יוגב אוחיון, שון דאוסן, בר טימור, גל מקל (צילומים: שרון בוקוב)
יוגב אוחיון, שון דאוסן, בר טימור, גל מקל (צילומים: שרון בוקוב)

מקל, אוחיון, טימור ודאוסן – מי מהם צריך להוביל את הנבחרת?

אחרי שתי תבוסות כואבות, הנבחרת חייבת לנצח הערב את גרמניה. מי מבין הגארדים צריך לקבל את המקום בחמישייה? טפירו וקוז'יקרו מנתחים

פורסם בתאריך: 3.9.17 17:00

נבחרת ישראל רשמה אמש (מוצ"ש, 2.9) את הפסדה השני במסגרת אליפות אירופה, 88:73, תוך שהיא מפגינה יכולת חלשה, כשגם יתרון הביתיות והעובדה שהיורובאסקט מתקיים בארץ לא בדיוק משרתת את ארז אדלשטיין ושחקניו.

מניתוח שני המשחקים הראשונים של הנבחרת (בראשון היא הובסה 69:48 על ידי איטליה), עולה תמונה מדאיגה מאוד לנוכח היכולת החלשה של שחקני החוץ ששמם הוא לא גל מקל, שגם הוא לא בדיוק מרשים. במשחק נגד איטליה, למשל, קלע מקל 8 נקודות (שזה לא מעט בהתחשב ב-48 הנקודות העלובות של הנבחרת), אבל עשה זאת ב-3 מ-12 מהשדה בלבד. והאחרים? 9 נקודות שהתחלקו בין שון דאוסן (5) ויוגב אוחיון (4), כשבר טימור ועידן זלמנסון לא מקבלים דקות משחק.

במשחק נגד ליטא הרוטציה של אדלשטיין התרחבה וטימור וזלמנסון קיבלו דקות, אך גם הפעם רק מקל היה זה שבא לידי ביטוי עם 18 נקודות. והגארדים האחרים? 9 נקודות ביחד (טימור 3, זלמנסון, אוחיון ודאוסן 2 כ"א).

ועם מספרים כאלה יהיה לנבחרת קשה מאוד עד בלתי אפשרי להתקדם לשלב הבא, כשעד לסיום היא תשחק נגד גרמניה (היום, ראשון, 21:30), גיאורגיה (שלישי, 5.9, 21:30) ואוקראינה (רביעי, 6.9, 20:45).

בינתיים, כאמור, מקל הוא היחידי שמתפקד באליפות הזו עם ממוצעים של 13 נקודות ו-3.5 אסיסטים ב-26.5 דקות. על המספרים של כל השאר עדיף בכלל לא לדבר למרות דקות משחק לא מעטות (כ-21 דקות לדאוסן ואוחיון, 12 לטימור במשחק השני). כך שנראה שמקומו של מקל בחמישייה של הנבחרת מובטח לפחות עד סוף הבית המוקדם, השאלה היא מי צריך לפתוח לצידו?

"שני הגארדים הכי משמעותיים הם גל מקל ויוגב אוחיון", קובע בנחרצורמות הגבוהות והם אלה שצריכים לקבל את המושכות ולהוביל את הנבחרת. פרט אליהם, לדעתי גם בר טימור צריך לקבל דקות משמת מאיר טפירו, מהגארדים הבכירים שידע הכדורסל הישראלי. "לשניהם יש גם ניסיון בעותיות ולהיות פקטור, כשכמובן הגארדים האחרים שבסגל – הלפרין, זלמנסון ודאוסן, צריכים לעלות מהספסל כשקוראים להם ולעשות את העבודה. זו אליפות ארוכה שהמשחקים בה צמודים, כך שכולם צריכים לתרום. כמו שאני רואה את זה, מקל ואוחיון צריכים להיות הגארדים המובילים, טימור ודאוסן אלו שעולים מהספסל ועושים את ההבדל עם הרבה אנרגיות. זלמנסון והלפרין צריכים להיות מוכנים לרגע שיקראו להם לדגל ולעשות הכי טוב שהם יכולים".

גם עידו קוז'יקרו, סנטר הנבחרת בעבר שעבר כמה אליפויות אירופה בקריירה שלו, חושב ש"גל מקל ויוגב אוחיון הם עדיין הגארדים הכי משמעותיים שלנו. יש להם גם ניסיון ברמות הגבוהות וזה חשוב אליפות אירופה, שבה הרמה גבוהה מאוד והפיזיות עולה. הם ללא ספק השניים שצריכים לקבל את המפתחות. פרט אליהם, לדעתי שון דאוסן צריך לקבל יותר דקות, ובדקות הללו הוא צריך לעלות את הרמה שלו ולייצר יותר עבור הנבחרת. טימור הוא גארד לגטימי לנבחרת, אבל לטעמי הוא נופל בפיזיות שלו ממקל ואוחיון ולכן כרגע הוא יותר מתאים כמחליף, אבל כן כזה שצריך לקבל דקות ולא לשבת על הספסל כמו במשחק נגד איטליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר