עודד קטש, תמיר בלאט, סולימן בריימו (צילומים: ניר קידר)
עודד קטש, תמיר בלאט, סולימן בריימו (צילומים: ניר קידר)

דעה | אתגר הפלייאוף: האם הפועל תצלח בקלילות את הסדרה מול היריבה הבינונית התורנית?

כמדי שנה, סדרות רבע גמר הפלייאוף מעמידות את הפועל מול אתגר מנטלי קשה - יריבה בינונית שרק מחפשת לעשות צרות. אז מתי המשחק מול מכבי? | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.7.20 09:13

ובכן הגיע הזמן הזה בשנה שהפועל צריכה להתאמץ כדי לשנוא קבוצות אחרות שהן לא מכבי. הפלייאוף, קוראים לזה. יש משהו מאתגר מנטלית בסדרות נגד הנס ציונות של העולם כשאתה בסטייט אוף מיינד של 'יאללה, מתי גומרים עם זה ופוגשים כבר את מכבי? והאתגר הזה מוליד לא פעם סדרות מתישות וארוכות מדי (סקוטי הופסון ונהריה מוסרים ד"ש). במובן הזה, הפועל תל אביב היא תמיד פתרון טוב כי לקבל אותם ברבע הגמר – זה הדרך הכי בטוחה ללכת בלי ולהרגיש עם. הרמה המקצועית של הפועל תל אביב אינה באמת חשובה, היא לעד תהיה יריבת רבע הגמר הכי קשה שהפועל יכולה לקבל פשוט כי יש לה קהל ואופי. אלא שהשנה אלמנט הקהל הוצא מהמשוואה, ובלי קשר – הפועל תל אביב הצליחה לחרבן את מצבה באופן מזהיר, להפסיד לאשדוד בהארכה (!) במחזור האחרון, לסיים שמינית ולקבל את מכבי לסדרת הטוב מ-3. אז נותרנו עם נס ציונה, שממש כמו ש-7 הוא גם ספרה וגם מספר – ככה היא גם קבוצה בינונית וגם דוגמנית הבית של מועדון ה"נס ציונות של העולם" הבינוני.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפועל לכודה במלכוד האנרגטי הזה כבר יותר מדי שנים: עונה שלמה כשרוב המיקוד הוא ב-5-4 משחקים נגד מכבי, מגייסת מעצמה כוחות ומוטיבציה לעבור את סדרת רבע גמר הפלייאוף ושואפת להשתמש במומנטום שנוצר שם כדי לגלוש עליו כל הדרך לניצחון בחצי גמר הפיינל פור על הקבוצה השלישית באיכותה של הליגה, והכל כדי להגיע לגמר מול מכבי. ההגעה לגמר דומה לאובססיית ה"חידוש המשא ומתן המדיני" של גנרלי השמאל מרכז: היא הפכה מזמן מאמצעי למטרה.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


מי שברוב ערמומיותו הבין את המלכוד האנרגטי של הפועל והשכיל לבחוש לה בתודעה הוא יאניס ספרופולוס, האיש שרק נראה כמו פקיד שומה מכריתים עם תשומת לב מוגזמת לתסרוקת, אבל מתגלה כבאד אס מאדרפאקר. ספרופולוס הפסיד בכוונה לראשון לציון בבית במחזור האחרון של הליגה, אין דרך אחרת לומר את זה, כי מי שמשחק בדקות ההכרעה בפיגור 10 עם חמישייה ישראלית שכוללת את דורי סהר, סנדי כהן ונגר אחד בשם אמארה – לא מנסה לנצח. ספרופולוס ידע שראשון לציון תהיה כנראה היריבה של הפועל בחצי הגמר והוא החליט לבנות לה את הביטחון על חשבון הפסד במשחק שלא שינה למכבי שום דבר. כעת, בחסות ספרופולוס, הראשל"צים מגיעים לפלייאוף בביטחון שיא, סביר שיצלחו את הסדרה נגד חיפה, ויעלו לחצי הגמר כדי להסתכל להפועל בלבן של העיניים. ראשל"צ תהנה מקו קדמי חזק שכולל את דריל מונרו החכם והיעיל, זק הנקינס המרשים ועוז בלייזר – שלישייה שעדיפה בעייני על סולימן ברימו, עמנואל טרי ועידן זלמנסון. אני לגמרי רואה את הגבוהים בכתום תופרים את הפועל כל הדרך לגמר, ולו רק כי כבר כמה שנים שמונרו מתקיים בעולמנו בדיוק בשביל משימה אחת: להתעלות נגד הפועל.

אין לדעת אם סיום העונה של הפועל יהיה טוב או מאכזב, אבל ברור שאירועי פגרת הקורונה והנטישה של בראון, תומאס ושלווין מאק ישמשו תירוץ במידה והפועל תיכשל. ועדיין, יש אדם אחד בהפועל שחמשת המשחקים הקרובים יהיו דרמטיים עבורו יותר מהאחרים. קוראים לו ג'רמי פארגו, והוא פידח קשות בהפסד למכבי בארנה בשבוע שעבר עם איירבולים מביכים וחוסר פוקוס מדאיג. לפארגו יש עוד הזדמנות אחת אחרונה להוכיח משהו לפקיד השומה מכריתים, וכדאי שהוא יגיע לשם אסרטיבי כאילו זה המועד האחרון לביצוע תיאום מס.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר