שייע פייגנבוים סמל הפועל ירושלים (צילומים: שרון בוקוב באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)
שייע פייגנבוים, סמל הפועל ירושלים (צילומים: שרון בוקוב, באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

דעה | לא שוכח: ההיסטוריה שלי ושל הפועל שזורה ביחד

שיחקתי בהפועל וגם אימנתי את המועדון ואין שמח ממני לראות את הקבוצה חוזרת לליגת העל. לא היה מקום לשני מועדונים אדומים ולא סתם בשנת האיחוד הפועל עולה ליגה ונמצאת עם הפנים למשחקי הדרבי שחוזרים ובגדול

פורסם בתאריך: 22.7.21 11:04

את הפועל ירושלים לא אשכח לעולם. זה מועדון ששיחקתי בו ואימנתי אותו במספר קדנציות וחוויתי איתו חוויות נהדרות של הישארות בליגה ועליית ליגה מרגשת. אני יכול להגיד שההיסטוריה שלי ושל הפועל ירושלים שזורה ביחד ואין שמח ממני לראות את הפועל חוזרת למקומה הטבעי בליגת העל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

 

כשאימנתי את הקבוצה לראשונה, אני זוכר שהיו רק כמה מאות ביציעי ימק"א. בהמשך עשיתי הישגים יפים של עליית ליגה ואין כמו המראה המרהיב של אלפי אוהדים אדומים הגודשים את יציעי העץ והאבן במגרש האגדי באווירה המחשמלת. אוהדי הפועל ירושלים תמיד היו נפלאים ולאמן עבורם היה כבוד גדול.

הפועל לא היה מועדון גדול מבחינת המיקום, למרות שאני זוכר שגם היינו לכמה רגעים בצמרת בימי עמנואל זיסמן ויואב דוגה, אבל האווירה תמיד הייתה חמימה ומאוד משפחתית והרגשתי שם תמיד כמו בבית. אימנתי שחקני עבר גדולים של הפועל, שחקני בית שהפכו לסמלים כמו מישל דיין, יאיר אסייג, שלומי מלכה, מאיר נחמיאס ועוד רבים וטובים ומבלי לפגוע באף אחד שלא זכרתי את שמו.

אני זוכר שהיה לי חוזה בהפועל ירושלים בתחילת שנות ה-90, כאשר משה דדש, יו"ר בית"ר ירושלים באותם ימים פנה אליי ורצה שאאמן את הקבוצה אחרי שעלתה לליגה הראשונה. עמנואל זיסמן, שערב לי לחוזה, סירב שאעבור לשם ונשארתי בהפועל. זה כמובן מכניס אותי לאווירת משחקי הדרבי שהיו אז בשיאם בשנות ה-80 ובתחילת ה-90 וכעת אני שמח שאחרי שנים רבות הדרבי חוזר לירושלים.

הימים של הדרבים הגדולים יחזרו מעכשיו לאצטדיון מודרני ומחודש כמו טדי ולא ייערכו בימק"א, אבל סוף סוף חוזרים למשחקי הדרבי שהיו כל כך חסרים. זה כבוד לעיר ירושלים וכבוד לשתי הקבוצות שבקרוב מאוד יפגשו שוב על אותו מגרש כיריבות עירוניות. אין לי ספק שתהיה אווירה מאוד מיוחדת ביציעים ואני מחכה למשחקים האלה.

כפרשן של משחקי הליגה הלאומית בערוץ הספורט יצא לי לראות מקרוב את הפועל קטמון בשנים האחרונות, ובשנה האחרונה את הפועל ירושלים לאחר האיחוד. אני שמח שהמנהל המקצועי שי אהרון, שידעתי גם לבקר אותו באובייקטיביות כשצריך, הסיק את המסקנות המתבקשות, התמיד והצליח להחזיר את האדומים לליגה הראשונה. מטרת הקבוצה תהיה כמובן לתקוע יתד, כי כלכלית אין לקבוצה את המשאבים להתמודד בצמרת הליגה, אבל אם הקבוצה תצליח לגייס איש עסקים או ספונסר מרכזי שירים אותה כלכלית, יהיה אפשר לחזק אותה בעתיד ולהרים אותה עוד שלב. חשוב לבנות קבוצה בריאה, קבוצה שתתבסס על שחקני בית שאולי יתפתחו להיות כמו אלה שאני אימנתי.

הפועל ירושלים עברה כברת דרך רבה והמון בעיות ניהוליות עד לאיחוד המיוחל. בשנים האחרונות הקבוצה התפצלה וזה לא היה בריא שיש שני מועדונים במקום אחד גדול שמאוכלס על ידי כל האוהדים.

תחת השם קטמון זה היה נראה כאילו אין הפועל ירושלים ולא סתם כאשר השם שונה בחזרה לשם המקורי הגיע גם המזל והקבוצה הצליחה לעלות ליגה ואני באמת מאמין שיש קשר הדוק בין הדברים ולכן הקבוצה עלתה. המון בהצלחה להפועל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר