אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)
אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | לילה בלי כוכב: השלם גדול מסך חלקיו

הפועל סיימה לבנות את הסגל לעת עתה והמסקנה הראשונית ברורה: דז'יקיץ' בנה קבוצה בלי שמות מפוצצים או כוכבים גדולים, אלא שחקנים קבוצתיים עם נסיון אירופאי, שאמורים לעשות עונה טובה יותר

פורסם בתאריך: 11.8.22 00:36

אני חייב לפתוח בכנות שכנראה לא תפתיע אף אחד: אני מאוד אוהב את עונת המלפפונים, כנראה לא פחות מעונת המשחקים עצמה. יש ריגוש מאוד גדול בבניית הסגל, לדעת מי מגיע, מי הולך ומי כנראה לא יבוא. אורי אלון, הבעלים לשעבר, שדרג את עונת המלפפונים ואת הריגוש כשהוסיף טיזר (הסמיילי המפורסם) לקראת החתמה, לרוב משמעותית שאמורה להגיע. מאז הרבה מים עברו בנהר בגזרת הפועל ירושלים כדורסל. הציפיות ירדו, ההישגים לא הגיעו בשנתיים האחרונות והתקציב ירד בהתאם. מספיק להיזכר ביום ההזוי ההוא באוגוסט של השנה שעברה עם החתמת שלושת הזרים ביום אחד, במה שהתברר ככשלון (כצפוי), והוביל להתרסקות במסגרת האירופית ולשינויים רבים על הפרקט וגם מחוצה לו, שנעשו תוך כדי תנועה כדי לייצב במקצת את הקבוצה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


נדמה שהשנה נלמדו מסקנות מהשנתיים האחרונות ואפשר להתחיל ולשתף מחשבות שבניית הסגל לעת עתה. הקבוצה עברה באופן מלא לידיו של אייל חומסקי, וללא שותפים שעל פי כאלה ואחרים לא פעם הפריעה לקבוצה. המהלך הראשון והחשוב ביותר עבורי הוא החתמתו של המאמן הסרבי המעוטר אלכסנדר דז'יקיץ'. הוא אומנם מגיע בפעם הראשונה לאמן בישראל, אבל שלא תטעו – מדובר בשועל קרבות לא קטן, שמכיר גם את הכדורסל הישראלי היטב ויודע מה צריך לעשות כדי לקחת את הפועל לאן שהיא רוצה. חומסקי העמיד לו תקציב שחקנים גבוה יותר מאשר בשנה שעברה, והמאמן הוותיק בנה את הקבוצה בצלמו ובדמותו עם עזרה מהמנכ"ל היוצא גיא הראל, שעדיין כאן כדי לעזור.
את הסגל כידוע בונים קודם כל מהישראלים ואחר כך מלבישים את הזרים לפי הצרכים השונים של הצוות המקצועי. בתחום הזה הפועל ללא ספק התחזקה מהעונה שעברה. השחקן הכי משמעותי שהגיע מהשוק המקומי הוא עוז בלייזר, אקס מכבי ת"א, שראה גם יורוליג והוא ללא ספק שחקן שיעזור בשני צידי המגרש כמו שהקואץ' הסרבי אוהב. נועם דוברת ממשיך איתנו, אבל אל תשכחו שאת העונה שעברה הוא לא פתח בהפועל, כך שהאדומים מחזיקים כבר שני ישראלים בכירים. ההחתמות הבאות היו יותר צנועות, אבל עם לא מעט ציפיות – אור קורנליוס, שמגיע במקומו של אדם אריאל, עשה קפיצת מדרגה יפה בגליל/גלבוע. מדובר בגארד עם קליעה טובה, שומר טוב, כאמור כמו שדז'יקיץ' אוהב. גלעד לוי, סנטר נבחרת העתודה שהרשים באליפות אירופה האחרונה, הוא ללא ספק הגבוה המבטיח של הכדורסל הישראלי וביחד עם הישארותו של איתי שגב נותנים לאדומים מרחב תמרון בגזרה הזאת.
דז'יקיץ' רוצה להצליח באירופה, ובגזרת הזרים הוא לא מתפשר. כלל הזרים מגיעים עם ניסיון אירופי מכובד. קארינגטון, ספידי סמית' (רכז אמיתי) וליוואי רנדולף הם זרים מנוסים וכולם אחרי עונה אישית טובה. הקו הקדמי מאוד שונה ממה שאנחנו רגילים לראות, אבל עם הרבה מאסה וסייז כמו שאוהב דז'יקיץ', והחתים לעמדות אלה את זאק הנקינס, מארק מאייריס הלטבי וההחתמה האחרונה האסטוני סים סנדר-ונה בעל הקליעה הטובה, שישלים את הסגל. הקבוצה נבנתה ללא כוכבים, מתוך מחשבה שיש פה צוות שחקנים ולא בודדים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר