אוהדי קטמון (צילום: מגד גוזני)
אוהדי קטמון (צילום: מגד גוזני)

"כיף שיש משחקים כאלה. נקווה שהקהל יגיע עם האנרגיות הנכונות"

מנכ"ל קטמון אורי שרצקי והקבוצה כולה מתכוננים למפגש הערב עם הפועל תל אביב בטדי. מנגד, קובי רפואה מדגיש: "מגיעים במטרה לנצח"

פורסם בתאריך: 26.2.18 16:29

סיר הלחץ באדום השתחרר סוף-סוף ביום שני שעבר בנשר: אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון אספה קטמון שלוש נקודות חשובות, אחרי 0:1 בחוץ על נועלת הטבלה עירוני נשר. הקרדיט לניצחון הולך לג'ורג' אקפביו, שבקבוצה ציפו לחזרתו למגרשים כמו אוויר לנשימה, והמשחק בנשר הוכיח שהם לא טעו.



בעקבות הניצחון עלתה קטמון למקום השישי, מרחק שלוש נקודות בלבד מהמקום השני שבו נמצאת הפועל ראשון לציון, אבל מה שמשמעותי יותר הוא הפער הגדל מהמקום התשיעי המוביל לפלייאוף התחתון – פער העומד על חמש נקודות כעת.

בקטמון שמחו על הניצחון, אבל לא פחות מכך על זהות המבקיע. "חשוב שג'ורג' כבש", אומר שחקן בקבוצה ל"ספורט כל העיר". "זה ייתן לו ביטחון ויחזיר אותו מהר למסלול, זה יעזור לנו מאוד".

למחרת המשחק בנשר התפנו בקטמון להיערך למשחק הקרוב, בשני הבא נגד הפועל תל אביב, מובילת הטבלה ומי שכבר הוכתרה על ידי אנשי מקצוע רבים כעולה הראשונה לליגת העל.

בקטמון ציפו למשחק הביתי הזה כבר לפני הגרלת משחקי הליגה, ותהו באיזה שלב של העונה הוא יגיע. בסופו של דבר הוא מגיע אחרי שחלון ההעברות נסגר, וההכנסה הטובה הצפויה מהמשחק אמורה לשמש לא לחיזוק, אלא לצמצום הגירעון המזערי השוטף של הקבוצה, שעומד על כ-150 אלף שקל.

בקטמון מצפים לכ-2,500 אוהדים במשחק – 1,600 של הקבוצה וכ-800 מתל אביב, ו"אולי אפילו כמה אוהדי בית"ר שיגיעו על מנת 'לנחס' את האדומים", לדברי גורם במועדון. בקבוצה מאוכזבים מהעובדה שהקהל אינו נוהר העונה בהמוניו למשחקי הבית כבעבר, ומקווים שהפעם, הודות לזהות היריבה, הקהל יחזור ובגדול.

 

 

"כיף שיש משחקים כאלה", אומר המנכ"ל אורי שרצקי ל"ספורט כל העיר". "נקווה שהקהל שלנו יגיע עם האנרגיות הנכונות, ובמספרים שיפתיעו אותנו".

בצד המקצועי מתמודדת קטמון דווקא עם צרות טובות, שבמועדון לא ידעו כמותן זה שבועות ארוכים. אקפביו, כאמור, חזר ובגדול, וגם ירדן אבוחצירה פתח נגד נשר. אורי פסו מתאמן, אך לא היה בסגל כיוון שהוא עדיין לא בכושר משחק. החלטה לגביו תתקבל ביום ראשון, וכך גם לגבי ז'וליו סזאר. "השבוע כולם כשירים, ויש מאבק על הסגל", מציין בסיפוק גורם בקטמון.

מהצד השני, זה של הפועל תל אביב, אומר המאמן קובי רפואה: "אנחנו מביאים איתנו חגיגה לכל מגרש בכל עיר, וזה בסדר. הפועל תל אביב זה מועדון גדול, אבל אנחנו מסתכלים על המשחק עצמו, פחות על הרעש מסביב. מצפה לנו משחק קשה, נגד קבוצה מאומנת וטובה, קבוצה חזקה שמשחקת כדורגל התקפי ופתוח, ואנחנו נערכים בהתאם".

תשחקו על תיקו?
"המשחק בטוח יתחיל מתיקו אפס. אחרי זה, זה הכדורגל: כל קבוצה רוצה לנצח, אנחנו וגם קטמון, ואחרי המשחק עושים התאמות ושואלים אם תיקו היה טוב לנו או לא. צריך לבוא לכל מקום במטרה לנצח. יהיה משחק חזק וצמוד, אבל ההיערכות אינה מיוחדת. למשחקים שלנו תמיד מגיע קהל רב, ואם נצרף לנתון הזה את העובדה שגם לקטמון יש קהל טוב, נראה שיגיעו כמה אלפים – זה משחק צמרת לכל דבר, וכמו בכל משחק נקווה לצאת מטדי עם שלוש נקודות".

 



אי אפשר להיכשל

ניר צדוק, אוהד הפועל תל אביב, על החוויות של הקבוצה הגדולה בליגה הקטנה

זה דרש יותר מחזורים משניתן היה להעריך, אבל בסופו של דבר הליגה הלאומית התיישרה לפי כל הציפיות – הפועל תל אביב במקום הראשון, ומאחוריה עיסת קבוצות במקומות 2 עד 8, כה צמודות אחת לשנייה עד שנדמה שצריך לאפשר שימוש בשברים כדי להבדיל ביניהן. נאמר הפועל קטמון 37 נקודות ורבע, אחי נצרת 37 נקודות ושתי חמישיות.

הדרך של הפועל תל אביב לדומיננטיות היתה הכי לא דומיננטית שניתן להעלות על הדעת. את הבריחה הגדולה שלה עשתה תוך שהיא מבקיעה תשעה שערים בעשרה מחזורים (שלושה מהם מול עירוני נשר שכבר מאסה בחייה). בכל ליגה שמכבדת את עצמה, מדובר בתפוקה של קבוצת תחתית. בליגה הלאומית זה עשה ממנה ריאל מדריד, הבריון השכונתי.

כה מעט דרוש כדי להצליח בליגה הלאומית, ובאותה נשימה – כמעט ואי אפשר להיכשל. אם יש קבוצות שאמנם לא מעוניינות לעלות, הן עלולות לגלות שהן בבעיה. קל יותר לברוח לכיוון מעלה מאשר מטה; קטמון ניצחה שניים מתשעת המשחקים האחרונים, והיא עדיין רחוקה משחק אחד מליגת העל; הפועל ראשון לציון לא כבשה שער שדה במשך קרוב לחודשיים, והיא במקום השני. נדמה שאם מישהו יעבור על המאזנים של הקבוצות, הוא יגלה שבליגה הלאומית, בדרך פלא, יש יותר הפסדים מניצחונות. התחושה הנוצרת היא שהפועל תל אביב עולה בהליכה, אבל זה לא בדיוק ככה – זו הליגה הלאומית שדוחפת אותה למעלה, מאיצה בה להסתלק עם כל איבוד נקודות של אחת מקבוצות החלק העליון. "עופי כבר, קבוצה גדולה", היא אומרת לה, "אין לך קבוצות בגודל שלך לשחק מולן?". הפועל תל אביב עושה את המינימום ההכרחי. למזלה, עבור יריבותיה מדובר ביותר מהמקסימום האפשרי.

הציפייה לכדורגל טוב יותר הובילה לפרידה ממוטי איווניר. הרווח כולו של קובי רפואה, שהגיע אחרי שלב ההתפכחות. כבר לא שואלים שאלות, אבל זה לא אומר שהוא נתן תשובות. הפועל קטמון תפגוש השבוע את הקבוצה הגדולה הכי לא גדולה שאפשר לחשוב. גם האוהדים מבינים שאפילו אם בראש שלהם יש פער עצום בין "הפועל תל אביב" ל"הפועל חדרה", זה לא בהכרח המצב. במקום שתאפשר להם לחזור ולהרגיש דומיננטיים, מה שהיה בלתי אפשרי בליגת העל, הליגה הלאומית ממשיכה להרגיל את הפועל תל אביב להסתפק במועט. מה נשאר לה להרוויח, אם כך? רק חוויות. נאמר משחק בטדי, ביום שני, כמו פעם, כשעוד היתה גדולה.



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר