גיא גודס, אדם אריאל (צילומים: נמרוד גליקמן, ניר קידר)
גיא גודס, אדם אריאל (צילומים: נמרוד גליקמן, ניר קידר)

דעה | היי גיא: גודס הוא האיש שצריך לשקם את הפועל

אחרי העונה הנוראית שעברה על הפועל, עם כישלון בכל זירה, היא זקוקה למאמן שמכיר את המועדון ויש לו רקורד מוצלח בזירה המקומית ובקידום השחקן הישראלי. בקיצור, צריך ללכת על גיא גודס

פורסם בתאריך: 9.6.21 21:58

העונה של הפועל כבר הסתיימה, וזה הזמן להתחיל לחשוב על הפועל מודל 21/22. נכון, השנה האחרונה היתה לא שגרתית, ויש שיגדירו אותה גם ככישלון גדול, אבל כשראשי המועדון כבר הצהירו השנה ש"איבדנו שליטה", זה מוכיח שאייל חומסקי וגיא הראל לא בורחים מאחריות – הם יודעים איפה הם טעו, והם פה בשביל לתקן. ייאמר לזכותם שעד היום הם כבר הוכיחו שלטעות פעמיים זאת לא מנת חלקם, כך שכן, אני בהחלט ישן בשקט.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


סביר להניח שהסוגייה הראשונה שתעמוד לפתחם של השניים היא סוגית המאמן. סוגיה לא פשוטה, שתשפיע מן הסתם על כל העונה, וראינו השנה מה קרה מהרגע שבו עודד קטש עזב את הקבוצה. נכון, גם לתקציב ולמפעל האירופי בו ישתתף המועדון יש משמעות, אבל מאמן טוב, עם בחירות טובות של שחקנים, יוכל להחזיר את האדומים לקדמת הבמה.

אם זה היה תלוי בי, אני את הז'יטונים שלי הייתי שם על גיא גודס. מאמן זר תמיד יהיה יקר יותר, וגודס הוא אחד שכבר אימן את הפועל, ומאז, אם תשאלו אותי, עבר כברת דרך ארוכה ובעיקר מרשימה. וכן, הוא גם התבגר. מקצועית, ראשון לציון שלו אמנם לא העפילה השנה לפלייאוף וסבלה כמו כולן מהקורונה ומהמצב הביטחוני, אבל בשנתיים האחרונות הפגינה כדורסל איכותי, לפרקים גם מלהיב, תוך שהיא מדיחה את הפועל מהגביע (השנה) ומחצי גמר הפיינל פור (בשנה שעברה), ועושה דבר אחד לא פחות חשוב, בעצם שניים: מקדמת את השחקן הישראלי ומחזירה את הרגש לפרקט.

תחת גודס צמחו ופרחו בשנתיים האלה הישראלים – נועם דוברת, טל פלד, נועם אביבי, מיודענו אדם אריאל וגולן גוט. המאמן, שכזכור הנחית במלחה בזמנו את דיז'ון תומפסון ופו ג'טר, גם הביא לעיר היין את דרל מונרו, אקיל מיצ'ל ואלכס המילטון – זרים משכמם ומעלה. במילים אחרות, מדובר במאמן שיודע לבנות סגל טוב ובעיקר לקדם שחקנים.

לגבי הרגש, לא מזמן קראתי ראיון של גודס לאהרל'ה ויסברג באתר "וואלה! ספורט", בו צוטט כאומר ש"גם בגיל 50, הכדורסל עדיין גורם לי לבכות". זה בדיוק מי שאנחנו צריכים. מאמן, שחוץ מלהיות מקצוען, מבין מה זאת המשמעות של הפועל בשביל הקהל והמועדון, ומביא איתו את הלב הענק שלו לפרקט.

בשורה התחתונה, גודס הוא האיש הנכון בזמן הנכון – ישראלי, מכיר את המערכת, יודע לבחור זרים, מקדם את השחקן הישראלי ובעיקר רעב וצמא להחזיר את השמחה לאוהדים, שאם להיות כנה, קצת הלכה לנו לאיבוד בשנה האחרונה.

זאת גם ההזדמנות להגיד תודה ליונתן אלון. קצת עצוב שאת ההזדמנות הגדולה של חייו, הוא קיבל בכזאת סיטואציה, וכמי שמכיר את האיש, אישית ומקצועית, ברור לי שעם סגל מלא וקהל ביציעים, הוא היה הולך עם הפועל לפחות עד גמר הפיינל פור. בכל מקרה, לדעתי בשנה הבאה כדאי לו לצאת ולאמן בליגת העל בקבוצה בלי הרבה יומרות ולחזור לארנה מהדלת הראשית.

ויש עוד יתרון בלהביא את גודס: אולי סוף סוף ראשל"צ תפסיק להיות הכבשה השחורה של הפועל?


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר