אוהדי הפועל ירושלים, זיו אריה, מישל דיין (צילומים: אורן בן חקון, פרטי)
אוהדי הפועל ירושלים, זיו אריה, מישל דיין (צילומים: אורן בן חקון, פרטי)

יהיה טוב?! נפרדים מ-2023: שינוי דיסקט

לא חשבתי שהפועל צריכה לשחזר את הישגי העונה שעברה, אבל בטח לא לראות אותה באזור של הקו האדום עם סכנת ירידה ממשית | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.1.24 09:32

מלחמת 'חרבות ברזל' שינתה את עולמנו, וחודש וחצי אחרי תחילת המלחמה, הכדורגל הישראלי חזר, גם אם לא ליציעים מלאים. את הפועל המלחמה לא ממש שינתה, מתחילת השנה היא שיחקה כדורגל לא טוב, עוד לפני השביעי באוקטובר.

בעונה שעברה הפועל סיימה במקום הרביעי, ללא ספק עונת שיא של המועדון עם השיג מכובד מאוד. את השנה כאמור, הפועל פתחה רע וגם ההמשך לא מלהיב. הפועל נלחמת בתחתית, בדיוק כמו בעונה הראשונה שלה כשעלתה ליגה ועם הגישה הנוכחית של המועדון קשה להגיד שזה מפתיע.

חשוב לומר, גם בשנה שעברה, המוצלחת, הפועל שיחקה כדורגל לא גדול – הגנתי, טקטי, זהיר, מפוחד, אבל היה לה את גיא בדש, כוכב כדורגל שעשה יש מאין והצליח לסחוט חצי שנה נפלאה שבה הכל הלך לו ולקבוצה, כשהוא הצליח להזין יפה את אופק ביטון הגולר. ההמשך היה מבוסס הרבה על הנקודות שהקבוצה צברה בחצי הראשון, עם מספר משחקים שבהם היתה התעלות יוצאת דופן וניצול חולשת קבוצות הצמרת האחרות, מה שהספיק להישג המכובד.

כנראה שבמועדון חשבו שאם עונה אחת הייתה מאוד מוצלחת מקצועית, אז אפשר לחפף בבניית הקבוצה. הקבוצה עשתה ויתורים לא נכונים על מספר שחקנים (כמו גיא בדש והראל שלום), ובמקומם הביאה שחקנים שלא מתאימים ולא מספקים את הסחורה. שלאף אחד לא יהיה ספק, לא חשבתי שהפועל צריכה לשחזר את הישגי העונה שעברה, אבל בטח לא לראות את באזור של הקו האדום עם סכנה ממשית לירידת ליגה.

קשה לראות את הכדורגל של זיו אריה. הנעת כדור מהחלק האחורי עד למרכז המגרש וחזרה של הכדור אחורה בלי שום תועלת, היא ללא ספק עינוי לאוהד הכדורגל הממוצע, ובוודאי לאוהדי הפועל שמשוועים לקבוצה שתגיע למצבים ולפעמים גם תבקיע. בלי רצון לשחק לעומק, קדימה כדי לנסות ליצור מצבי הבקעה – קשה לנצח, והפועל ללא ספק מתקשה בתחום הזה.

 

 

למעשה, רק במשחק מול הפועל חדרה בו הפועל ניצחה זיו אריה שיחק בשביל לנצח כשהרגיש את שזה משחק שהוא בגדר חובה לניצחון. בשאר המשחקים הוא בעיקר לא רוצה להפסיד ובסוף מה קורה? הוא מפסיד. לא מובס אומנם, כי הקבוצה יודעת לעמוד על המגרש, אבל גם לא מספקת את הסחורה וככה קשה לצבור נקודות.

לזכות המועדון אפשר להגיד שהוא יודע לייצר שחקני בית וזה נכון לאורך כל השנה. איינאו פרדה, כארם זועבי וליאור קאסה הם האחרונים שהחלו להשתלב בו ולראשי המועדון אני אומר – תמשיכו לשלב אותם בלי פחד ולכמה שיותר דקות. לא ראיתי ששחקני הרכש שהביאו טובים מהם. עדיף לתת לשחקני הבית לגדול ולצמוח.

שמחתי לראות את נועם מלמוד חוזר לכר הדשא אחרי שהצליח להתאושש מהבעיה הרפואית האישית שחווה. כמי שחווה בעצמו עניין רפואי, אני מאוד מרוצה מכך שהוא לא ויתר והצליח לחזור וקיבל את החיים וגם את הקריירה – במתנה.

בשורה התחתונה עם הפנים קדימה לשנה החדשה, בחודש ינואר הפועל צריכה להתחדש בחלוץ ישראלי, תומר חמד כזה ובשחקן קו שני שיכול לתת גולים. הרכש הזה בתוספת שינוי גישה מצידו של אריה, שצריך להחליף דיסקט ולדעת גם "לשחרר" ולתת לקבוצה שלו יותר ליזום ולהיות פחות מחושב מדי, יכולים להוביל את הפועל לייצר יותר נקודות ושערים כדי להשאיר סיכוי להישאר בליגה. לאור מצב הקבוצה, קל זה לא יהיה, אבל לא בלתי אפשרי.

  • הכותב הינו פרשן 'רדיו ירושלים', קפטן הפועל ירושלים בעבר

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר