סולימאן בריימו, שחקני הפועל (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים - עמוד הפייסבוק הרשמי)
סולימאן בריימו, שחקני הפועל (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים - עמוד הפייסבוק הרשמי)

דעה | זה ייתכן, זה אפשרי: הפועל יכולה ללכת עד הסוף ולזכות באליפות

להפועל יש יכולת ומחוייבות ללכת חזק על התואר, בטח עם יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף שיכול לקחת אותה עד הסוף. אך תחילה היא תצטרך להתמודד עם גליל/גלבוע, שיכולה בהחלט להקשות ולכן אסור להקל ראש

פורסם בתאריך: 12.5.22 16:27

הפלייאוף כבר כאן, ואחרי עונה מלאת תהפוכות – האם הפועל יכולה ללכת עד הסוף? כן זה אפשרי, אבל זה גם בזכות העובדה שאין קבוצה אחת שהיא באופן מובהק מעל הליגה, ויש יחסית סיכוי שווה לכולם
(למרות שאני עדיין מהמר על מכבי ת”א). להפועל יש את הכלים לנצל את הסיטואציה הנוכחית כדי לסיים עם תואר. בשביל כך הפועל צריכה לעלות עוד רמה בדברים שעדיין מתבצעים לא מספיק טוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


האדומים עדיין לא מתואמים באופן מיטבי בהתקפה כדי לנצל את הכלים הקיימים (ויש כלים וכישרון), זה נובע גם מהעובדה שהסגל הנוכחי לא החל את העונה ביחד, אלא התגבש תוך כדי תנועה עם שינויים רבים שנעשו בקבוצה. משחק המעבר לא רע, בעיקר כשהפועל שולטת בריבאונד ועם היכולת של רטין אובסוהן לרוץ את המגרש, אך הפועל יכולה לעקוץ הרבה יותר עם קלעים במגרש הפתוח. משחק “חצי מגרש” של הפועל טעון שיפור, בין היתר מכיוון שאובסוהן לא מקבל החלטות מספיק טובות בפיק-נ-רול. הפועל לאחרונה הולכת על יתרונות יחסיים, כמו גב לסל של ריברס על שומרים נמוכים, אבל ההתקפה חייבת להיות מתואמת וזורמת יותר, כדי שיגיעו לזריקות יותר טובות ולא בסוף שעון ההתקפה. בנקודה הזאת, על הנייר הפועל התחזקה עם ההבאה של דוברת וריברס – שניהם שחקני “חצי מגרש” מצוינים עם יכולות מגוונות. בצבע בינתיים יש אכזבה מאגבונו, אין לו “ידיים” מספיק טובות והוא מאוד חד-גוני. במשחקים האחרונים בולטת העובדה ששגב יותר אפקטיבי בשני צידי המגרש.
בפן ההגנתי, יש להפועל גם יכולת וגם מחויבות כדי להקשות על כל יריבה. יחד עם זאת מאז שקייזר גייטס לא מתלבש (אגבונו במקומו), חסר לאדומים גודל ופיזיות בעמדות 4-3, כאשר מלבד בריימו אין אף אחד. זה בלט מאוד מול מכבי תל אביב, ויכול להיות בעייתי גם נגד קבוצות אחרות, כמו למשל מול סאשה קיליה-ג’ונס, הגבוה של גליל/גלבוע והשחקן הבולט של הקבוצה שתפגוש הפועל בסדרת רבע הגמר. וורקמן מנסה ונלחם, אבל לפעמים מתקשה מול שחקן בעמדה 4 בצד השני. גם הרכב שלושת הגארדים של הפועל, כשאדם אריאל עולה מהספסל, לא מספק הגנה מיטיבית, כי קבוצות יודעות שהוא החוליה החלשה שאפשר לתקוף, והלפרין צריך לחשוב על פתרונות הגנתיים-קבוצתיים.
בסדרה מול גלבוע הפועל, כמובן, פייבוריטית והיא צריכה לקחת את הסדרה, אבל זה לא יהיה קל. אם השחקנים יבואו רגועים מדי, לגלבוע יש את היכולת לעקוץ. בריימו וכולם חייבים להיות אגרסיביים עם קיליה-ג’ונס, שמוביל את הליגה בנקודות למשחק, הגארדים צריכים להוציא מקצב המשחק את הרכז פראנטס, שמוביל את הליגה ביחס אסיסטים-איבודים. האקס-פקטור של גלבוע הוא בריסקר, שמוביל את הליגה באחוזים משלוש (48 אחוזים מדהימים), והוא חסר פחד ברגעי ההכרעה.
ההכרעה העונה תושג, כידוע בסדרות ולא בשיטת הפיינל-פור שהיא לא הוגנת ולא אטרקטיבית. וגם אם הסדרות מקוצרות – אני בטוח שהולך להיות פלייאוף מעניין. יאללה הפועל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר