עידן שמש (צילום: ברני ארדוב, מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)
עידן שמש (צילום: ברני ארדוב, מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)

דעה | עכשיו זו המאניה? הפועל בתצוגת תכלית חריגה

החמישייה הלא צפויה שינתה לי את התוכניות: רציתי לכתוב טור הספד על קבוצה שמתקשה לכבוש ומציגה כדורגל מרדים - ההפגזה מול עכו דחתה את הביקורת לעוד מחזור של משחקים

פורסם בתאריך: 8.12.20 00:01

העט כבר היה מושחז, הדיו כבר טבלה ברעל. אתרי האוהדים כבר מזמן הספידו את הקבוצה שלא מסוגלת להשלים שלושה פסים מבלי לאבד. כבר באמת האמנו שלפנינו עומדת עוד עונה סתמית ומיותרת של מרכז טבלה, בלי שאיפות, עם מעט דרמה ובעיקר אכזבה. אכזבה כזו שנוצרת בגלל תקווה שהתנפצה מוקדם מדי.

זה היה כבר המחזור השני ברצף בו סיימנו בתוצאת תיקו משעממת והסבלנות החלה לפקוע, במיוחד על רקע התוצאות מהמשחקים המקבילים: חמישייה של נוף הגליל, שלישייה של בית"ר תל אביב, הצמד של ראשון ודרמה בין אום אל פאחם לאיכסל. מה נותר עוד לצפות ממשחק מול הפועל עכו, אם לא תיקו מאכזב שיביא עוד נקודה קודרת הביתה.

קראתי את התגובות של האוהדים ברשתות החברתיות. משהו בטון הלוחמני קצת נעלם, במקום מריבות על שם הקבוצה או סוגיות של האיחוד, השיח נסב על היכולת הירודה של הקבוצה. חוסר היכולת לשחק כדורגל יפה, כזה שבסוף העונה זוכים לשמוח ממנו על כר הדשא, לעלות ליגה ולפנטז במשך קיץ שלם על הדרבי בטדי.

ואז דקה שישית מול עכו, הגבהה מצד ימין ואחת אפס לנו. 'מקריות' חשבתי לעצמי, גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום. בדמיוני עוד הרצתי תרחישים של אוהדים שמבקשים לפרק את הקבוצה ולשלוח אותה למעמקי ליגה ג'.

בדקה התשיעית כבר הייתי בטוח שמדובר בקנוניה. לא יכול להיות שהקבוצה הזאת, שגרמה לנו לתהות אם בכלל היא משחקת כדורגל, מסוגלת להבקיע צמד בתוך פחות מעשר דקות.

טעות איומה של השוער הורסת לי פה טור פרידה. טור של כאב ואכזבה מחלום של איחוד, של הרמוניה ועליית ליגה. אבל עם כל הכבוד להבלחה החד פעמית הזאת, לא ניתן לחולשה של עכו לבלבל אותנו. בקושי גירדנו 2 נקודות בשני המשחקים האחרונים, מי אנחנו שנבוא למשחק חוץ בקור הזה ועוד נעז להוביל 0:2 בשלב כל כך מוקדם של המשחק.

'הפועל את מבלבלת אותי', סיננתי מבין שיני כשהתחילה המחצית השנייה, תוך רבע שעה כבר עלינו ליתרון 0:3 מעוד שער של עידן שמש הנהדר והרגשתי איך כל התזה שלי ושל האוהדים הכועסים מתפרקת מאליה. על מה נכעס מחר? איפה נמצא את מנת העצבים שלנו על הבעלים, ההנהלה, המאמן והשחקנים.

בגול הרביעי (שוב אתה, עידן שמש) והחמישי התחלתי להאמין שכנראה ננצח את המשחק, אמנם ראינו בעבר רגעים של שפל, אבל הפועל עכו קבוצה חלשה מדי מכדי לבצע את המהפך המיוחל.

ועכשיו מה? נחליף דיסקט? נתחיל לחלום שוב על עלייה וכדורגל יפה? מדובר בהבלחה מקרית, או שאולי הפעם עלינו על המסלול הנכון? משהו בנו, באוהדים של הפועל, על שלל הפלגים והדעות, מייחל בסופו של דבר למשהו זהה. נקווה שבשבוע הבא נזכה לחמישייה נוספת, או שלישיה, או לפחות לניצחון, גם אם דחוק. רק לא תיקו בבקשה.



 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר