יהונתן כהן, אורי שרצקי (צילומים: תמונת פרופיל מתוך פייסבוק, יח"צ)
יהונתן כהן, אורי שרצקי (צילומים: תמונת פרופיל מתוך פייסבוק, יח"צ)

דעה | כהן, שרצקי ואהרון – תודה על הנסיון, אבל אני לא אורח שלכם

אנשי קטמון חושבים שאוהדי הפועל ירושלים ההיסטורית הם אורחים בבית שלהם. טעות גדולה: את שם הקבוצה רכש אוהד הפועל המקורית, וכמו תמיד – הפועל יש רק אחת

פורסם בתאריך: 13.5.21 10:50

"אהלן חזי, ברוך הבא, טוב לראות אותך כאן". פנה אלי יהונתן כהן, כשפגש אותי באחד המשחקים הראשונים. יהונתן, מיוזמי מיזם קטמון, מנחה ושדר בערוץ הספורט, היה בחור צעיר כאשר צילמתי את סרטי "אדום" שהוקרן בשנת 1999. על פניו – פנייה לבבית ונאה. האמנם?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפו


אנתח את המשפט הקצר: "אהלן חזי" – אין מה לנתח. "ברוך הבא" – מה הפשט? ברוך הבא היא ברכה לאדם הבא אליך, לביתך. לא אומרים זאת סתם כך, גם לא במשחק כדורגל. האם באתי אל ביתו של יהונתן כהן? מבחינתו כן. יש כאן רמז לכך שאוהדי הפועל ירושלים באו (משמע הצטרפו) לאוהדי קטמון. ההיפך הוא הנכון. מבחינתי אצטדיון טדי הוא הבית שלי לפחות כמו שלו. ושם הקבוצה, הפועל ירושלים, מעיד על כך שהוא בעצם בא לביתי שלי.

"טוב לראות אותך כאן" – משפט שנאמר למי שלא ראית זמן רב. אני מאמין שיהונתן שמח לראות אותי. גם אני שמחתי לראותו. אך מדוע הוא לא ראה אותי זמן רב? הרי במשך 12 שנה מתוך 14 שנות הפילוג הגעתי לכל משחקי הפועל בטדי. גם יהונתן הגיע לטדי, למשחקי הפועל קטמון. לכן לא ראינו אחד את השני.

כשמצרפים את "ברוך הבא" ל"טוב לראות אותך כאן" מקבלים משפט שאומר בעצם "ברוך הבא בצל קורתי". אוהדי קטמון רבים משתמשים בטרמינולוגיה דומה כשאני פוגש אותם. אני מפנה את תשומת לבם לבעייתיות בכך והם לא תמיד מבינים מה אני רוצה מהם.

הם משתמשים גם רבות בביטוי: "אני בעל הבית". משמע – אני בעל הבית בקבוצה וזאת בניגוד אליכם, אוהדי הפועל, שהייתם סמרטוטים בקבוצה ששייכת ליוסי סאסי. הם גם שרים "הפועל של האוהדים" – ושוב, רמז לכך שהם האוהדים האמיתיים שהצילו את הפועל. הם שרו זאת בכל משחקי הדרבי מולנו כדי להטיח בפנינו: "אנחנו האוהדים האמיתיים. הפועל שלנו".

ושוב, ישאל השואל, מה אתה רוצה, יא חזי? לא נמאס לך מהקטנוניות הזאת? ואני משיב: לא. לא נמאס לי. אני פגוע ורוצה להשמיע את קולי ואת קולם של אלפי אוהדי הפועל. נשארנו בקבוצה למרות הכל ולא עזבנו. אם חס וחלילה קטמון היו רוכשים את השם "הפועל ירושלים" – כף רגלי לא הייתה דורכת יותר באיצטדיון בטדי. אבל השם נקנה על ידי אוהד כמונו, משלנו, מר יוסי ליפקין – וכך נפתח הפתח לאיחוד.

אל תטעו – אני שמח על האיחוד. אבל אמשיך להתווכח על כל תג ופסיק. על הכיתוב שעל כתפי הסדרנים. על שכתוב ההיסטוריה לדעתי. למשל – יוסי סאסי פשט רגל והוא חדל פרעון ולא בגלל קטמון. בגללנו, אוהדי הפועל. עוד דוגמה: לא אסכים לאמירה שאורי שרצקי ושי אהרון הם גיבורי האיחוד, הם לא גיבורים כלל. עד שלשדרת הניהול של הפועל לא ייכנסו דמויות שמייצגות אותי כמו מישל דיין, אופיר עזו וסלמן עמר – האיחוד לא יהיה שלם.

כן, קניתי מניה ואני אוהד הפועל ירושלים. ככל שיותר אוהדי הפועל יקנו יותר מניות – כך תגדל השפעתנו. כי הפועל ירושלים יש רק אחת, כפי שתמיד היה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עלבונות

    נראה שהכותב לא אוהב את מושא כתיבתו יונתן כהן. אם אתה מגיע לכאלה מתחים וכעסים אז באמת לא מומלץ לבוא למשחקים ולסבול . למה לך לבוא להלחם על כל תג של סדרן, להתרגז משירי אוהדים או כיתוב על כובע . יש לי שכן בבניין שזה ה mode שלו ובניגוד לשאר בבניין אני ביחסים טובים איתו ומגלה חמלה למי שלכוד בסוג כזה של עלבונות וכעסים . עצה מעומק הלב שחרר ובטוח שגם משפחתך חושבת שזה עושה לך מה שאימי הקשישה מכנה עוגמת נפש.

  2. אדום עולה

    המון תודה לאנשי קטמון שיצקו יסודות להפועל ירושלים המחודשת.
    בלעדיהם לא היה היום מותג בשם הפועל ירושלים גם לא בליגה ד'.
    בזכותם יש לנו קבוצה בליגת העל, עכשיו נגמר קטמון ויאללה הפועל!!
    מאחדים כוחות כל מי שאוהב את המותג הזה שנקרא הפועל ירושלים.
    ונגיד אהלן לכל מי שבא, כי אהלן זה מה שאומרים בין חברים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר