נחלאות (צילום: אמיל סלמן)
נחלאות (צילום: אמיל סלמן)

נחלאות: אושרה תוכנית מתאר חדשה לשכונה

התוכנית, שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, צפויה להוסיף לשכונה כ-700 יחידות דיור חדשות, מתוכן כ-240 דירות קטנות

פורסם בתאריך: 1.10.17 17:14

תוכנית המתאר המקומית החדשה לשכונת נחלאות, שסבלה מעיכובים רבים בשל עתירות מצד בעלי קרקע שונים, אושרה לאחרונה על ידי הוועדה מחוזית לתכנון ובנייה, ותצא בקרוב לדרך.

מדובר בתוכנית מתאר המתמקדת באזור דרום נחלאות וכוללת בתחומה את השכונות ההיסטוריות זיכרון אחים, נווה בצלאל ונחלת צדוק בירושלים, בשטח של כ-138 דונם. לאחר השלמתה, צפויות להתווסף לשכונה עוד כ-700 דירות חדשות, מתוכן כ-240 דירות קטנות ועוד כ-450 דירות מגורים. כמו כן, צפויים להיבנות שטחים מסחריים במסגרת התוכנית, ויבוצעו עבודות לשימור מבנים שונים.

התוכנית הופקדה כבר בשנת 2015 על ידי עיריית ירושלים, ואושרה בתנאים בחודש פברואר 2016. כאמור, בעקבות עתירות של לא מעט בעלי קרקע, אשר התנגדו לתנאי התוכנית המקורית, אישורה הסופי התעכב זמן רב. כעת היא אושרה למתן תוקף.



נחלאות (צילום: אמיל סלמן)

נחלאות (צילום: אמיל סלמן)

 

מטרת העבודות, על פי מסמכים התוכנית הרשמיים, היא "שימור ופיתוח שכונות דרום נחלאות ובצלאל רבתי, יצירת מסגרת תכנונית והנחיות לתכנון מפורט עם הוראות בינוי לאזורים השונים בתחום התוכנית, לשימור הקיים, לבנייה חדשה ולתוספות בנייה. הוספת שטחי בנייה וקביעת הוראות שימור למבנים ולמרקמים בתחום התוכנית ולפיתוח המרחב הציבורי".
עו"ד גלעד שמעון ממשרד צבי שוב, מומחה לתכנון ובנייה שייצג כמה מבעלי הזכויות בשטח התוכנית, מציין: "בעקבות הליך בירורן של עתירות שונות, התעכב פרסומה של תוכנית המתאר לתוקף, למשך תקופה לא מבוטלת. כעת, לאחר שעתירות אלה הוסרו מסדר יומו של בית המשפט, ולאחר שמסמכי התוכנית תוקנו על ידי הועדה המחוזית, נסללה הדרך לסיומו של ההליך התכנוני, לכניסתה הצפויה של התוכנית לתוקף בתוך זמן קצר לאחר השלמת הליך הפרסום ולהוספה משמעותית של מאות יחידות דיור לשכונות אלה של העיר".
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר אופיר לנג מברך על התוכנית ומוסר: "אנו מברכים על התב"ע החדשה שאושרה, לאחר תהליך עבודה קהילתי משותף וארוך שהובלנו יחד עם העירייה והתושבים. הוועדה המקומית והמחוזית התייחסו במלא הרצינות לבקשתנו, בתכנית מקיפה ומפורטת למען שימור רוח השכונה ואופיו של כל אזור בתחומה. תפיסת תכנון זו באה לידי ביטוי הן בהנחיות השימור והן בפיתוח בנייה המבוסס ברובו על העצמת הקיים. כמו כן, הוועדה הגבילה משמעותית את השימוש במסחר בתוך השכונה ל'מסחר שכונתי מקומי', תוך יצירת אבחנה בין אזורים שונים ושימושים שונים על מנת להבטיח שאלו ישרתו את השכונה ולא יפגעו באיכות חייהם של התושבים המתגוררים בה".


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רשת " עיתוניי "שוקן" " ורשת " עיתון "קול העיר" " שמעתם פעם המשפט הידוע:" שמעתם-שמעתם שמענו-שמענו קראתם-קראתם קראנו-קראנו ומה הבנתם-הבנתם הבנו-הבנו " הכול עורבא פרח שום מעשה לא נעשה בלי ידיעת הרבנים למיניהם והעסקנים למיניהם אני אישית יודע ומצוי בפרטים: ישנם שלושה פרוייקטים (תוכניות-בנייה)סביב אזור שוק-מחנה-יהודה נחלאות,אחד(1)ש-ב-תהליכי בנייה מתקדמים לצד בניין כלל הידוע הידוע לירושלמים ותיקים ולבאי ה-עיר(מטרופולין)ירושלים כ-"בניין כי"ח המסריח",שני(2)ליד רחוב "מסילת ישרים" מאחורי שוק מחנה יהודה שטח שכולו מגודר ואין בו פעילות-בנייה שהיה פעם בניין-ציבור-ממשלתי ושנהרס באישור צו מדינה/צו בג"ץ ,שלישי(3)שטח מאחורי שני(2) שנמצא על ובסמוך לרחוב צר וקצר גם הוא מאחורי שוק מחנה יהודה הידוע ומאחורי כביש המוביל לצפון ירושלים ולשכונת נווה-יעקב/מחנה נווה-יעקב,ושתהיה לכם שנה טובה וגמר-חתימה-טובה לכול העיתונאים הרוכלים הרכלנים ה-הולכי-רכיל הפקחים הלא מושלמים של ה-רק"ל,להולכי-רגל ,לנהגי קבוצת "אגד" ב-כול מדינת ישראל,לחייליינו ולשוטרינו ולאנשי-כוחות-הביטחון ב-מדינת ישראל הריבונית והריבון ו-מ-חוץ לה ולכול עם-ישראל והעם היהודי היושב בציון ארץ הקודש ו-ב-חוץ לארץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר