המרכז הרפואי של שירותי בריאות (צילום: דוברות כללית)
המרכז הרפואי של שירותי בריאות (צילום: דוברות כללית)

כללית ירושלים: תוכנית להורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז

התוכנית הייחודית למחוז ירושלים כוללת הדרכה להורים לילדים המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז (ADHD)

פורסם בתאריך: 22.10.17 16:00

בשורה חשובה להורים לילדים המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז (ADHD): אנשי קופת החולים כללית במחוז ירושלים פיתחו תוכנית חדשנית להדרכה ולליווי של הורים לילדים עם ADHD, שבמסגרתה נערכות סדנאות קבוצתיות להורים במכוני התפתחות הילד בכללית. התוכנית, הייחודית למחוז, גובשה על ידי צוות מרַפאות בעיסוק, והיא חלק ממערך קידום הבריאות במחוז.
בכללית מציינים כי כאשר ילדים מאובחנים כבעלי קשיי קשב וריכוז עלולים ההורים, באופן טבעי, לחוש חוסר אונים ובלבול, ולהעלות תהיות רבות בנוגע לאפשרויות הטיפול השונות בילדם.

 

ד"ר קובי בנעים (צילום: דוברות כללית מחוז ירושלים)

ד"ר קובי בנעים (צילום: דוברות כללית מחוז ירושלים)

מחקרים מלמדים כי להדרכת הורים יש השפעה וחשיבות רבה על מידת ההצלחה של הטיפול, ולכן סברו בכללית כי יש צורך במתן מענה וכלים תפקודיים להורי הילד, ובהדרכה להתמודדות יומיומית עם הקשיים במערך המשפחתי ובסביבת הילד.

התוכנית כוללת חמישה מפגשים, בהנחיית צוות המורכב ממרַפאות בעיסוק, מרופא ילדים מומחה להתפתחות הילד ומעובדת סוציאלית העוסקת בהתפתחות הילד. במהלך התוכנית יקבלו ההורים כלים המאפשרים התמודדות קלה יותר עם הקשיים היומיומיים, כגון: התארגנות בבוקר, הכנת שיעורי בית, התארגנות לקראת השינה ועוד.

 



 

ד"ר קובי בנעים, מנהל מערך רפואת הילדים בכללית מחוז ירושלים, מסביר: "הפרעות קשב וריכוז משפיעות בצורה דרמטית על תפקודם ועל איכות חייהם של הילדים ושל בני המשפחה. סגנון ההורות וטיבו ישפיעו במידה מכרעת על ביטוי הפרעות הקשב לאורך כל חיי הילד, הרבה יותר מהטיפול של אנשי המקצוע או התרופות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר