גיא הראל, יותם הלפרין (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
גיא הראל, יותם הלפרין (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | להחליף 90 אחוז מהסגל: הפועל צריכה בנייה מחדש

בניגוד לשנים האחרונות, בהפועל יתמודדו הקיץ עם חריש עמוק בסגל שיכלול את החלפתם של מרבית השחקנים. המפתח להצלחה נמצא בידיים של גיא הראל ויותם הלפרין שאחראים על הבנייה

פורסם בתאריך: 16.6.21 00:35

הפועל ירושלים סיימה עונה לא טובה מבחינתה, אבל קבוצת ספורט מקצוענית חווה גם עונות כאלה, כי אף קבוצה אינה חסינה מפני עונות שפל. השאלה המרכזית היא איך הקבוצה יוצאת מסיטואציה כזו לקראת העונה החדשה.

הפועל נמצאת במקום שהיא לא התרגלה אליו בשנים האחרונות – אפשר לקרוא לכך צומת דרכים או עונת מעבר, מפני שהאדומים יצטרכו להבין כי עליהם לבנות את הסגל כמעט מאפס.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפו


מדובר על החלפת כ-90 אחוז מסגל הקבוצה מלבד שחקן או שניים. הסגל יעבור מהפך שלם. אני לא חושב שצריך להתרגש מכך יותר מדי, זה קרה כבר בעבר, אמנם פחות בשנים האחרונות, אבל אנשים במועדון כמו גיא הראל ויותם הלפרין הם למודי ניסיון בכדורסל הישראלי ועם הידע הדרוש כדי להפוך את הפועל לקבוצה מצליחה אחרי העונה הרעה.

לפני שבונים סגל, האדומים יצטרכו לראות מה הוא גובה התקציב ומשם לחלק את העוגה בהתאם להחלטות. אחת ההחלטות החשובות היא מינוי מאמן, אך מכיוון שבהפועל גיא הראל ויותם הלפרין ממילא עסוקים בבניית הקבוצה, אין זה קריטי לחכות למינוי מאמן כדי ליזום מהלכים בשוק השחקנים. אפשר לבצע עסקאות ורכש עוד לפני החתמת המאמן ושהוא יצטרף לכך תוך כדי תנועה.

אם יש שחקן זר איכותי בשוק אין טעם לחכות עד שיוחתם המאמן. ואם כבר הסוגייה שעל הקווים – אני מבין שגיא גודס ואורן עמיאל הם מועמדים ושניהם טובים וראויים עם רקורד טוב כשגם עודד קטש שככל הנראה לא  ימשיך ביוון יצא לשוק ויכול להוות אופציה טובה. אך כדי שהפועל תצליח היא חייבת לפגוע בסגל השחקנים. מאמן טוב בלי סגל שחקנים טוב – זה לא יעבוד, כנ"ל גם להיפך.

כך או אחרת, הרבה יונח על הכתפיים של הראל את הלפרין. להם יש את העבודה הקשה ביותר ושניהם יצטרכו לקבל הרבה החלטות טובות לגבי סגל הקבוצה שצריך להתגבש בחודשים הקרובים כדי שהעונה הבאה תהיה מצלחת. כיוון שהתקציב של האדומים הוא לא כמו בימי הזוהר של אורי אלון, יש להם יכולת תמרון פחות גדולה ולכן עבודת הסקאוטינג צריכה להיות יותר מדוקדקת עם בחינה בזכוכית מגדלת של כל זר וזר.

גם הסגל הישראלי של הפועל צפוי לעבור מהפך. תמיר בלאט כבר עזב ויצטרכו להביא לו מחליף.

מלכתחילה הסגל של האדומים לא היה עמוק מדי בישראלים, אבל אם להודות על האמת הכל תלוי בזרים, כשהישראלים הם בעיקר משלימים ולא שחקנים מרכזיים. כיום כל קבוצה, בטח בסדר גודל של האדומים, מחזיקה שישה זרים ולפעמים יותר, כך שהמשקל של הישראלים פוחת, אם כי עדיין הם יצטרכו להביא מספר שחקנים בכירים כדי להעמיק את האיכות. בעבר, החזיקו בארנה את הטריו הלפרין-אליהו-טימור, כך שהעבודה הייתה פחות קשה בקיץ. עכשיו, אין כמעט ישראלים בכירים בהפועל והם יצטרכו לראות באיזה אסטרטגיה הם נוקטים והאם הם מנחיתים ישראלי בכיר (כדוגמת יפתח זיו) או כאלה שמתאימים את עצמם יותר לזרים כמשלימים. כך או כך הבנייה לא הולכת להיות קלה – אבל בהחלט תהיה מעניינת עבור האוהדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר