היכל הפיס ארנה (צילום: סוכנות צילום שמואל כהן)
היכל הפיס ארנה (צילום: סוכנות צילום שמואל כהן)

לאחר מאמצים רבים: חצאי גמר גביע המדינה בכדורסל יתקיימו בארנה

ביום שני הודיע איגוד הכדורסל כי חצאי הגמר והגמר ייערכו באולם בחולון, אולם בעיריית ירושלים לא ויתרו ולאחר מאבק עיקש של ראש העיר משה ליאון ובכירי העירייה - המשחקים יתקיימו בארנה

פורסם בתאריך: 17.1.23 17:10

בעקבות מאמצי ראש העיר משה ליאון, סגנו יוסי חביליו ומנכ"ל העירייה איציק לארי – משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורסל ומשחק הגמר יתקיימו בארנה בירושלים ולא באולם בחולון.

"העיר ירושלים ערוכה ושמחה לארח אליפויות עולם ואליפויות ארציות בגאווה גדולה", ציין ראש העיר ליאון לאחר ההחלטה. "הבירה תארח גם השנה את סדרת משחקי גמר גביע המדינה בכדורסל. אנו ממשיכים לפתח תשתיות ספורט מקצוענית וכך הפכה ירושלים לבירת הספורט של ישראל. בהצלחה לכל המתמודדים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כזכור, אתמול (שני) הודיע איגוד הכדורסל על העתקת חצאי גמר וגמר גביע המדינה בכדורסל מהארנה להיכל בחולון, בצעד שגרם להרמת גבה של רבים מחובבי הכדורסל בישראל ולזעם גדול בקרב אוהדי הפועל ירושלים, שחלקם אף קראו להחרים את המשחקים ולגרום לאיגוד הכדורסל נזק כספי ותדמיתי.

יצוין כי לחצי גמר גביע המדינה העפילו מכבי תל אביב, הפועל ירושלים, הפועל חיפה ונס ציונה. בהגרלה נקבע כי מכבי תל אביב תתמודד נגד נס ציונה, ואילו הפועל ירושלים תשחק נגד הפועל חיפה. שתי המנצחות ייפגשו במשחק הגמר. יצוין כי חצאי הגמר צפויים להיות משחקים ב-13.2.2023 ואילו משחק הגמר שלושה ימים לאחר מכן – ב-16.2.2023.


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


עוד קודם להחלטה שהתקבלה היום (שלישי) היתה דרמה גדולה מאחורי הקלעים.באיגוד הכדורסל טענו כי המחיר שנדרש מהם על ידי הנהלת הארנה (החברה העירונית אריאל, ר"ג) גבוה ועל כן התקבלה ההחלטה, והדבר עורר זעם גם בקרב בכירים בעיריית ירושלים, בראשם ראש העיר משה ליאון.

בסביבת ליאון ציינו בשיחות עם "כל העיר" שמאז יצאה הודעת איגוד הכדורסל הוא ערך מספר רב של שיחות בנושא. "ראש העיר יצא נגד ההחלטה ומתכוון להפוך אותה", מצהירים בתוקף גורמים בסביבת ליאון. "הוא לא ישקוט עד שהחלטה תשתנה".

מלבד ראש העיר, גם אנשי חברת אריאל פועלים מול איגוד הכדורסל כדי לשנות את ההחלטה ולהעביר את המשחקים לארנה. וכך גם סגן ראש העיר יוסי חביליו, שאף פנה בנושא לשר הספורט (והתרבות) מיקי זוהר.


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


בפוסט שהעלה בפייסבוק התייחס חביליו לנושא: "נדהמתי לשמוע, שאיגוד הכדורסל החליט להעביר את המשחקים לחולון בגלל המחיר הגבוה שנדרש ממנו. בדקתי את הדברים וזה לא מדויק. הצעת המחיר שקיבל האיגוד דומה לזו ששילם ב-2019, וחברת אריאל שמנהלת את הארנה מטעם העירייה היתה מוכנה גם לנהל משא ומתן על המחיר. אולם, האיגוד לא פנה לחברת אריאל או לעירייה, ולא ביקש הנחה או העלה טענה אחרת, והחליט באופן חד צדדי להעביר את המשחקים לחולון".

 

 

בהמשך כתב חביליו: "יש חיים גם מחוץ למדינת ת"א. אני רוצה להזכיר לאנשי איגוד הכדורסל שירושלים היא בירת ישראל… אני כרגע פועל יחד עם ראש העיר, מנכ"ל העירייה ומנהל חברת אריאל להחזיר את המשחקים לירושלים".

מאז ההחלטה, חשוב לציין, מתנהלים כאמור שיחות נון סטופ, ובעיריית ירושלים דוחפים ולוחצים כדי להחזיר את המשחקים לארנה.

בסופו של דבר, כאמור, באיגוד הכדורסל חזרו בהם וההחלטה שונתה שוב – כך שמשחקי חצי הגמר והגמר עצמו יתקיימו בארנה בירושלים, דבר אשר מהווה מקדמה גדולה עבורה הפועל ירושלים – שתשחק באולם הביתי שלה. האם זה יעזור לה גם להניף את הגביע? תשובות ב-16.2.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר