הדמיה של הארכת מנהרת צה"ל - מבט מצפון (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)
הדמיה של הארכת מנהרת צה"ל - מבט מצפון (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

הארכת מנהרת כיכר צה"ל מתקדמת שלב: האם התוכנית תפתור את הפקקים?

התוכנית להארכת מנהרת צה"ל צפונה - החל שלב ההתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה; מטרת הפרויקט היא להפחית את עומסי התנועה באזור; העלות: כ-460 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 7.8.19 07:55

התוכנית להארכת מנהרת צה"ל צפונה עולה שלב. השבוע לאחר שהופקדה התוכנית להתנגדויות החל שלב שמיעת ההתנגדויות לתוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. למתנגדים לתוכנית ניתנת תקופת זמן של 60 ימים להתנגדויות. עלות הפרויקט, שתוכנן על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה, הינה כ-460 מיליון שקלים.

במסגרת התוכנית מנהרת צה"ל תוארך לכיוון צפון בקילומטר נוסף – מטרתה היא להפחית את עומסי התנועה הנגרמים בצומת מנהרת צה"ל ורחוב הנביאים, על מנת לאפשר תנועה יעילה יותר של הרכבת הקלה החולפת במקום. הצומת מהווה נקודת מפגש בין הרכבים היוצאים מהפורטל הצפוני של המנהרה לבין הרכבת הקלה, ובשל העומסים הנוצרים לא ניתנת עדיפות ראויה לרכבת הקלה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני שנה קיימה הוועדה המחוזית דיון על התוכנית ואישרה את הפקדתה. כעת, הופקדה התוכנית לאחר שבוצעו בה תיקונים תכנוניים. לפי התוכנית המנהרה שתוקם תתפצל ממנהרת צה"ל הקיימת, שכיום היא באורך של כ-500 מטרים, ותאפשר לתנועה הנוסעת צפונה להמשיך את הנסיעה בדרך תת-קרקעית עד לצומת שדרות ברלב-רחוב ואן פאסן (באזור המלונות), שם ימוקם פורטל צפוני נוסף. התוכנית כוללת גם יצירת שלוש יציאות חירום לאורך המנהרה. יש לציין כי היציאה הקיימת כיום, בצומת מנהרת צה"ל ורחוב הנביאים, לא תבוטל.


תצ"א של מנהרת צה"ל מדרום (צילום: א.ג. מהנדסים, מתוך המצגת של צוות תוכנית אב לתחבורה)

תצ"א של מנהרת צה"ל מדרום (צילום: א.ג. מהנדסים, מתוך המצגת של צוות תוכנית אב לתחבורה)


ביצוע התוכנית צפוי להקל על עומסי התנועה באזור. בתוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית נכתב כי "במצב הקיים כיום באזור הפורטל הצפוני של מנהרת צה"ל, קיים קונפליקט שיוצר התנגשות בין תנועת כלי רכב הנעים צפונה, לבין הרכבת הקלה, וכל זאת בצמת עמוס ומורכב מבחינה תחבורתית. כתוצאה מכך, נוצרים עומסי תנועה כבדים ולא מתאפשרת הקצאת העדפה לרכבת הקלה, כפי שניתן בצמתים אחרים. הפתרון המוצע לבעיה התנועתית כולל הארכת מנהרת צה"ל  צפונה עד לצמת וואן פאסן ושדרות בר לב". עוד נכתב בתוכנית כי "הארכת המנהרה תאפשר צמצום של עומסי התנועה בצומת והפעלת רמזור שיקצה העדפה לרכבת הקלה לאורך התוואי".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר