שון קילפטריק, אורן עמיאל (צילומים: עודד קרני - מנהלת הליגה, באדיבות הפועל בנק יהב ירושלים)
שון קילפטריק, אורן עמיאל (צילומים: עודד קרני - מנהלת הליגה, באדיבות הפועל בנק יהב ירושלים)

דעה | לא באותה ליגה – ניצחון של הפועל מול מכבי תל אביב ייחשב להפתעת ענק

למרות שהצהובים הפסידו לגלבוע והפועל ניצחה בקלות את באר שבע - מכבי פייבוריטית גמורה, זאת כמובן בניגוד לימי אורי אלון. הקלאסיקו אומנם מסקרן, אבל המשחק החשוב באמת יתקיים בכלל ביום רביעי בפולין

פורסם בתאריך: 22.10.21 09:04

בימי אורי אלון הפועל הסתכלה בלבן של העיניים למכבי תל אביב. באותם ימים לא הורגש שיש פערים כלשהם בין הקבוצות, כשבשנים מסוימות הפועל אף הראתה עליונות. מאז לכתו של אלון, התקציב צנח, השאיפות ירדו ובשנתיים האחרונות סגל השחקנים נראה רע מאוד. הפועל ומכבי כבר “לא באותה ליגה”. אם בעבר הפועל החזיקה בהרכב ישראלים בכיר מאוד שלא נפל מאלה של הצהובים מנוקיה הרי שכיום הפועל לא משתווה לחלק ניכר מקבוצות הליגה מה שמבשר על הפערים ההולכים וגדלים בין האדומים ליריבה המרה. גם בגזרת הזרים אין בשורה ואם משם עוד אפשר היה לצמצם פערים, הרי שגם בגזרה הזו יש מרחק בין הקבוצות, מה שלא מעודד כלל לקראת הקרב שיתקיים בהיכל נוקיה במוצ”ש הקרוב.



בגביע ווינר החזיקה הפועל מעמד בסגל מקרטע במשך שלושה רבעים עד שלא יכלה למכבי. מצבם של האדומים בגזרה האירופאית בכי רע ולמרות שמשחק נגד מכבי, שמוגדר כ“קלאסיקו של הכדורסל הישראלי”, תמיד מושך אש ועניין, משחק העונה של הפועל יתקיים בכלל  ביום רביעי מול אוסטרוב הפולנית במשחק חוץ לא פשוט בקרב על המקום השלישי שעשוי להוביל ל”פליי אין” – ההזדמנות האחרונה של חניכיו של עמיאל לעלות לשלב שמינית הגמר. נצחון יעניק זריקת הרגעה למערכת הלחוצה ואילו הפסד מול הפולנים יגרור ככל הנראה זעזועים שונים. אם נשים את המשחק עם הפולנים לרגע בצד ולנחזור למפגש מול מכבי, להפועל אין באמת סיבה לשאוב יותר מדי עידוד מההפסד של הצהובים לגלבוע שהיה ללא סקוטי ווילבקין, כשאיתו הדברים יראו אחרת. אנחנו יודעים מה קורה כשהוא פוגש את הפועל, כך שיהיה קשה לראות נצחון אדום.

צריך לשים את הדברים על השולחן: הכדורסל של אורן עמיאל פשוט משמעם. קבוצה נטולת רכז שנשענת על יכולת אישית של הקו האחורי ללא יצירתיות, ללא משחק פנים ועם סגל ישראלי חלש. למרות הנצחון על הפועל ב”ש שהושג בקלות, הבעיות עדיין קיימות וזה לא יותר מ”נחמת עניים” בזכותו של שון קילפטריק שמשום מה יובש על ידי עמיאל נגד הספרדים במחצית השניה. מה שבטוח, כדי להתמודד מול מכבי הוא חייב את קילפטריק ולהפסיק עם מדיניות ייבוש שחקנים משמעותיים שלא לצורך.

ובעניין אחר לגמרי המשפיע רבות על הקבוצה: הריחוק של גיא הראל מהקבוצה מראה עד כמה המשבר הניהולי עמוק. בהפועל אולי יכולים להגיד שהיחסים בין המאמן למנכ”ל כבר תקינים, אבל העובדה שהראל יושב אי שם בתא מרוחק ולא על הפרקט כשבעבר היה מקום מושבו מעיד על עומק המשבר.  בימים כתיקונם היה הראל מפעיל לחץ על השופטים ומשפיע גם על שחקניו בעזרת האישיות הדומיננטית שלו. המצב החדש מזיק לדעתי ומשפיע לרעה על הקבוצה, בעיקר מאז החלה המתיחות בינו לבין עמיאל. גם המנהל המקצועי יותם הלפרין, שישב במשחק נגד מנרסה הספרדית בצמידות למנכ”ל בתא המכובדים הרחק מהפרקט, לא נמצא באיזור כדי לחפות על התרחקותו של הראל. לדעתי, יש לשקול לחזור ל”פורמט” הקודם שתרם יותר לקבוצה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר