אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

ברגע האחרון: בוטלה העלייה במחירי התחבורה הציבורית

לאחר שמשתמשי היישומונים הרגישו את העלייה של 12 אחוז במחיר, משרדי האוצר והתחבורה הגיעו להסכם שמונע את העלייה למשתמשים ברב-קו או בכרטיסים בודדים. במקביל, הוסכם כי התוכנית של שרת התחבורה מירי רגב להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית תצא לפועל בספטמבר

פורסם בתאריך: 26.7.23 18:01

משרד התחבורה ומשרד האוצר הגיעו להבנות לפיהן העליה בתעריפי התחבורה הציבורית תבוטל. ההבנות הללו מגיעות ימים ספורים לפני כניסת צו עליית המחירים לתוקף (1.8) ויום לאחר שמשתמשי היישמונים (מוביט, פנגו ודומיהם) כבר הרגישו בכיסם את העלייה של 12 אחוז במחיר. יחד עם זאת, יש לציין כי משתמשי היישמונים יזוכו בסוף החודש מהתשלום העודף ששילמו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בהודעה משותפת שפרסמו הערב (רביעי, 26.7) משרדי האוצר והתחבורה נמסר: "מתוך רצון למנוע את עליית התעריפים לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית ב-12 אחוז, גובשה בין משרד התחבורה ומשרד האוצר תכנית כוללת לביטול ההתייקרות באוטובוסים וברכבות ולעידוד המעבר לשימוש קבוע בתחבורה הציבורית".

למעשה, מדובר בשני דברים שונים. הראשון – ביטול עליית המחירים, והשני הוצאה לפועל של רפורמת 'צדק תחבורתי' שיזמה שרת התחבורה מירי רגב.

 

 

הרפורמה כוללת הנחות גבוהות מאוד, 50 אחוז, לתושבי היישובים בפריפריה הגאוגרפית (1-5), 50 אחוז לזכאי ביטוח לאומי ו-50 אחוז לתושבי היישובים בדירוג סוציו-אקונומי 5-1 – בהם גם ירושלים. כמו כן, כוללת הרפורמה 33 אחוז הנחה לצעירים בגילאי 26-18 על חוזים חודשיים (חופשי חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות.

בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, זאת על מנת לעודד חיילים להמשיך ולנסוע בתחבורה הציבורית כמה שיותר.

התכנית הכוללת תמומן ממקורות משרד התחבורה, משרד האוצר, הרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית והתאמת תעריפי הרק"ל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, ואני שמחה היום על הבשורה הגדולה לציבור. בנוסף לכך שביטלנו את העליה במחירי התחבורה הציבורית, הרפורמה אותה אני מובילה ״צדק תחבורתי״ יוצאת לדרך ותעניק הנחות משמעויות לאוכלוסיות נרחבות בחברה הישראלית, ותתמרץ את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית ולוותר על רכבם הפרטי. בימים אלה כאשר הציבור כורע תחת יוקר המחיה, צריך לעשות הכל על מנת לפעול להוזיל את השירותים לאזרח".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אנחנו מונעים היום את עליית מחירי התחבורה הציבורית. זה לא היה פשוט אבל הפכנו כל אבן לשם כך. כשר אוצר אני מחויב למאבק ביוקר המחיה ולהמשך שירותי התחבורה הציבורית באופן מיטבי וללא התייקרויות. בשיח משמעותי עם משרד התחבורה, מצאנו את המקורות התקציביים לכך. התחבורה הציבורית חשובה לי ואני תומך בייעול ושיפור מערך התחב"צ. נמשיך לפתח את הכלכלה הישראלית ולדאוג לכיס של כל אזרחי ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר