למעלה משמאל עם כיוון השעון: פוטיס קציקאריס, פיני גרשון, וינסנט קולה, ייבגני פשוטין (צילומים: ניר-קידר, Sanguinez, Hodyachih, צילום מסך מתוך יוטיוב)
למעלה משמאל עם כיוון השעון: פוטיס קציקאריס, פיני גרשון, וינסנט קולה, ייבגני פשוטין (צילומים: ניר-קידר, Sanguinez, Hodyachih, צילום מסך מתוך יוטיוב)

מי צריך להיות המאמן של הפועל בעונה הבאה?

בהפועל היו שמחים לראות את סימונה פיאניג'אני ממשיך לעוד עונה, אך גם מסמנים אופציות אחרות לתפקיד המאמן. אז מי צריך לעמוד על הקווים בעונה הבאה?

פורסם בתאריך: 19.6.17 17:22

בעוד אוהדי הפועל עדיין חוגגים את האליפות, ראשי המועדון כבר שמו את הצלחת בארון והם נמצאים עם הפנים קדימה. "את החגיגות סיימנו כבר ביום שישי", מסביר גורם בהפועל בשיחה עם "כל העיר", "אנחנו כבר עסוקים בהכנות לעונה הבאה ובניית הקבוצה".

על בניית הקבוצה, כמו בקיץ האחרון, יהיה אמון המנכ"ל גיא הראל, אך הוא יעשה זאת תוך שיתוף פעולה הדוק עם המאמן, מה שאומר שזהו כרגע הנושא שמעסיק את ראשי הקבוצה יותר מכל.

 

כידוע, לסימונה פיאניג'אני חוזה לעונה נוספת בהפועל, אך ראשו של המאמן האיטלקי כבר נמצא בארמני מילאנו, ממנה הוא קיבל הצעה, ובימים אלה מתנהל משא ומתן בינו לבין הפועל על התרת החוזה ועל גובה הפיצוי שתקבל הקבוצה.

כך שסביר מאוד להניח שעל הקווים בארנה יעמוד בעונה הבאה צוות מקצועי אחר מזה של העונה. הבעלים אורי אלון, כידוע, מצדד בהבאתו של פיני גרשון כמנהל מקצועי, שתחתיו יעבוד מאמן ישראלי בכיר דוגמת דן שמיר או עודד קטש.

מה הוא יחליט? אורי אלון (צילום: ניר קידר)

מה הוא יחליט? אורי אלון (צילום: ניר קידר)

גרשון, בן 65, נחשב לאחד המאמנים המעוטרים באירופה, כשבארון התארים שלו ניתן למצוא שלוש אליפויות אירופה, שבע אליפויות ושבע זכיות בגביע המדינה עם מכבי תל אביב, אליפות אחת עם הפועל גליל עליון וגם גביע היסטורי אחד – עם הפועל בעונת 1995/96.

בשנים האחרונות, כידוע, גרשון אינו עמד על הקווים והוא משמש כפרשן של ערוץ הספורט. הרקורד שלו בהפועל כולל 22 ניצחונות מול שמונה הפסדים (73 אחוז הצלחה) בעונה וחצי, אז הוא פוטר מהקבוצה.

אולם למרות ההצלחה היחסית בהפועל, מינויו של גרשון זוכה להתנגדות גדולה מצד חלקים גדולים מאוהדי הפועל, זכר להתבטאויות שלו כנגדם מהתקופה שבה אימן במכבי תל אביב, כשגם חלק מבכירי המועדון מתנגדים להגעתו, מחשש של פגיעה ביחסים עם האוהדים.

בשלב זה נראה כי האופציה המוסכמת והמועדפת יותר על אנשי הפועל היא החתמת מאמן זר. הבעלים אלון אמנם הצהיר במהלך חגיגות האליפות כי הוא רוצה שפיאניג'אני יישאר לעונה נוספת, אך נדמה כי מדובר היה ביריית פתיחה למשא ומתן על התרת חוזהו של המאמן, שמעוניין כאמור לחזור לאיטליה ולאמן את ארמני מילאנו.

מבחינת מאמנים זרים להפועל ישנם מספר שמות בקנה. אחד מהם הוא פוטיס קציקאריס היווני, שאימן בשנתיים האחרונות את מורסיה הספרדית וברזומה שלו אפשר למצוא גם אימון של נבחרות רוסיה ויוון. במורסיה רשם קציקאריס הצלחה לא מבוטלת בעונה הראשונה שלו במועדון, כשהצעיד את מורסיה לרבע גמר הפלייאוף (שם הפסידה הקבוצה לריאל מדריד) ולהשתתפות ביורוקאפ. העונה האחרונה היתה הרבה פחות מרשימה. מורסיה סיימה את הליגה הספרדית במקום התשיעי (14 ניצחונות לעומת 18 הפסדים) ומחוץ לפלייאוף, כשביורוקאפ הגיעה הקבוצה לשלב הטופ 16, אך גם את המפעל האירופי היא סיימה עם מאזן שלילי של חמישה ניצחונות מול תשעה הפסדים.

הקהל מתנגד - גרשון (צילום: ניר קידר)

הקהל מתנגד – גרשון (צילום: ניר קידר)

 

שם נוסף שמוזכר הוא של ייבגני פשוטין הרוסי, שאימן בשלוש העונות את קאזאן הרוסית, וברזומה שלו אימון נבחרת רוסיה ושתי זכיות ביורוקאפ – אחת עם קאזאן (עונת 2010/11) והשנייה עם לוקומטיב קובאן (2012/13).

בעונה החולפת שיחקה קאזאן ביורוליג, שם סיימה במקום ה-15 עם מאזן של 22 הפסדים מול שמונה ניצחונות בלבד. בליגת ה-VTB הרוסית סיימה הקבוצה במקום החמישי והודחה בשלב רבע הגמר. עונה לפני כן סיימה קאזאן במקום השני את הליגה ברוסיה, כשהיא מפסידה בסדרת הגמר לצ'סקא מוסקבה. ביורוקאפ, שם היא נחשבה לפייבוריטית ברורה, הודחה קאזאן כבר בשלב רבע הגמר על ידי ז'ילנה גורה הפולנית.

שם נוסף הוא של וינסנט קולה הצרפתי, מאמן נבחרת צרפת (מאז שנת 2009) ושטרסבורג בשש השנים האחרונות. קולה, שהיה שחקן נהדר, הוליך בעונת 2014/15 את שטרסבורג לזכייה בדאבל בצרפת. עונה לאחר מכן הקבוצה השתתפה ביורוליג ולאחר שנשרה ממנו בסיום שלב הבתים הראשון היא המשיכה עד לגמר היורוקאפ, שם הפסידה לגלאטסראיי הטורקית.
העונה האחרונה היתה חלשה מאוד עבור שטראסבורג והיא הודחה בשלב מוקדם בגביע המקומי, הפסידה ברבע גמר הפלייאוף בצרפת והודחה בשמינית גמר ליגת האלופות של פיב"א.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר