משה חוגג, יוסי בניון (צילומים: דודו בכר, ניר קידר)
משה חוגג, יוסי בניון (צילומים: דודו בכר, ניר קידר)

דעה | אכזבה וכישלון – סיכום העונה של בית"ר ושל הכדורגל הירושלמי בכלל

בית"ר ירושלים, למרות הניסיונות וההשקעה של משה חוגג, לא פגעה וניתן לקוות שיוסי בניון יביא את השינוי. בצד האדום - התרסקות וביזיון | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.5.19 10:46

העונה של בית"ר ירושלים הסתיימה אמנם עם ניצחון, אבל הוא לא ממתיק כהוא זה את הטעם המר שהשאירה בית"ר ירושלים באוהדיה. הניצחון הזה שווה למעשה כקליפת השום כשהמילים היחידות שיתארו את העונה הזו הן כישלון ואכזבה.

מספיק רק להזכיר כי רק לפני כחודש חששו בבית וגן מירידת ליגה כדי להבין את גודל הכישלון של העונה הנוכחית, עונה שאמנם החלה בצורה לא טובה עם תקציב רזה וחוסר ודאות אך המשיכה עם בעל בית חדש, תקציב ענק ולא מעט שחקנים שהצטרפו.

אחד הבודדים בבית"ר שאליו אין טענות הוא, כמובן, בעל הבית משה חוגג. הוא שפך הרבה מאוד כסף, ניסה לתקן, הביא רכש והחליף מאמן. נכון, בדרך נעשו גם לא מעט טעויות – אבל אין בכלל ספק שהכוונה היתה טובה והרצון להצליח היה ועודנו קיים.



בגזרת השחקנים, למרות העונה החלשה היו גם מספר שחקנים שנתנו תפוקה סבירה ואף למעלה מכך. בראשם השוער איתמר ניצן. העובדה שבבית"ר בונים על ניצן גם לעונה הבאה מדברת בעד עצמה ומראה כי גם במועדון מבינים שהוא את העבודה שלו עשה.

ניצן, כאמור, לא היה היחיד. אליו ניתן לצרף גם את דוד קלטינס, שלמרות שינויי תפקוד תכופים תמיד נתן את כל מה שיש לו ועשה בסך הכל עבודה לא רעה בכלל. גם אור זהבי נמצא ברשימה הזו. הבלם הצעיר, שאמנם עשה כמה טעויות בדרך, התגלה כשחקן שאפשר לסמוך עליו ונראה שבית"ר מצאה בלם לשנים קדימה. רק חבל מבחינתי שבית"ר איבדה על הדרך את טל כחילה, שעבר עונה מסויטת שבה היה נראה כי עושים הכל כדי למחוק אותו.

מי עוד? האמת, אף אחד, אולי קצת אנתוני וארן בהתקפה אבל גם הוא היה רחוק מאוד מלהזכיר את היכולת שהפגין עונה קודם לכן. כעת נותר רק לקוות שיוסי בניון יצליח בתפקידו החדש, יצליח להעמיד כאן קבוצה ראויה וטובה שתתמודד בצמרת, אחרת ישנה סכנה שבעל הבית חוגג פשוט ירים ידיים ויתייאש.

הנחמה היחידה מהעונה הזו היא שככל הנראה גרוע ממנה לא יכול להיות.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


הלוזרית הגדולה בכדורגל הישראלי. האכזבה הכי גדולה השנה בספורט הירושלמי. ואם היה מספיק מקום אפשר היה להמשיך עם התיאורים הלא מחמיאים הללו. ואם עדיין לא הבנתם – אני מדבר כמובן על הפועל קטמון, שנכשלה בענק ולא הצליחה להשיג את הכרטיס הנכסף לליגת העל.

העונה הזו היתה הזדמנות מצוינת, אולי הכי טובה שהיתה לקטמון ושתהיה לה בשנתיים-שלוש הקרובות. תקציב גדול, סגל שנראה איכותי ובעיקר יריבות בינוניות. ולמרות נתוני הפתיחה הטובים – קטמון כאמור נכשלה.

כעת, לקראת העונה הבאה, נראה כי לא יהיה מנוס מלבצע חריש גדול ומהפכה של ממש בקבוצה. הליגה הלאומית בעונה הבאה, עם מכבי והפועל פתח תקוה, בני סכנין, אום אל פאחם, כפר קאסם הולכת להיות קשה עשרות מונים מהנוכחית, ולקטמון יהיה קשה להשתלב אפילו בפלייאוף העליון.


האדומה הירושלמית השנייה ירדה השנה לליגה ב'. זה מביש, משפיל ומבזה – והכל בכלל הכישלון הניהולי של יוסי סאסי. מדובר לטעמי על אסון ספורטיבי ועדיף שהקבוצה תתפרק ותקום מחדש בליגה ג'.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לב אדום מקטמון

    הלוזר הגדול שוויג דקה 85 לבד מול שוער ובועט לעננים. ואתה מעז לדבר על לוזרים? Its take one to know onev מר לוזר. מקום 4 זה לא לוזריות זה מאבק. לוזריות זה לא לדעת לבעוט למסגרת במשחק הכי חשוב ברעננה לוזר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר