זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | הבדרן וגנב הדעת

רק לפני משחק ימים הכריז זיו אריה שהפועל מגיעה לנצח בכל מגרש, ועזבו רגע את הבדיחה הלא מצחיקה על האיתיחאד. זה היה אחרי 0:0 מול סכנין והמאמן, להלן גנב הדעת, הבהיר באמירתו שהוא רצה ורוצה לנצח תמיד. ואז הפועל עלתה למשחק בנתניה | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.1.24 18:45

הבדרן וגנב הדעת זיו אריה, שהצהיר שהוא מגיע לכל מגרש כדי לנצח מלבד האיתיחאד, שכח את מילותיו שלו רגע אחרי שיצאו מפיו והגיע ברוח סערה לנתניה על מנת לחלץ נקודה. כצפוי, פילוסופיית המשחק המעוותת שלו קרסה גם הפעם.

אם יש משהו שמצליח להרתיח בהפועל ירושלים (מה לא?) עוד לפני השריקה הראשונה הוא פרסום ההרכב. ליאור קאסה, היחיד שתפקד נהדר במשחק נטול המשחק מול סכנין, קיבל פרס בדמות כרטיס VIP על הספסל. תומר אלטמן, שכמעט סידר בשבת במו רגליו ניצחון ליריבה – על כר הדשא; אשטה אווקה, שלא מזכיר את השחקן האנרגטי והיעיל מהעונה שעברה, כאילו זכה בסרט הקפטן אחרי סוגיית באצ'ו המביכה על מנת לאשרר את מקומו ב-11 הראשונים; על מתן חוזז וכארם זועבי אין כמובן מה לדבר, ולא חשוב כמה מעט פעמים יגע (או שלא) בכדור החלוץ ההולנדי יילה דוין.

אלא שאז קרה משהו ששיבש לאריה לגמרי את התוכניות – הפועל כבשה כבר בדקה ה-6. מבחינת הקבוצה שלו מדובר בסימן מוסכם לפיו אפשר להפסיק לשחק, ואכן תומר צרפתי פגש מעט מאוד את הכדור עד הסיום ולא נדרש למאמץ מיוחד.

אם לא די בכך, הפציעה של מבשל השער, אור רויזמן המצוין, אילצה את מאמנו – או בעצם סידרה לו תירוץ להתבנקר עוד יותר – לוותר על אחד משלושת השחקנים בעלי האוריינטציה ההתקפית על כר הדשא. מזל שקאסה הכלבויניק מסוגל לבצע שלושה תפקידים בעת ובעונה אחת – עוד המצאה ייחודית מבית מדרשו של מאמן הפועל. שווה גם לבדוק מתי שחקן צעיר שכבש שער בכורה בבוגרים הוחלף בהפסקה כבונוס. האם המסקנה המתבקשת היא שפשוט לא שווה לבלוט בהפועל? תשפטו בעצמכם.

 

 

איך זה נגמר בסוף, כולם יודעים. ההגנה המביכה של הפועל, עם שני מגנים שספק אם יש להם מקום על הספסל בליגת המשנה, לא מסוגלת אפילו לסדר חומה ראויה, כך שביציע ביכו את השוויון של מקסים פלקושצ'נקו עוד בשריקה לעבירה המיותרת בעמדה קורצת כל כך.

בניגוד לחילופים מהבית של אריה (שמצא למשל לנכון לשלב את אילוז' יאהו כבלם, ובמשחקו ניכר היטב מה עשתה לו הישיבה הממושכת והלא מוצדקת על הספסל), הראה גיא צרפתי להפועל איך עושים זאת נכון, ובדרך כואבת במיוחד. אחמד סלמן, שחקן בית אדום שיכולותיו המגוונות בהתקפה הובילו לשחרורו לטובת מדים צהובים, טס אל כר הדשא מעמדת החילופים ומיהר לבשל על מגש ללירן רוטמן את המהפך.

ההפסד לנתניה שם חותמת רשמית על כך שהפועל שבה לסורה עם חוסר אמונה בעצמה – כזה שגורם לה להניע כדור לאחור בעצלתיים גם בדקה ה-93 כשהיא בפיגור. החלומות על יציבות במרכז הטבלה היו מוקדמים, שלא לומר מופרכים. שרשרת המשחקים הקרובה מול באר שבע, מכבי תל אביב והדרבי לא מבשרת טובות בלשון המעטה, ומאבקי התחתית המתישים יהיו מנת חלקה של הפועל עד הרגע האחרון.

חיזוק? ריענון בעמדת המאמן? הסבר מנומק מצד המנהל המקצועי/הנהלה ליכולת הקטסטרופלית? חפשו במקומות אחרים. ניפגש באיתיחאד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר