אורן עמיאל, עופר מתן (צילומים: עודד קרני - מנהלת הליגה)
אורן עמיאל, עופר מתן (צילומים: עודד קרני - מנהלת הליגה)

דעה | מנותק מהמציאות: אורן עמיאל לא מבין את הסיטואציה בה הוא נמצא

במהלך הרבע השלישי מול מכבי עזבתי, לראשונה בחיי, את היציע מיוזמתי. התגובה נובעת לא רק מכך שנבנה כאן סגל נוראי נטול ציפיות, אלא גם כי עמיאל לא מזהה את גודל השעה ומעדיף ניהול משחק שמרני שלא מחובר למציאות

פורסם בתאריך: 27.10.21 16:14

במוצ"ש האחרון, לראשונה בחיי, עזבתי מיוזמתי משחק של הפועל באמצע. ועוד מול מכבי. זה היה ברבע השלישי, אחרי שהיה ברור ששני הסלים שהקבוצה הצליחה לחבר בתחילת המחצית אינם מתפתחים לכדי קאמבק הירואי, והחלטתי לנצל את העובדה שיש לי חבר קרוב שגר ביד אליהו כדי לצפות ברבע האחרון והמשפיל על ספה עם כוס ג’ין ביד. ממליץ לכל אוהדי הפועל, אגב, להחזיק חבר ביד אליהו. תתפלאו כמה מאחז בלב השכונה הזו מתגלה כדבר מועיל בעיתות גמרים ופיינל פורים. זו הגרסה החילונית של משפחות חרדיות, שאחד הדודים מחזיק דירה בישוב מירון וכל שנה כולם באים להתנחל אצלו במהלך ההילולה של ל”ג בעומר.

להפועל היו הרבה רגעי שפל ב-25 השנה האחרונות. אני זוכר איך לחטוף בראש ממכבי ביד אליהו ביום ראשון בערב משחיר את כל השבוע כשאתה בן 15, ומוציא ממך אגרסיות ורצון לדפוק את הראש בגיל 25.
הסיבה שההשפלה מול מכבי השבוע חילצה ממני אדישות יותר מאשר תסכול וכעס אינה קשורה רק בגיל שלי, אלא גם באופיה של הקבוצה שהפסידה. להפועל היו הרבה סגלים אפורים ולא מעט עונות כושלות, אבל משהו בסגל הנוכחי ובכשלון המתהווה נגד עיננו (הטור הזה נכתב לפני המשחק בפולין אז יתכן שעד פרסומו גם העונה האירופית של הפועל נגמרה, מקווה שלא) הוא חד פעמי אפילו במונחים של המועדון מס’ 1 בארץ במקצה טיפוח הציפיות וההתרסקות אחריהן.
נתחיל מזה שברוב עונות ההתרסקות, אוהדי הפועל התנחמו בזה שלפחות השחקנים הישראלים ימשיכו להילחם, יקבלו יותר דקות ואולי אף ימשכו אחריהם את הזרים בדרך לריצה שתציל משהו מהעונה. השנה זו ציפייה דמיונית. לאריאל, שגב, וורקמן וגרשון אין את היכולת לסחוב את הקבוצה כי הם נולדו למציאות של להיות סותמי חורים משלימים. זה כל מה שהם מכירים. הם כמו גור נמרים שנולד בגן חיות – הוא לעולם לא יוכל להוביל מתקפת ציד על זברה בסוואנה.
תרחיש ה”הישראלים יתאבדו בשביל הסמל”, שסיפק לאוהדים נחמה בעבר כלל גם את ההנחה שהמאמן הישראלי מבין גם הוא את גודל השעה, ויחד עם השחקנים המקומיים הם יגבשו חזית חירומית שתעמיד את הזרים במקומם ותגייס אותם למאמץ לשמור על כבוד הקבוצה. אפילו קטש האדיש ידע לזהות עונות שבהן כלום לא הולך ואפשר לסמוך רק על הישראלים, מה שהניב פריק שואוז כמו משחק שיא בקריירה לרם אליאספור דווקא ביד אליהו.
אלא שאורן עמיאל לא מתנהג כמי שמבין את “חירומיותה” של השעה, וכמו מתעלם מזה שאם הפועל מפסידה 3 משחקים רצוף בצ’מפיונס, אז הסיפור שם עשוי להיגמר. זה התבטא, למשל, בחילופים שהוא עושה נגד מכבי. בעונה שבה אין לך גבוהים והישראלים נגרים, אם הזר הכי טוב שלך (קילפטריק) שם 28 נקודות במשחק האחרון – תן לו לשחק 35 דקות נגד מכבי ואל תוציא אותו כל שניה. ועדיין, חיזוק של הקו הקדמי של הפועל זה הדבר הכי דחוף כרגע לקבוצה, יותר אפילו ממחשבות על החלפת המאמן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר