתרון 10:8. האוול המשיך לשלוט בצבע ואחרי שש דקות היו לו כבר 12 נקודות (במאה אחוז מהשדה) בדרך ל-14:16 להפועל. האוול ירד לנוח וראשון לציון ניצלה זאת כדי לסיים את הרבע הראשון ביתרון 20:19.

התעורר ברגע האמת. דייסון (צילום: ניר קידר)

התעורר ברגעי ההכרעה. דייסון (צילום: ניר קידר)

 

גם הרבע השני נפתח עם שליטה של הפועל מתחת לסלים, כשהפעם היה זה תורו של אמארה סטודמאייר שסיפק ארבע נקודות רצופות וגג כדי להחזיר להפועל את היתרון. ראשון לציון לא ויתרה וריצת 10:0 בניצוחו של עידן זלמנסון נתנה לכתומים יתרון שבע (30:23). עבירה בלתי ספורטיבית של צ'רלס תומאס נתנה את האות לריצת 0:7 של הפועל בדרך לשוויון. ראשון עוד חזרה ליצרון אחרי נקודות של אלישי כדיר, אבל ג'רלס וקינזי, שלא נראו על הפרקט ברבע הראשון, התעוררו ונתנו להפועל יתרון 39:42 במחצית.

המחצית השנייה נפתחה עם חמש נקודות רצופות של ראשון לציון, אבל דייסון עם שלשה, אסיסטים והגנה מצוינת החזיר את הפועל ליתרון. אליהו הוסיף חמש נקודות משלו ועוד שלשה של דייסון נתנה להפועל את יתרון השיא במשחק – 49:57. ראשון לקחה פסק זמן, אבל מיד לאחריו המטיר קינזי עוד שלשה והאדומים כבר ביתרון דו ספרתי – 49:60. המומנטום של הפועל נמשך ואל ההפסקה האחרונה בין הרבעים היא ירדה ביתרון 15 – 53:68.

אל עשר הדקות האחרונות עלתה ראשון לציון שבורה מנטלית, ולמעשה הוא היה לפרוטוקול בלבד כשהפועל משייטת לעבר הניצחון. האוול, קינזי ודייסון ניצלו את הדקות הללו כדי לשפר את הסטטיסטיקות האישיות, כשאת דקות הסיום ניצל המאמן סימונה פיאניג'אני כדי לתת לשחקניו את הכבוד ולזכות אותם בתשואות מצד הקהל – 76:93 להפועל בסיום וגמר סל שלישי ברציפות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר