חברי מועצת העירייה מסיירים בשוק מחנה יהודה
חברי מועצת העירייה ונציגי המשטרה מסיירים בשוק מחנה יהודה

מחנה יהודה: העירייה והמשטרה סקרו מפגעים סביבתיים

בסיור פתע שערכו נציגי משטרה וחברי מועצה, על רקע תלונות של דיירים בשוק, הם נחשפו בין השאר למפגעי לכלוך ולהתקנות פיראטיות של בלוני גז

פורסם בתאריך: 22.11.17 09:41

סיור פתע התקיים בליל יום חמישי שעבר במתחם הבילויים של שוק מחנה יהודה, וזאת על רקע תלונות חוזרות ונשנות של דיירי האזור על מפגעי רעש, לכלוך, תברואה והתקנות פיראטיות של בלוני גז. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בשוק מותקנים בלוני גז פיראטיים על ידי כמה מסעדות וברים. הסיור נערך ביוזמת יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, ואליו הגיעו חברי מועצת העירייה מכל קצוות הקשת הפוליטית ונציגי משטרת תחנת לב הבירה. בחלקו הראשון של הסיור נדהמו לראות משתתפי הסיור את המפגעים ובחלקו השני הצטרפו נציגים של נוער בסיכון והשיטור העירוני, זאת בהמשך לבני הנוער שמגיעים לשוק ומשתכרים.

 


 


 

בין משתתפי הסיור: המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ (הבית היהודי), סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס (יהדות התורה), סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), חבר המועצה אליעזר ראוכברגר (יהדות התורה), חבר המועצה יוחנן ויצמן (יהדות התורה), חבר המועצה אברהם בצלאל (ש"ס) חברת המועצה, מרינה קונצביה (ירושלים תצליח), חברת המועצה פלר חסן-נחום (ירושלמים), חבר המועצה אריה קינג (ירושלים המאוחדת) וחברת המועצה לורה ורטון (מרצ).

חברי מועצת העירייה מסיירים בשוק מחנה יהודה

"הגיעה משלחת רצינית של סגני ראש העיר יחד עם חברי מועצת העיר מכל הקשת הפוליטית​​ לסיור שהדרכתי עבורם בחצרות האחוריות והבתים בשוק מחנה יהודה", אומר לנג. "מטרת הסיור היתה לחשוף אותם למצוקת התושבים באזור ש​​סובלים יום ולילה ממפגעים סביבתיים חמורים, ביניהם פתחי ארובות לא חוקיות בצמוד לחלונות דיירים ובלוני גז לא בטיחותיים, מפגעים תברואתיים, רעש בלתי סביר, חסימות מעברים ופגיעה בביטחון האישי. לאחר מכן, ערכתי סיור נוסף עם מפקדי משטרת לב הבירה והשיטור העירוני, במוקד בחינת בעיות וקידום דרכי פעולה לשמירת הסדר והביטחון באזור. כל המשתתפים התרשמו כי אי אפשר להישאר אדישים לנוכח הדברים המזעזעים שראו בסיורים השונים".

אופיר לנג (צילום: פרטי)

ד"ר אופיר לנג (צילום: פרטי)

 

לנג מסביר כי למרות שבשוק מחנה יהודה מותקנות מצלמות אבטחה, "יש הרבה מקומות שהם לא מצולמים. בסופו של דבר התופעות השליליות באמת מתרחשות במקומות היותר חשוכים, בחצרות האחוריות ובסמטאות. במקומות שיש בהם מצלמות – התופעה כל כך רחבה שקשה מאוד להשתלט עליה. גם התארחנו בבית של תושב שיש לו ארבעה כיווני אוויר ובכולם יש ארובות ומדחסים על החלונות שלו, שזה היה מזעזע לראות את זה. כולם נכנסו לשם והופתעו לראות עד כמה זה חמור. הוא סוגר את כל החלונות שלו ועדיין יש ריח ורעש. הוא סיפר שמול חדר הילדים יש פתח של ארובה שמרעישה ומוציאה ריח, ושהילדים באים אליו באמצע הלילה ואומרים לו 'אבא, תסגור את החלון', אנחנו לא מצליחים לישון בגלל הרעש והריח, וכשהוא בא אליהם לחדרה, הוא רואה שחלון סגור ואין לו מה לעשות. אפילו החלונות הכפולים שיש בדירה לא עוזרים. היו שם חברי מועצה שדמעו. זה אמיתי לגמרי, זה עצוב מאוד לראות מה קורה שם. בנוסף, בגלל שאין שירותים ציבוריים, שפתוחים בלילה, הבליינים משתינים בכל החצרות, נכנסים לתוך כניסות בניינים, וכל כניסה שעברנו בה היה ריח דומיננטי של שתן".

חברי מועצת העירייה מסיירים בשוק מחנה יהודה

יו"ר ועד סוחרי השוק נינו פרץ, מוסיף ואומר כי "יש דיירים שצריך להתחשב בהם כי יש להם בעיות שמציקות להם, לצד זה צריך לזכור שהמסעדות האלה קיימות עשרות שנים. קיבלנו תלונות על ארובות, מדובר על שלוש ארובות שהן בטיפול. לגבי בלוני הגז אנחנו רוצים לחבר את כל המסעדות שאין להן חיבור לצוברים טמוני קרקע בשיתוף עם עיריית ירושלים, זה גם בטיפול. וכל מי שאין לו רישיון ייסגר, אנחנו בשלבים של החזרת האותנטיות לשוק".

נינו פרץ (צילום: ארנון בוסאני)

נינו פרץ (צילום: ארנון בוסאני)

חברי מועצת העירייה מסיירים בשוק מחנה יהודה

המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ מדגיש כי "בשוק יש תופעה מבורכת של פריחה ביום ובלילה. מגיעים אליו אלפי תיירים ותושבים וצריך למצוא גם את האיזון המתאים. קיבלנו המון תלונות של תושבים ויצאנו לראות. נוכחנו לדעת שמצוקת התושבים נוראית. יש שם תופעות שמצריכות טיפול של אכיפה נכונה של החוקים שקיימים. מבחינת חוקי הרעש ואיכות הסביבה ומצד שני לשמר את החיים התוססים של השוק, ותוך כדי שמירה על מה שקורה שם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר